Gå til innhold

Linnea?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at datteren min skal hete Linnea. Hva synes dere om navnet? I min familie er det tradisjon med mellomnavn..forslag til mellomnavn?

På forhånd tusen takk:)

Anonym poster: 5117254d973443c05da6c9bc0383633a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fint navn, men også veldig vanlig akkurat nå... I barnehagen, på musikkgruppa og på balletten er det et par-tre Linneaer hver, så det er nok på en popularitetstopp. Men hvis det ikke bekymrer deg, er jo navnet fint i seg selv! :)

Hvis du skal ha mellomnavn som ikke er i daglig bruk, kan du jo kalle opp etter en slektning?

Anonym poster: b57fed0887b84d7e47711d8e45d59cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er fint. Kansje sofie som mellom navn. har en bekjendt som har kalt datteren det. Syntes det var litt for "sukkersøtt" når jeg hørt det , men nå syntes jeg linnea sofie er veldig fint....

Anonym poster: 7246b4caf9f0c42f28c02059c09be644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet Linnea er kjempeflott! Ikke mange som heter det hvor jeg bor, så er vel bare enkelte plasser :laugh: Men jeg syntes at hvis hun skal ha 2 navn passer det best med Linnea som mellomnavnet, selv om dere kaller henne for Linnea. f.eks Ina Linnea, Oda Linnea eller noe i den duren :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott navn, men altfor populært etter min smak.

Anonym poster: 565a74e9e688d8cdfa584914fe013d51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i Linnea.

Eneste stedet jeg har sett Linnea er i barnehagen til barnet mitt. Det hang to navnlapper i gangen på storebarnsavdelingen som het Linnea. Jeg har vært så hundre ganger på helsestasjon, åpen barnehage for barn i alderen 0-1 og 0-6 år. Her så unngår du navn som Bjørn, og Marie, hvis du ikke vil ha det samme navnet på ungen din som alle andre.

Anonym poster: d85e428955a9eb8a8fb210e902726c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn, men alt for mange som kaller døtrene sine for det for tiden. Her jeg bor føler jeg at "alle" heter det. Personlig vil ikke jeg bruke navn fra topp 10-listene til mine barn.

Anonym poster: fafe6dc8530541edf133ac8d0aa745ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet Linnea er kjempeflott! Ikke mange som heter det hvor jeg bor, så er vel bare enkelte plasser :laugh: Men jeg syntes at hvis hun skal ha 2 navn passer det best med Linnea som mellomnavnet, selv om dere kaller henne for Linnea. f.eks Ina Linnea, Oda Linnea eller noe i den duren :fnise:

Det syns jeg var en god ide!! Ina Linnea var nydelig!

Anonym poster: 6561820936bbfe3102b1696b8e04816e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overkant søtt. Og fullstendig oppbrukt. Det er så utrolig mange unger som får det navnet nå for tiden. Jeg villle aldri gitt mitt barn et motenavn. På barneskolen var det ikke mindre enn FEM jenter med samme navn i klassen min, og vi var bare 8 jenter i klassen... Slitsomt, særlig siden et par også hadde samme forbokstav i etternavnet.

Anonym poster: 917c7e1e9c902c478c7e1ed21a3f75a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fint, men som mange nevner ville jeg ikke valgt det selv, da mange kaller barna sine det i disse dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hun har jo bestemt seg samme om det er vanlig eller ikke da :P

Linnea Amalie

Linnea Marie

Linnea Sofia

Linnea Maria

Linnea Kristine

Linnea-Mari

Mari Linnea

Nora Linnea

Anna Linnea

Sara Linnea

Kristine Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Linnea Madelen

Linnea Malene

Linnea Adelen

Linnea Amerie

Linnea Susanne

Linnea Antoinette

Linnea Afrodite

Linnea Aleksandra

Linnea Kristiane

Linnea Nikoline

Linnea Frederikke

Linnea Augusta

Linnea Annabelle

Linnea Jasmin

Linnea Benedikte

Linnea Beatrice

Linnea Clementine

Linnea Torrine

Linnea Pauline

Linne Julianne

Håper du oppdaterer oss med hvilket navn du velger til slutt :-)

-As-

Anonym poster: 74bee03d6c0849123b89a98dfb5e4a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har likt Linnea fra jeg var liten og så "Linnea i malerens hage" på Barne-tv :) I min oppvekst kjente jeg bare til én Linnea, og det ble sett på som et uvanlig navn. I tillegg er Linnea en av mine yndlingsblomster, og har en spesiell betydning i vår familie.

Jeg synes altså at det er et kjempenydelig navn! Men pga populariteten nå, er jeg litt usikker på om jeg kommer til å bruke det likevel...

Hva med Linnea Johanne?

Anonym poster: f1d6ed02086cb6bcbab09a65a714817b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som ikke vil bruke et navn pga popularitet:

Er ikke det litt feil måte å tenke på? Man trenger ikke kalle jentungen sin for Gøran (som det er 4 stk i Norge som heter, kvinner, ifølge SSB) bare fordi man skal ha et skjeldent navn.

Ungen er akkurat like spesiell selvom den har et navn andre også har. Og liker du navnet, er det det eneste som betyr noe som helst.

Jeg har valgt (nesten helt sikkert) et navn som er veldig populært, som mange kommer til å ha i fremtiden. Men jeg falt for navnet lenge før jeg visste at det var så populært, og det er det som betyr noe. Man skal like navnet selv. At andre også liker navnet (det er jo populært), er jo bare et pluss, så blir ikke barnet mobbet i allefall, pga navnet ;)

Anonym poster: 3b8f22e251a9dd7dc81b63f8d054d783

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...