AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Noen her som jobber på lønningskontor og har eller har hatt erfaring med det? Vurderer å søke en stilling i kommunen men det står ikke annet enn "relevant utdannelse og erfaring". Hva er relevant utdannelse? Innen regnskap? Og hvordan er jobben - interessant eller mye av det samme...? Anonym poster: 70bbbd52c8aed213103124aecc8e1a8c
Kara W Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Relevant utdannelse er jo noe som har med lønn å gjøre. Det kan være alt fra økonom til lønnsmedarbeiderkurs. Jeg har jobbet en del med lønn, og det varierer veldig hva slags oppgaver man har. Noen steder har alle fast lønn og lite tillegg. Da er det er lite som varierer fra måned til måned. Andre steder må man regne ut timelister, overtid, reisegodtgjørelser, frynsegoder mv, samt ha god oversikt over lover og avtaler for å passe på at alle får det de skal ha, hverken mer eller mindre. Selv synes jeg ikke lønn er spennende nok til at jeg ønsker å ha det som fulltidsjobb, men har det gjerne som en av mange arbeidsoppgaver. Om du synes det er spennende er det bare du som kan avgjøre. Det er viktig at man er ekstremt nøyaktig og pliktoppfyllende. Folk reagerer veldig raskt om det er noe feil med lønnen, og det er ubehagelig å bli nedringt av sinte ansatte som ikke har fått pengene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå