AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Dette skal være mink. Jeg som trodde at minkpels var ganske dyrt? Det her er jo billig: http://www.ebay.com/itm/100-New-Real-Large-Nice-Dark-Brown-Mink-FUR-COLLAR-NECK-WRAP-SCARF-/281042557923?pt=UK_Scarves&hash=item416f711be3 Her er vaskebjørn: http://www.ebay.com/itm/New-Real-fur-hat-women-raccoon-fur-hat-winter-Russian-hat-fashionable-/281041377717?pt=US_Hats&hash=item416f5f19b5 Pels som er "produsert" i Asia osv., er det utrygt? Tenker på hvordan de har behandlet pelsen, i tillegg til at pelsen sikkert kommer fra Asia. Hva om dyrene har sykdommer? Nei, jeg har ikke tenkt til å kjøpe pels selv, men jeg reagerer på at det er så billig. I Norge er det svinedyrt, hvert fall av hva jeg har sett. Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Tipper det er naboens katt de rasshølene har laget kåpe av. Anonym poster: 4178cf79e2c05c280019e0650cff9e90 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 Tipper det er naboens katt de rasshølene har laget kåpe av. Anonym poster: 4178cf79e2c05c280019e0650cff9e90 Det ga meg ikke svar på noen ting av det jeg spurte om. -TS Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 Det ga meg ikke svar på noen ting av det jeg spurte om. -TS Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f Jo, det ga deg svar, pelsen er garantert fake, om det er pels så er det et eller annet dyr, og den er farget. Det kan være naboens katt, JA. Anonym poster: f6a81883a0b98675825c6f736a3580ea 8
Thalassos Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Èn ting er ihvertfall sikkert, og det er at pelsen er et resultat av forferdelig dyremishandling. Dyrene i Norge har det som hånd i hanske i forhold, og det har det passe jævlig. 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 Det ga meg ikke svar på noen ting av det jeg spurte om. -TS Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f Jo, det gjør det. Det forklarer hvorfor asiatisk pels er så billig, og det var det du reagerte på. Anonym poster: 4178cf79e2c05c280019e0650cff9e90
Gjest November Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 Helt forferdelig å velge pels når det er så mange annet fint man kan gå med. Å gå rundt med døde dyr på seg er ikke pent, men det viser derimot at du støtter en industri som hører steinalderen til. Enda verre er det om du kjøper pels fra f.eks asia. Måten dyrene der blir behandlet på er enda verre enn her i Norge. Fysj, for en fæl person du er. 7
globalagogo Skrevet 27. desember 2012 #8 Skrevet 27. desember 2012 Helt forferdelig å velge pels når det er så mange annet fint man kan gå med. Å gå rundt med døde dyr på seg er ikke pent, men det viser derimot at du støtter en industri som hører steinalderen til. Enda verre er det om du kjøper pels fra f.eks asia. Måten dyrene der blir behandlet på er enda verre enn her i Norge. Fysj, for en fæl person du er. Hvem er det du mener er fæl? TS har ikke sagt noe om at hun/han ønsker å kjøpe det selv. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #9 Skrevet 27. desember 2012 Syns det er fascinerende hvordan noen kan kalle folk som bruker pels for fæle, når de mest sannsynlig selv sitter å knasker kyllinglår på lørdagskvelden, går i dunjakke og spiser egg til frokost.. ”La han som er uten synd, kaste den første stenen” er det noe som heter. Det jeg mener er ikke at du trenger å støtte pelsindustrien, men ikke kom her å tro du er en helgen bare fordi du ikke går med pels. Hvis du kjøper ett klesplagg (uten pels) fra en produsent som bruker pels i noen av sine varer, så støtter du industrien. Kjøpt deg ett skinnbelte i Tyrkia, sier du? Ja da har du kjøpt skinnet fra en ku som ikke har det spesielt bra.. spiser du kjøtt også? Jaha.. er du sikker på at grisen døde på første forsøk? Og du bruker kanskje melk i frokostblandingen din.. den kua kan ha fått betennelse i jurene som resultat av at du og mange andre ville ha melken deres. Det finnes så vanvittig mange grunner til at man skal la vær å rette fingeren mot andre, når man i bunn og grund ikke er stort bedre selv. Så om jeg som er vegetarianer (fordi kjøtt gjør meg uggen), sjeldent spiser egg og ingen melkeprodukter pga allergi går med pelskrage på jakka mi, så er jeg ikke den døyt verre en de fleste andre. Anonym poster: bb31dd95795d60d5b932276f5a187211 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #10 Skrevet 27. desember 2012 Syns det er fascinerende hvordan noen kan kalle folk som bruker pels for