AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Lurer på om noen kan hjelpe meg her. Jeg og min kjære har vært sammen i to år, og vi har det ganske bra nå. Men han har en venninne som han av og til treffer, som oftest i jobbsammenheng, og hun er ikke en av våre felles venner. Jeg vet ikke hva hun vet om meg, men hun vet nok at han har kjæreste, og selv er hun gift. Vennskapet deres plager meg ikke, da han er en person som går overens med mange og mange liker han. Men jeg har sett over skulderen når han har sittet på facebook, og sett hvordan de chatter med hverandre. Vet ikke hva de skriver, bare at det er hjerter der. Og det er de hjertene som gjør meg sjalu. Grunnen til at jeg reagerer er nok at de hjertene alltid har vært noe som har vært spesielt for meg. Han har skrevet de hjertene til meg på den samme chatten, flere etter hverandre, og vist på den måten at han tenkte på meg når vi ikke var sammen. Jeg tror egentlig ikke det er noe annet enn vennskap mellom dem, men kjenner at det stikker litt. Selv bruker jeg kun hjerter til han, kunne aldri tenkt meg til å slenge med et hjerte eller 3 til en kompis. Tror heller ikke han er en person som bruker hjerter så flittig med andre. Så for de som bare skumleser - jeg er sjalu på grunn av noen hjerter. Det høres helt idiotisk ut, og jeg vet jeg overreagerer. Det er derfor jeg ikke føler jeg kan prate med han om det, fordi han må tro jeg er på styr. Kan noen fortelle meg akkurat hvor idiotisk dette er? Anonym poster: d0682d90e1753dad632dd118a43ea8f9
Gjest Sitronkake Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Jeg slenger rundt meg med hjerter på facebook, og legger ikke stort i det. Så ja, idiotisk. Sånn, var det greit? 3
XMelissax Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 Syntes ikke det er så jævla idiotisk jeg.. Hvorfor sende hjerter til andre? Ja det høres kanskje teit ut, men ja, hva er vitsen? Skjønner ikke hvorfor folk som er i forhold, sitter å sender hjerter til venninnene sine. 8
Gjest bambam Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 Hadde han hatt noe skjule, så hadde han vel ikke latt deg kikke over skulderen sin? 2
Envy Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Jeg synes ikke det er så idiotisk. Facebook er forferdelig sånn, man tolker og legger merke til de minste ting. Skjønner godt at du ikke liker at han slenger hjerter rundt til andre damer, men skjønner også at du syns det er teit å ta det opp - og kanksje lage krangel av det, som egentlig er en bagatell. Hvis du ikke mistenker at de holder på med noe snusk, ville jeg latt det ligge, og holdt sjalusien for meg selv.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 Jeg kan faktisk skjønne at du reagerer - samtidig som du syns det hele er litt dumt. Sjalusi er ofte vanskelig fordi det er urasjonelt. Det betyr ikke at du overreagerer. Hjertene, som du sier, er tegn i et språk forebeholdt deg og ham. Man kommuniserer jo annerledes med kjæresten enn med en venn uansett. Jeg ville pratet med ham om dette, og få han til å innse at sjargongen ham og venninnen de i mellom er upassende for et vennepar. Hvordan hadde han reagert tror du, om du gjorde det samme? Anonym poster: f075aa5ea72dd3920775df5319bdb3da 1
Gjest Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Kan du ikke si til han at du har fått med deg at han sender hjerter til henne, og at du veldig gjerne skulle ønske han kunne la være? Om det er det eneste problemet, og du ellers stoler på han så er det kjedelig om en så liten "filleting" skal plage deg. Er det helt uskyldig mellom de så tror jeg ikke han kommer til å reagere noe særlig på det... Det er ikke idiotisk hvis det er noe du reagerer på og som du føler er spesielt mellom dere. Bare forklar det til han Han tenker muligens ikke over det, kan hende de har hatt til vane og skrive hjerter til hverandre. Jeg har venninner jeg fortsatt skriver hjerter til, rett og slett fordi vi alltid har gjort det... Samme som til noen bruker jeg mer smilyer til, for hvis jeg ikke gjør det oppfatter de meg som sur. Endret 27. desember 2012 av Calavi
Gjest Sobril Skrevet 27. desember 2012 #8 Skrevet 27. desember 2012 Facebook er noe av det sykeste syke. Er evig takknemlig for at jeg hoppet ut av dritten.
