AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #21 Skrevet 6. januar 2013 Man behøver vel ikke velge de aller mest sjeldne navnene selv om man ikke vil velge fra topp 10? Det finnes mye mellom de to ytterpunktene. Jeg har et navn som var veldig populært da jeg ble født, og det har jeg aldri vært så veldig fornøyd med. Dessuten finner barn alltid på ting å mobbe for, så så lenge man ikke velger de ekstreme navnene, ser jeg ikke helt det argumentet. Navnet kan også brukes mot deg selv om du har et populært navn, for da blir man ofte identifisert med en egenskap sammen med navnet. F.eks: tjukke-hilde, lille-hilde, brille-hilde, søte-hilde osv. Anonym poster: fafe6dc8530541edf133ac8d0aa745ff 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #23 Skrevet 6. januar 2013 "Linda Johansen" leste hjernen min.. Anonym poster: 75eb41895b4610b4eefbf248ac9dd4c9
miaw Skrevet 6. januar 2013 #24 Skrevet 6. januar 2013 (endret) I overkant søtt. Og fullstendig oppbrukt. Det er så utrolig mange unger som får det navnet nå for tiden. Jeg villle aldri gitt mitt barn et motenavn. På barneskolen var det ikke mindre enn FEM jenter med samme navn i klassen min, og vi var bare 8 jenter i klassen... Slitsomt, særlig siden et par også hadde samme forbokstav i etternavnet. Anonym poster: 917c7e1e9c902c478c7e1ed21a3f75a8 Jeg skjønner godt du ikke vil gi barna dine et motenavn. Det tror jeg ikke TS eller så mange andre vil heller Man velger navn som man syntes er fine, ikke fordi de er på moten! Linnea er fint, men jeg syntes det er litt for vanlig Endret 6. januar 2013 av miaw
kaprifolen Skrevet 6. januar 2013 #25 Skrevet 6. januar 2013 Greia er også litt at hvis mange har navnet, er det lettere å forbinde det med noe/noen som "ødelegger" navnet for en. Jeg synes et jentenavn er nydelig, likt det i mange, mange år! Men, det har fått en renessanse, flere heter det, og det er på topplisten (eller på vei dit, usikker). Når folk jeg ikke synes noe om, kaller ungene sine det, så blir liksom navnet "skitnet til".... 1
Neala Skrevet 7. januar 2013 #26 Skrevet 7. januar 2013 Jeg syns navnet i seg selv er fint, og i bygda mi er det ikke mange som heter det, så jeg vurderte å bruke det på datteren min. Men etter hun var født syns jeg hun var altfor tøff (som klarte trenge seg gjennom kanalen ) til å få et så søtt navn. Da gikk jeg for et sterkere navn
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #27 Skrevet 7. januar 2013 superfint navn, men som det sies her. Det er aaaaalllltfor mye brukt nå. Synd at fine navn blir "oppbrukt" Anonym poster: 8678fd27930267a54583cfb7a8520c36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå