Gå til innhold

God og billig champagne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal kjøpe meg en champagne til nyttårsaften og vet ikke helt hva jeg skal gå etter. Det må absolutt ikke være en champagne, kan også være en musserende vin eller cava, alt ettersom hva dere liker. Jeg er glad i tørr hvitvin, men har drukket veldig lite champagne. Helst mellom 100-300 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt martini asti, den er ganske søt da (derfor jeg liker den).

Polet kan sikkert anbefale deg en etter hva du liker =)

Skrevet

Her har du noen gode forslag i kategorien musserende.

Her har du en test av champagne.

Anonym poster: b3a997934144da87e7232fa9334006eb

Gjest Lille-pus
Skrevet

Prisklassen du nevner legger begrensninger på hva du kan få av gode champagner, og det samme gjør den tiden du nå har til rådighet.

Men, ok, jeg er petimeter på champagne og bestiller fra bestillingsutvalget når det kommer noe snadder jeg bare 'må' ha :fnise:

Du liker tørr hvitvin, det er bra ! - for (min smak) den beste champagnen er tørr (Extra Brut eller Brut).

En Grémillet Brut Selection (var del av standardutvalget i fjor) burde gi deg det du er ute etter (alternativet er en En Lanson Gold Label eller selvsagt en Dom Perignon (egen favoritt), men den koster mer enn det dobbelte av Lanson, - og da ligger vi på +1000-lappen).

Jeg ville valgt bort Veuve Cliqcuot (Gul enke), den selger bra, men gir egentlig ikke det den koster (min smak).

• Liker 2
Skrevet

God OG billig chamagne finnes ikke. Men du kan finne noen gode cavaer eller proseccoer i den prisklassen. Spør polmannen/-damen. De vet råd.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tips ! :bolledeig:

Kan man anta du har prøvekjørt Diebolt-Vallois'en selv, delirious ? :klo:

Skrevet (endret)

Tips ! :bolledeig:

Kan man anta du har prøvekjørt Diebolt-Vallois'en selv, delirious ? :klo:

Selvfølgelig :fnise: For å si det sånn har jeg sluttet å kjøpe standard cuveene til 400,- flasken etter jeg fant denne. Gir mye mer for pengene. Er stort sett kun vintage jeg kjøper utenom :-)

En annen NV champagne jeg trygt kan anbefale er Charles Heidsieck Brut Reserve. Kom veldig høyt opp i en test gjort en gang i fjor av Fine Wine Champagne magasinet hvor de hadde testet 100 NV champagner.

cGhwS291Vlk3MTI2Mzk5ODM1NQ==.jpg

Endret av delirious
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...