Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noe lei meg, tenkte at i dag kommer eventuelle julekort som folk sendte for sent og ikke kom frem før jul, men jeg fikk ingen.

Jeg skriver pene julekort hvert år, pynter med juleklistermerker og glitter, skiver et vers og to, putter kortet i konvolutt og sender avgårde.:) Men får ingen fra familien. På min hylle,står det kun 2 julekort, et fra ei venninde og et fra jobben. Slik har det vært i mange år nå,og jeg blir så lei.

Andre somhar det slik? Hva gjør dere? Jeg er lei meg nå,men jeg vet jo at til neste jul, så sender jeg julekort for jeg synes det er koselig å skrive dem,og jeg tror jo og at det er koselig å motta julekort.

Anonym poster: 8972ac9f13d6b91a80b08e0f9a81ced3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de er som meg og syns julekort er bortkastet sløseri med tid, penger og trær.

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg får heller ingen fra familien. Kanskje på grunn av at jeg er den eneste av mine søsken som har etablert en egen familie? Uansett, mine foreldres søsken sender kun til mamma og pappa. Ikke til meg selv om jeg er en del av slekta, og har flyttet ut av redet. Så jeg skjønner at det er skuffende. Selv sender jeg ikke julekort pga økonomi. Jeg føler vinningen går opp i spinningen, rett og slett.

Anonym poster: f7eb3e5981c4b68209c56bda317c34a2

Skrevet

Kanskje de er som meg og syns julekort er bortkastet sløseri med tid, penger og trær.

Julegaver er mer sløseri med penger og trær, mener nå jeg. Tenk om man ga julekort istedet for julegaver? Det ville vært veldig koselig.

Til TS: Det er desverre få som sender julekort lenger nå. Tror det er en skikk som kanskje dør ut , jeg.

Skrevet

En av grunnene til at mine bekjente har sluttet å sende er at portoen har blitt alt for dyr. Kr 9,50 = 10 kr på frimerket. Pent kort ca 25kr, tilsammen 35 kr. Portoen har blitt for dyr, kanskje det er grunnen.

Anonym poster: f28f70ed1711b22b1784b24e6dbb4ea5

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender ingen julekort.

Jeg synes det er tåpelig av deg å sutre over at du ikke får noe kort igjen. DU velger selv å sende kort. DU synes det er koselig og gøy. Men har mottakerne faktisk bedt om å få kort av deg? Om du sender ting til dem som de ikke har bedt om, så kan du virkelig ikke forlange eller forvente å få noe igjen. Skjerpings. Man sender ikke kort fordi man selv har lyst å få kort. Man sender kort for å si god jul til dem man sender dem til.

Jeg får heller ingen kort - noe som er helt ok, siden jeg som sagt ikke sender noen. Jeg har ikke noe interesse av verken å sende eller få. Hadde noen sendt til meg hadde jeg sagt høflig takk, men jeg hadde virkelig ikke brukt penger på å kjøpe kort og frimerker, og lagt tid i å handle dette og forfatte "god jul". Jeg kan si god jul når jeg ser dem.

Anonym poster: 80825eb4937972abe9bca049fb8c904b

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er tåpelig av deg å sutre over at du ikke får noe kort igjen. DU velger selv å sende kort. DU synes det er koselig og gøy. Men har mottakerne faktisk bedt om å få kort av deg? Om du sender ting til dem som de ikke har bedt om, så kan du virkelig ikke forlange eller forvente å få noe igjen. Skjerpings. Man sender ikke kort fordi man selv har lyst å få kort. Man sender kort for å si god jul til dem man sender dem til.

Som jeg skrev i første innlegg, så har jeg sendt julekort i mange år,uten å få igjen,så jeg sender absolutt ikke kort for å få kort igjen. Jeg sier bare at det hadde vært hyggelig å fått kort igjen. Mine søsken henger opp julekortene de får hvert år, så jeg tror nok de synes det er koselig på motta julekort

TS

Skrevet

Som jeg skrev i første innlegg, så har jeg sendt julekort i mange år,uten å få igjen,så jeg sender absolutt ikke kort for å få kort igjen. Jeg sier bare at det hadde vært hyggelig å fått kort igjen. Mine søsken henger opp julekortene de får hvert år, så jeg tror nok de synes det er koselig på motta julekort

TS

Du skriver i omtrent hver setning at du er så lei deg, og at du er så skuffet over å ikke å få noe kort. Og ettersom du poengterer at du sender kort til dem og pynter og greier, så er det jo tydelig at du mener du har "krav" på å få kort igjen. De har aldri sendt deg tidligere år, så hvorfor i alle dager forventer du da å få i år?

Hva er problemet? De liker ikke å skrive kort. Du velger helt selv å skrive til dem. Du har ikke krav på å få kort, ei heller er de slemme som ikke skriver noe. Folk må da selv få lov å velge om de vil skrive kort eller ikke.

Ja, det er mange som synes det er kos å få kort. Uten at de har lyst til å bruke tid og penger på å sende selv. Men igjen: Det er DU som velger å sende kort. Om du gjør det for å glede dem, så har du da ingen grunn til å sutre over at de ikke sender noe til deg.

La vær å sende til dem, da, om du synes det er så fælt å ikke få noe kort i retur.

Skrevet

Er noe lei meg, tenkte at i dag kommer eventuelle julekort som folk sendte for sent og ikke kom frem før jul, men jeg fikk ingen.

Jeg skriver pene julekort hvert år, pynter med juleklistermerker og glitter, skiver et vers og to, putter kortet i konvolutt og sender avgårde. :) Men får ingen fra familien. På min hylle,står det kun 2 julekort, et fra ei venninde og et fra jobben. Slik har det vært i mange år nå,og jeg blir så lei.

Andre somhar det slik? Hva gjør dere? Jeg er lei meg nå,men jeg vet jo at til neste jul, så sender jeg julekort for jeg synes det er koselig å skrive dem,og jeg tror jo og at det er koselig å motta julekort.

Vi holder på den tradisjonen. Tradisjoner holder på å viskes ut. Er ikke ening med en som skriver om at det blir ca 35 kroner. Jeg har kjøpt flotte julekort i tipakning. Det er doble kort med konvolutt. Jeg skriver kort til de som bor andre plasser i landet,og som vi ikke gir julegave til. så sender vi til folk som vi har kjent i mange år.. De som får julegave,så legger vi med et julekort. Jeg lager også kort selv. Du kan lage billige kort selv.

Jeg synes det er veldig koselig å få julekort. Vi setter de frem på et spes. "julebord" i stuen. der står det hjemmelagede kort,enkle kort,kort fra inn og utland.

Vi får ikke så mange kort som vi sender,men vi har en juletradisjon at vi bruker en advendtssøndag å skrive kort

Tror mange unge vokser opp i dag, og de vil ikke sende kort. De bruker mail,facebook,mobil. Ingen av delene kan erstatte et julekort.

Jeg forventer ikke å få kort tllbake,selv ikke fra de jeg sender til hvert år. Jeg blir ikke lei meg,men kan vel lure på hvorfor de ikke skriver for de er jo veldig glad for å få kort

Anonym poster: 13535faf3205d392070efb21eff51019

Skrevet

Bare for å spre litt håp for tradisjonens fremtid: Vi skriver julebrev hvert år, og har gjort det siden jeg var 21-22!;)

I år sendte/leverte vi noen-og-femti, har vel fått ca 20 i posten selv. Men flere har ringt/tekstet/mailet og takket..:)

Gjest gressløk
Skrevet

Før hadde vel julekort en slags "funksjon". Avstandene var større, og familien var bundet sammen med fasttelefon og postverket. Thats it.

Hvis det var noe du ville si, uten å si det høyt, var du pent nødt til å sende et brev/julekort.

Jeg sender julekort til besteforeldrene mine og oldemoren min. Jeg synes det er koselig, og i med at de er fra den generasjonen da dette var veldig vanlig, setter de veldig pris på det.

Yngre generasjoner som ikke er vandt med dette og født inn i en verden av e-post og skype ser nok ikke samme verdien i julekort. Og det er forståelig at de dermed ikke ser helt poenget med julekort. Og det er det heller ikke, annet at man vet at noen har tenkt på en. :)

Men sånn er det, verden forandrer seg.

Skrevet

TS

Men du må forstå at folk er forskjellige. Er ikke alle som liker å skrive julekort. Ville ha skjønt at du ble skuffet og lei deg om du aldri hørte noe fra familien ellers. Men at du ikke får julekort er bare en bagatell.

Hvis du legger deg til en forventning at alle skal tenke og handle som deg, så legger du jo bare opp til å bli skuffet. Og da er det jo bare din egen feil at du blir skuffet og lei deg. For alle andre er jo ikke deg og tenker mest sannsynligvis annerledes. Det betyr jo ikke at de er ute etter å såre deg, eller ikke bryr seg. Så hvorfor bli lei og skuffet?

Hva med å skaffe deg noen brevvenner som du kan utveksle julekort med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...