Gå til innhold

Han sløser alle pengene, slik at vi blir boende hos mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå koker jeg snart over her. Først får jeg et gedigent TV av kjæresten min til jul, for flere tusen kroner. Vi hadde planlagt å kjøpe dette sammen når vi først har fått oss leilighet.

Så! Nå i dag får jeg telefon fra kjæresten min. Han er ute på handel. Nå har han kjøpt et gedigent surround-system til TV'en. Jeg reagerte med å bli skuffet, og han spør: "Er du sur?"

Så klart er jeg sur!! Vi kommer aldri til å få oss leilighet på denne måten. Jeg har spart langt over halvparten av egenkapitalen, han derimot har ikke spart EN MYNT!

HVA SKAL JEG GJØRE FOR Å FÅ HAN TIL Å INNSE AT SLIKE GODER KOMMER SENERE?

Vi bor trøkket nedi kjelleren til foreldrene mine.....Og samboeren min er 26 år.

ts

Anonym poster: 397f3fc5079b22c202de6c181b4d59f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU fortsetter å spare, hvordan han sparer pengene, får bli opp til ham. Du kan ikke oppdra den guttungen der, dessverre....

Anonym poster: 01277990b5f458ea5e499e484f70ed2b

• Liker 6
Gjest Elissima
Skrevet

Er dere begge i jobb? Og har dere noe egenkapital? Du må nesten bare sette deg ned med samboeren din, forklare at dere må spare inn på utgifter for å få råd til leilighet. Man kan ikke bare kjøpe alt helt ukritisk. Bidrar han ellers økonomisk? Altså husleie, mat etc? For meg hadde det vært turn off med en fyr som brukte penger i øst og vest.

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Hadde bedt han om å selge anlegget igjen, eller gjort det slutt om han nektet. Å bo hjemme hos foreldrene når man er så gammel, når du faktisk har mulighet til å fikse noe eget hadde vært helt uaktuelt. Sover heller på en madrass i en 15kvm leilighet enn å bo hjemme fast.

Gjest tarandus
Skrevet

Og han der ser du for deg en fremtid med? Luksusfellen next

• Liker 6
Skrevet

Betaler dere leie hos foreldrene dine?

Betaler dere maten selv?

Skrevet

hei igjen.

Han kom hjem nå. Heldigvis var det bare et lite anlegg for 700 kr, som han hadde brukt gavekorte sitt på. :) falsk alarm!

ts

Skrevet

Og da er liksom alt ok? Hva med den dyre tv'en?

Gleder meg til å se dere på Luksusfellen til neste høst.

Skrevet

HVA SKAL JEG GJØRE FOR Å FÅ HAN TIL Å INNSE AT SLIKE GODER KOMMER SENERE?

Sett opp et budsjett over inntekter og kostnader per måned og før regnskap. Når en måned har gått, så gjør dere opp regnskapet og ser hvordan det har gått.

Skrevet

Hvorfor er du så nedlatende?

• Liker 2
Skrevet

Og da er liksom alt ok? Hva med den dyre tv'en?

Hvorfor er det liksom ikke noe mellomting her for deg? Dersom man ikke sparer alt man har til leilighet, så er man luksusfellen-materiale??? Skal TS gi fyren på båten bare fordi han ikke klarer å spare like mye som henne? Selv om han ellers er en fin fyr??

TS, jeg anbefaler deg å bare fortsette å spare, og la ham gjøre som han vil. Når du har nok til egenkapital, kjøper du deg en leilighet. Da kommer du deg ihvertfall vekk fra mor og far, og får ditt eget. Så får heller samboeren din betale husleie til deg, eller ta opp et lån og kjøpe seg inn i din etterhvert.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Min erfaring (for det lille den er verd) er at dersom man ikke har samme oppfatning av penger,- så vil slike handlinger som TS skriver om, bli stadig tilbakevendende momenter som det etterhvert vil bli krangel og misnøye over i et forhold.

• Liker 4
Skrevet

Heisan.

Det er du som hadde den tråden om julepresang-flatskjermen, eller hva?

På en måte er jeg ikke forbløffet over oppfølgeren.

Fortsett å kjøre ditt eget løp med økonomisk forsiktighet og sparing

Sats på å kjøpe leilighet selv, om han ikke kan bli med på det.

Det er utrolig vanskelig å ha et forhold med en person med en helt annen økonomisk prioritering. Økonomi er en av de største grunnene til at forhold går i knas, og her kan man fort bli en de av statistikken.

Pass på deg selv, ikke betal noe for han, gjør han ansvarlig for egne feildisposisjoner.

Du må se i øynene at det er en stor sjans for at forholdet du er i går til skogen.

Lyspunktet er jo at du eier tv'n, i følge en del svar fra den andre tråden...

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Og skulle lagt til at dere får ta en helg og se på gamle episoder av "luksusfellen" samt skaffe mannen en time hos økonomisk rådgiver.

Skrevet

hei igjen.

Han kom hjem nå. Heldigvis var det bare et lite anlegg for 700 kr, som han hadde brukt gavekorte sitt på. :) falsk alarm!

ts

falsk alarm at han ikke har spart noen penger til egenkapital?

Skrevet

Words!

Har vel en følelse av at hans manglende økonomiske styring ligger bak mye fortvilelse siden hun reagerte som hun gjorde både på TV og mulig surroundlyd.

Det blir så mange problemer når kjærlighet også fører til økonomisk blindhet.

Skrevet (endret)

Ja, enig. Den grisen kunne solgt gavekorte han fikk på finn.no! Da hadde han hatt 650 kr! for det koster sikkert 50 kr å legge det ut på finn. Han kunne legge det under "gis bort" hvor han skrev "Gis bort..... for 700kr" sånn at det ble gratis. Da hadde han hatt 700kr i egenkapital :ler:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Ja, enig. Den grisen kunne solgt gavekorte han fikk på finn.no! Da hadde han hatt 650 kr! for det koster sikkert 50 kr å legge det ut på finn. Han kunne legge det under "gis bort" hvor han skrev "Gis bort..... for 700kr" sånn at det ble gratis. Da hadde han hatt 700kr i egenkapital

?!?! Hun har spart over halvparten av egenkapitalen og han "har ikke spart en mynt". Det har ingenting med at han brukte et gavekort til det det skal brukes til.

Skrevet (endret)

?!?! Hun har spart over halvparten av egenkapitalen og han "har ikke spart en mynt". Det har ingenting med at han brukte et gavekort til det det skal brukes til.

Men da hadde han hatt 700 kr :ler: Ikke så sur nå da, jeg bare tuller :)

Hun visste jo det fra før av, hvorfor klager hun nå da. Vi vet jo hvordan dette ender. Han har aldri spart og kommer aldri til å gjøre det, hun kjøper leiligheten med hennes kapital

Endret av Evilposelos
Skrevet

Du må se i øynene at det er en stor sjans for at forholdet du er i går til skogen.

Hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...