Kåre Kålrabi Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Jeg ser ikke helt problemet her <3 <3 <3 <333 ;)
Havbris Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Revurder ditt forhold til Facebook er mitt beste råd. 1
Steinar40 Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 Lurer på om noen kan hjelpe meg her. Jeg og min kjære har vært sammen i to år, og vi har det ganske bra nå. Men han har en venninne som han av og til treffer, som oftest i jobbsammenheng, og hun er ikke en av våre felles venner. Jeg vet ikke hva hun vet om meg, men hun vet nok at han har kjæreste, og selv er hun gift. Vennskapet deres plager meg ikke, da han er en person som går overens med mange og mange liker han. Men jeg har sett over skulderen når han har sittet på facebook, og sett hvordan de chatter med hverandre. Vet ikke hva de skriver, bare at det er hjerter der. Og det er de hjertene som gjør meg sjalu. Grunnen til at jeg reagerer er nok at de hjertene alltid har vært noe som har vært spesielt for meg. Han har skrevet de hjertene til meg på den samme chatten, flere etter hverandre, og vist på den måten at han tenkte på meg når vi ikke var sammen. Jeg tror egentlig ikke det er noe annet enn vennskap mellom dem, men kjenner at det stikker litt. Selv bruker jeg kun hjerter til han, kunne aldri tenkt meg til å slenge med et hjerte eller 3 til en kompis. Tror heller ikke han er en person som bruker hjerter så flittig med andre. Så for de som bare skumleser - jeg er sjalu på grunn av noen hjerter. Det høres helt idiotisk ut, og jeg vet jeg overreagerer. Det er derfor jeg ikke føler jeg kan prate med han om det, fordi han må tro jeg er på styr. Kan noen fortelle meg akkurat hvor idiotisk dette er? Anonym poster: d0682d90e1753dad632dd118a43ea8f9 Har du en såkalt kompis som du holder på med på samme måten som han gjør overfor sin "venninne"?
Gjest Sobril Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Har du en såkalt kompis som du holder på med på samme måten som han gjør overfor sin "venninne"? Dette spørsmålet får meg til å humre og tenker at da facebook kom returnerte også små og store problemer man sist hadde som fjortenåring.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 28. desember 2012 #13 Skrevet 28. desember 2012 Oida, jeg la igjen et hjerte på siden til en gammel lærer som nettopp fylte 70. Nå forventer han sikkert sex... jeg bør ringe ham og opplyse om at jeg ikke hinter til pulings. Det er hjerter på facebook. det betyr ingen verdens ting.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2012 #14 Skrevet 28. desember 2012 Facebook hører ikke hjemme når man er i ett forhold eller er sjalu
Gjest Bibompibomp Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 Facebook hører ikke hjemme når man er i ett forhold eller er sjalu Eller, folk som lever sitt egentlige liv (les har et psykelig forhold til) på Facebook og andre såkalte sosiale medier har ingenting i et forhold å gjøre
Gjest pålogget Skrevet 28. desember 2012 #16 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Syns ikke det er greit å sende hjerter til det motsatte kjønn når man er i et forhold. Kall meg gjerne gal, men jeg vet veldig godt hvordan det er å være forelsket å pint av skjult sjalusi. Best å snakke om det enn å la det vokse til noe vondt inni seg. Endret 28. desember 2012 av pålogget
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #17 Skrevet 28. desember 2012 En mannlig bekjent av meg (som er i forhold) flørter som bare det, inklusive å sende disse fjortishjertene på facebook. Skjønner ikke greia med å være i forhold og å holde på slik... jeg ville vært ærlig om at dette plaget meg, og kanskje får du se samtalene, så du kan senke skuldrene Og får du ikke se samtalene, svarer vel dette for seg selv. Anonym poster: 148d0fd6793e4edfa3447b155938285a
Steinar40 Skrevet 29. desember 2012 #18 Skrevet 29. desember 2012 En mannlig bekjent av meg (som er i forhold) flørter som bare det, inklusive å sende disse fjortishjertene på facebook. Skjønner ikke greia med å være i forhold og å holde på slik... jeg ville vært ærlig om at dette plaget meg, og kanskje får du se samtalene, så du kan senke skuldrene Og får du ikke se samtalene, svarer vel dette for seg selv. Anonym poster: 148d0fd6793e4edfa3447b155938285a Men du syns vel at det er veldig flott at denne opptatte fjotten flørter med deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå