Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I over en uke har jeg ligget med konstant hodepine, hovne mandler, feber og vært helt slapp og vond i kroppen. For en ukes tid siden snart sprakk også en Cyste jeg hadde, noe som gjorde noe inn i helsikke vondt! Men jeg lager middag hver dag, jeg vasker klær, hus, rydder, handler mat og gjennomfører alle mine daglige gjøremål slik som jeg vanligvis gjør! Men nå se.. Nå er sambo syk!

Han har litt feber, det er ikke stort, men ja noe. Han klager over vondt i halsen og hodet. Han syter til seg to paracette hver 2,5 time. Ligger enda i senga å sover! Selv om vi i dag skulle vaske huset siden vi skal bort i morgen, og det skal være gjort før helgen. Vi skulle også vært i nabobyen en tur, som endte i at jeg måtte dra alene. Samtidig som vi skulle vært å handlet, noe han også ikke ''orket'' Nå er jeg lei! Han ligger enda i senga og her har jeg vært opptatt hele dagen. Han sier verken takk når jeg lager gir han te og smertestillende, titter stygt når jeg spurte om han ville være med på apoteket så vi fikk kjøpt noe for halsen hans, og får aldri et hei når jeg kommer tilbake eller hade når jeg går ut døren.

Jeg er selv ikke i topp form, og jeg har hele uken stått på. Da har han like så godt bare forventet at jeg skulle gjøre alt som vanlig, og ble sint om jeg ikke orket noe. Men nå som han BEGYNNER å bli slapp, så skal han ligge dagen lang!

Måtte få det ut, manne-syken og overdrivelsene er noe forbanna herk!

Anonym poster: 44b540372751627190bb10743fbb4ed8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også stirret stygt på deg om du ville ha meg med på apoteket når du ser at jeg er syk. Greit at du allerede skal dit. Men regner med at du kjøper de halspastillene for meg mens du er der.

Anonym poster: f0a0c2f6538cfc0040b88f31ed10eb44

• Liker 1
Skrevet

Noen andre som har bedre innblikk i ''situasjonen'' eller har mye av det samme i forholdet? Som ikke legger all sin vekt på det ene apotekbesøket som kom frem i innlegget som en av flere eksempler på hvordan det lå/ligger ann.

Anonym poster: 3259a1b37a9b2e65bb40e26ab4aeef10

Skrevet

Noen andre som har bedre innblikk i ''situasjonen'' eller har mye av det samme i forholdet? Som ikke legger all sin vekt på det ene apotekbesøket som kom frem i innlegget som en av flere eksempler på hvordan det lå/ligger ann.

For meg virket det nesten som at du protesterte med det apotek besøket ditt. La gutten være syk når han for engangskyld er det.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanvittig hvor dårlig enkelte blir, når de egentlig ikke har så mye å være dårlig for. Og ja, jeg tror overvekten er menn. Man kan ta seg sammen når man bare har en forkjølelse. Man ligger ikke for døden.

• Liker 7
Skrevet

For meg virket det nesten som at du protesterte med det apotek besøket ditt. La gutten være syk når han for engangskyld er det.

Langt der i fra!! Jeg kjøpte cola og noe godsaker til han, middagen han sa igår at han ville ha i dag. Jeg har kjøpt halspastiller og diverse fra matvarebutikken, men det likte han IKKE! Derfor tenkte jeg å spørre om han ville være med. Det er en stor forskjell mener jeg! Samtidig er det en gutt som er syk hver 3.måned, alltid noe galt og med en overdrivelse så stor hver gang.

Skrevet

Det er helt vanvittig hvor dårlig enkelte blir, når de egentlig ikke har så mye å være dårlig for. Og ja, jeg tror overvekten er menn. Man kan ta seg sammen når man bare har en forkjølelse. Man ligger ikke for døden.

Må si meg enig med deg. Har en kjæreste prikk lik som TS'sin, bare at her handler ikke jeg inn godsakene for han med mindre han gjør det de gangene jeg er syk. Her prøver jeg lik behandling uansett :-)

Skrevet

Flott at du har holdt deg så godt at du har fått gjort ting mens du har vært syk. Men vi er jo forskjellige, vi mennesker. Han føler tydeligvis ikke at han har energi til å gjøre så mye nå. Du sier han bare har det LITT kjipt nå, men hvordan vet du egentlig hvordan han har det? Er du han?

La han få hvile og bli kvitt denne forkjølelsen/influensaen/whatever, og husk på at ingen av oss mennesker er like, eller opplever slike ting likt.

Anonym poster: 550fb513b5d387f3d7850b1c79002ffb

• Liker 1
Skrevet

Flott at du har holdt deg så godt at du har fått gjort ting mens du har vært syk. Men vi er jo forskjellige, vi mennesker. Han føler tydeligvis ikke at han har energi til å gjøre så mye nå. Du sier han bare har det LITT kjipt nå, men hvordan vet du egentlig hvordan han har det? Er du han?

La han få hvile og bli kvitt denne forkjølelsen/influensaen/whatever, og husk på at ingen av oss mennesker er like, eller opplever slike ting likt.

Ligger noe i hva du sier det. Er vel bare sliten etter en lang dag, og lei av null hjelp hjemme. Han kan i det minste ta seg tid til å se på meg, å svare meg når jeg spør han om noe istedetfor å bare be om ting og ikke vise noe takknemlighet!

Skrevet

Greit å ha i bakhodet at menn gjerne faktisk blir mer syke enn kvinner av samme type infeksjoner. Det ekstra X-kromosomet, der det meste av immunforsvar reguleres, er årsaken. Sykefraværet er riktignok 60% høyere hos kvinner enn hos menn, men det er ikke slik at f.eks. influensa er influensa. Den er faktisk som regel verre for menn. Det er antagelig av samme grunn at kvinner lever lenger, men også derfor kvinner rammes hardere ved autoimmune sykdommer der immunforsvaret angriper seg selv. Nettopp fordi immunforsvaret er kraftigere.

Men: Om han rett og slett ikke har særlig til symptomer og likevel syter, er det noe annet. Da er du selvsagt misfornøyd med rette. At han er utakknemlig når du anstrenger deg for å hjelpe selv om du er syk selv er heller ikke greit. Poenget er bare at konseptet "mannesyken" først og fremst er medisinsk, ikke psykologisk.

Anonym poster: 900a71afe455bb069dc82b8714829537

• Liker 1
Skrevet

Ligger noe i hva du sier det. Er vel bare sliten etter en lang dag, og lei av null hjelp hjemme. Han kan i det minste ta seg tid til å se på meg, å svare meg når jeg spør han om noe istedetfor å bare be om ting og ikke vise noe takknemlighet!

Den er jeg enig i, forstår at det blir slitsomt når du ikke får noe "feedback" på alt du gjør for han, som f eks "tusen takk for at du handlet inn halspastiller til meg, kjære, det setter jeg pris på".

Det er demotiverende når man gir og ikke får noe tilbake, men kanskje han er flink til å gi selv ellers, når han er frisk?

Skrevet

Menn flest er jo ordentlige pyser når de er syke!

• Liker 3
Skrevet

Den er jeg enig i, forstår at det blir slitsomt når du ikke får noe "feedback" på alt du gjør for han, som f eks "tusen takk for at du handlet inn halspastiller til meg, kjære, det setter jeg pris på".

Det er demotiverende når man gir og ikke får noe tilbake, men kanskje han er flink til å gi selv ellers, når han er frisk?

Den tiden jeg nå har vært dårlig og fortsatt er har han ikke gjort annet enn å klage på at jeg ikke orker all verden på kvelden, jeg orker ikke byen i helga. Men jeg stod på hele helgen før det! Men når det kommer til han skal han ikke trenge gjøre en dritt annet enn å ligge i senga! DET er hva jeg er MØKK lei!

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår at du syns dette er urettferdig. Du må huske at folk har forskjellige smerteterskler og hva vet du egentlig om hvor dårlig han er? Selv var jeg mye syk før og jeg syntes det var vanvittig provoserende når venninna mi gjorde et stort poeng ut av at hun aldri lot noen sykdom hindre henne i å leve som vanlig, at hun syntes jeg var slapp og at jeg kunne da umulig være så dårlig som jeg beskrev.

Mange menn blir så vanvittig hjelpeløse og patetiske av litt rennende nese, men samtidig er dette også en av de få situasjonene hvor de kan be om pleie og få lov til å være litt ynkelige.

Jeg syns likevel du skal gjøre klart for ham at du også er syk, og at du dermed ikke har energi til å pleie ham nå.

Skrevet

Neida, ifølge han er jeg ikke syk. For det er visst ikke mulig å være syk i over en uke.

Skrevet

Men om dere er dårlige begge to hvorfor ikke bare hjelpe til litt begge? Bestill noe ferdig mat eller sett på en pizza, la en film stå på å legg dere i senga. Klager han om noe du ikke gjør så ber du han gjøre det selv, så klart ikke hver gang! Men det går ann å dele på ting å gjøre. Ellers kan dere jo gå i hvert deres rom, klarer dere nok en kveld uten å sitte oppi hverandre når begge er dårlige og grinete ;) Ikke gjør det verre enn det alt er

• Liker 3
Skrevet

La meg nå se...

om det var min mann så tror jeg ikke jeg hadde hatt det minste problem med å la ham være syk i fred, om det da ikke var for dette:

I over en uke har jeg ligget med konstant hodepine, hovne mandler, feber og vært helt slapp og vond i kroppen. For en ukes tid siden snart sprakk også en Cyste jeg hadde, noe som gjorde noe inn i helsikke vondt!

Jeg er selv ikke i topp form, og jeg har hele uken stått på. Da har han like så godt bare forventet at jeg skulle gjøre alt som vanlig, og ble sint om jeg ikke orket noe.

Anonym poster: 44b540372751627190bb10743fbb4ed8

Så da kan han bare SU SEG, syns jeg!! Han fortjener ingen ting - bortsett fra nøyaktig samme behandling som han utsatte TS for da hun var syk.

• Liker 1
Skrevet

Dette har et kjent navn: The Man-flu! huffamei.

Anonym poster: c58ea433ac0adf78ea96b29b2b2f4e4c

• Liker 2
Skrevet

Fint å se noen forstår meg også!

Skrevet

Dette har et kjent navn: The Man-flu! huffamei.

Anonym poster: c58ea433ac0adf78ea96b29b2b2f4e4c

Jepp. Og det er ikke noe som diktes opp av menn for sympati. Det er faktisk slik at menn blir mer syke av eksempelvis influensa. Biologisk. Slik de bør bære over med andre biologiske ting som går utover dem. Det gir dem imidlertid ingen rett til hverken å være sure, utakknemlige eller kreve at noen skal stå på pinne for dem, og der må han her skjerpe seg.

Anonym poster: 900a71afe455bb069dc82b8714829537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...