fæle, når de mest sannsynlig selv sitter å knasker kyllinglår på lørdagskvelden, går i dunjakke og spiser egg til frokost.. ”La han som er uten synd, kaste den første stenen” er det noe som heter. Det jeg mener er ikke at du trenger å støtte pelsindustrien, men ikke kom her å tro du er en helgen bare fordi du ikke går med pels. Hvis du kjøper ett klesplagg (uten pels) fra en produsent som bruker pels i noen av sine varer, så støtter du industrien. Kjøpt deg ett skinnbelte i Tyrkia, sier du? Ja da har du kjøpt skinnet fra en ku som ikke har det spesielt bra.. spiser du kjøtt også? Jaha.. er du sikker på at grisen døde på første forsøk? Og du bruker kanskje melk i frokostblandingen din.. den kua kan ha fått betennelse i jurene som resultat av at du og mange andre ville ha melken deres. Det finnes så vanvittig mange grunner til at man skal la vær å rette fingeren mot andre, når man i bunn og grund ikke er stort bedre selv. Så om jeg som er vegetarianer (fordi kjøtt gjør meg uggen), sjeldent spiser egg og ingen melkeprodukter pga allergi går med pelskrage på jakka mi, så er jeg ikke den døyt verre en de fleste andre. Anonym poster: bb31dd95795d60d5b932276f5a187211 Veldig bra innlegg! Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f 3
Gjest Euforia Skrevet 27. desember 2012 #11 Skrevet 27. desember 2012 Asia er jo omtrent kjent for å behandle dyr dårlig, så jeg kan garantere deg at dyret ikke har hatt det bra.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #12 Skrevet 27. desember 2012 Syns det er fascinerende hvordan noen kan kalle folk som bruker pels for fæle, når de mest sannsynlig selv sitter å knasker kyllinglår på lørdagskvelden, går i dunjakke og spiser egg til frokost.. ”La han som er uten synd, kaste den første stenen” er det noe som heter. Det jeg mener er ikke at du trenger å støtte pelsindustrien, men ikke kom her å tro du er en helgen bare fordi du ikke går med pels. Hvis du kjøper ett klesplagg (uten pels) fra en produsent som bruker pels i noen av sine varer, så støtter du industrien. Kjøpt deg ett skinnbelte i Tyrkia, sier du? Ja da har du kjøpt skinnet fra en ku som ikke har det spesielt bra.. spiser du kjøtt også? Jaha.. er du sikker på at grisen døde på første forsøk? Og du bruker kanskje melk i frokostblandingen din.. den kua kan ha fått betennelse i jurene som resultat av at du og mange andre ville ha melken deres. Det finnes så vanvittig mange grunner til at man skal la vær å rette fingeren mot andre, når man i bunn og grund ikke er stort bedre selv. Så om jeg som er vegetarianer (fordi kjøtt gjør meg uggen), sjeldent spiser egg og ingen melkeprodukter pga allergi går med pelskrage på jakka mi, så er jeg ikke den døyt verre en de fleste andre. Anonym poster: bb31dd95795d60d5b932276f5a187211 Synes det er fascinerende at slike ting ALLTID kommer opp når det omhandler pels. Flere onder rettferdigjør ikke et annet. Om et menneske støtter barn i Sudan med en viss sum penger i måneden så blir ikke vedkommende dobbeltmoralsk selv om det finnes andre barn og mennesker som lider. Man kan ikke redde alle men et sted kan man begynne, men om hjertesaker konstant skal bli rakket ned på fordi det finnes så mye annet fælt i verden, så vil ikke dette bli et hyggelig sted å være. Hundekamper er ikke mer greit fordi det finnes tyrefekting. Skal man tenke slik så er man dobbeltmoralsk uansett hva man forsøker å gjøre og hvem man forsøker å hjelpe, for det er alltid ting som er verre. Og det går faktisk an, tro det eller ei, å bry seg om flere ting. Spiser verken oppdrettslaks eller kylling pga forholdene de lever under. Kjøper kjøtt fra der jeg vet dyra har det greit. Uansett går det ikke an å sammenligne levevilkårene til kjøttfe og rovdyr, da kjøttfe har blitt avlet frem i mange tusen år for å tilpasse seg det livet de lever i dag. Rovdyr er spekket med instinkter og vil ikke trives så lenge de er drevet av jaktinstinkter, intelligens og frykt, og vil dermed få tvangsadferd som følge av at den ikke engang kan utøve 2% av sine instinkter og behov. Og her er det vel også snakk om billig pels fra Asia... Håper virkelig TS er et troll som vil provosere og lage debatt om det eneste som bekymrer h*n er om kvaliteten på pelsen er dårlig pris og eventuelle sykdommer pga lav pris... Anonym poster: c43ca0a3b8331c7c9b15bd1905d0df84 7
Armitage Skrevet 27. desember 2012 #13 Skrevet 27. desember 2012 Dette skal være mink. Jeg som trodde at minkpels var ganske dyrt? Det her er jo billig: http://www.ebay.com/...=item416f711be3 Her er vaskebjørn: http://www.ebay.com/...=item416f5f19b5 Pels som er "produsert" i Asia osv., er det utrygt? Tenker på hvordan de har behandlet pelsen, i tillegg til at pelsen sikkert kommer fra Asia. Hva om dyrene har sykdommer? Nei, jeg har ikke tenkt til å kjøpe pels selv, men jeg reagerer på at det er så billig. I Norge er det svinedyrt, hvert fall av hva jeg har sett. Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f Min erfaring med kinesiske selgere på ebay som selger ting som er så billig at det er for godt til å være sant, er at det som regel ikke er det som er avbildet som du får i posten. De kan f.eks. annonsere for en skreddersydd kjole med et bilde av en vakker kjole som de har stjålet fra en annen forhandler. Og når du får kjolen så er den ikke lik bildet i det hele tatt. Når det gjelder pels, så er det som regel pels fra hun eller katt når det er så billig. Det er en hel industri der nede som tjener penger på å selge kjæledyrspels som "ekte pels" fra rev eller mink. Eller du kan få pelsimitasjon. Det bildet der viser ikke nødvendigvis det du får. 1
Djungelvrål Skrevet 27. desember 2012 #14 Skrevet 27. desember 2012 Dette skal være mink. Jeg som trodde at minkpels var ganske dyrt? Det her er jo billig: http://www.ebay.com/...=item416f711be3 Her er vaskebjørn: http://www.ebay.com/...=item416f5f19b5 Pels som er "produsert" i Asia osv., er det utrygt? Tenker på hvordan de har behandlet pelsen, i tillegg til at pelsen sikkert kommer fra Asia. Hva om dyrene har sykdommer? Nei, jeg har ikke tenkt til å kjøpe pels selv, men jeg reagerer på at det er så billig. I Norge er det svinedyrt, hvert fall av hva jeg har sett. Anonym poster: 30cd806b850d34a3fda66712be1e5d6f I mange asiatiske land er det fritt fram for å gjøre hva man vil med dyr. Tror ikke de har straffesystemer for dyremishandling i det hele tatt. I Kina putter de levende katter i kokende vann og flår dem mens de fremdeles lever på restauranter. Da kan du tenke deg hvordan de behandler pelsdyr. 2
Armitage Skrevet 27. desember 2012 #15 Skrevet 27. desember 2012 I mange asiatiske land er det fritt fram for å gjøre hva man vil med dyr. Tror ikke de har straffesystemer for dyremishandling i det hele tatt. I Kina putter de levende katter i kokende vann og flår dem mens de fremdeles lever på restauranter. Da kan du tenke deg hvordan de behandler pelsdyr. Slik:( *Advarsel om ubehagelige bilder.*
xkittymaria Skrevet 27. desember 2012 #16 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Endret 27. desember 2012 av xkittymaria
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #17 Skrevet 27. desember 2012 *snip* Anonym poster: bb31dd95795d60d5b932276f5a187211 En vesentlig forskjell på dette, selv om begge deler kan være grusomt, er at egg, kyllig og kjøtt er mat. Pels er for det aller meste pynt. Anonym poster: 67d2ed33ffe580aaf0a9f55dfc259cfe 1
Gjest BabyBlue Skrevet 28. desember 2012 #18 Skrevet 28. desember 2012 Dyrene har det helt forjævlig, ikke kjøp den pelsen. Enten er den fake, eller så er den et resultat av dyr som ble flådd levende. I tillegg så er pelskvaliteten lavere om dyrene har det dårlig, så pelskåper er ikke noe å spare penger på med mindre du har kjent på materialet eller vet at du kjøper fra noen som kan greiene sine. Husker jeg så en dokumentar om folk som bestilte falske canada goose jakker på nett, pelsen på hetta var laget av bikkjer...
Gjest Tidssone Skrevet 28. desember 2012 #19 Skrevet 28. desember 2012 Jeg er helt enig i at det ikke på noen måte kan forsvares at man kjøper plagg med pels. Mener jeg leste et sted at Uggs også flår dyrene levende. Det er veldig mye som kan sies at man må, skal og bør gjøre når det gjelder etisk handel, men det å kutte ut pelsplagg må da være det aller enkleste? (Og nei. Jeg spiser ikke kylling eller scampi.)
Gjest Euforia Skrevet 28. desember 2012 #20 Skrevet 28. desember 2012 Jeg er helt enig i at det ikke på noen måte kan forsvares at man kjøper plagg med pels. Mener jeg leste et sted at Uggs også flår dyrene levende. Det er veldig mye som kan sies at man må, skal og bør gjøre når det gjelder etisk handel, men det å kutte ut pelsplagg må da være det aller enkleste? (Og nei. Jeg spiser ikke kylling eller scampi.) Ja, og kylling og scampi som du nevner her, i tillegg til å gå for dyrevennlige alternativer når det kommer til kosmetikk og hudpleie. Det er jo så lett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå