AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Hei alle! Jeg har havnet i en situasjon som har begynt å irritere meg mer og mer i det siste. Blant venninnegjengen er det stadig jeg som arrangerer alle sammenkomster. Jeg har til og med planlagt en sammenkomst jeg ikke var på! Det bare skjedde. Tror ikke venninnene mine tenker så mye over det. Det startet liksom med en og annen gang, og ubevisst ble jeg plutselig "party-komitéen", og nå kjenner jeg meg lei. Skulle blant annet treffes idag, og vi hadde igrunn en plan alle var med på. Plutselig igår kveld kan ikke to av dem, og da blir det naturligvis mitt ansvar å finne nytt tidspunkt og sende diverse meldinger for å dobbelsjekke at det passer for alle. Huff! Dette er for øvrig verdens hyggeligste jenter, og som sagt, tror jeg det bare har skjedd ubevisst, at jeg har blitt planleggeren og de ikke. Nå ønsker jeg å ta det opp med dem, og derfor trenger jeg tips fra dere. Hvordan kan jeg ved neste anledning ta opp dette på en konstruktiv måte? Anonym poster: e8e73da69e2f96589f1e524fcc1dbbfa
Gjest Reza08 Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Si at nå er du lei av å til stadighet bli pakket på diverse oppgaver, og at nå må de andre også begynne å tenke når dere skal treffes. Vennskap handler om å gi og ta, og at alle må bidra hvis alle skal føle seg ivaretatt. En person har ikke ansvaret alene. Her må alle bidra for fellesskapet. Fortell dem at du setter utrolig stor pris på dem, og at de er kjempehyggelige, men at de må lære seg å dele på ting.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 Kan du ikke bare la være å arrangere da? Anonym poster: 5821478697d97e338c8cb7e730faf4f3 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 Si at nå er du lei av å til stadighet bli pakket på diverse oppgaver, og at nå må de andre også begynne å tenke når dere skal treffes. Vennskap handler om å gi og ta, og at alle må bidra hvis alle skal føle seg ivaretatt. En person har ikke ansvaret alene. Her må alle bidra for fellesskapet. Fortell dem at du setter utrolig stor pris på dem, og at de er kjempehyggelige, men at de må lære seg å dele på ting. TS her! Takk for godt svar! Tror egentlig de tar det veldig fint, så bør jo ikke være noe sak. Kjente bare at akkurat nå trengte jeg å slippe ut litt frustrasjon, og høre om det er andre med erfaring med lign :-) Anonym poster: e8e73da69e2f96589f1e524fcc1dbbfa
MissStiles Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Den rollen har jeg hatt altfor mange ganger. Er lei av å ha den rollen. Og det har jeg sagt ifra om. Ofte så ender det opp med at vi i vennegjengen ikke møtes eller alt må planlegges rett før.
Gjest Reza08 Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 TS her! Takk for godt svar! Tror egentlig de tar det veldig fint, så bør jo ikke være noe sak. Kjente bare at akkurat nå trengte jeg å slippe ut litt frustrasjon, og høre om det er andre med erfaring med lign :-) Anonym poster: e8e73da69e2f96589f1e524fcc1dbbfa Bare hyggelig, og tusen takk for at du skrev tilbake. Hvis de er av den typen, så er det meget positivt. Kjempefint at du skrev til oss her på forumet, skjønner godt at du trengte det etter en slik runde over lang tid. Har hatt lignende erfaringer selv, så vet utrolig godt hva du snakker om.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 Kanskje hvis dere er en gruppe med jenter så kan dere ha en privat gruppe på Facebook bare for dere jenten? Vår jentegjeng har en slik og hver gang vi har lyst å finne på noe felles som fest, kino eller kafé så skriver man det bare på gruppeveggen så svarer folk utifra om de kan eller ikke og eventuelt foreslår klokkeslett. Da slipper kun den ene drive å arrangere frem og tilbake
Gjest Skrevet 27. desember 2012 #8 Skrevet 27. desember 2012 I venninnegjengen har man ofte forskjellige "roller" og det kan fint hende de andre jentene tenker du synes det er gøy være litt "festkomite", etter som du ofte blir den som tar kontrollen. Vi har litt tendenser til dette selv i venninnegjengen vår, det blir som regel de samme som planlegger ting mens andre bare slenger seg på. Jeg ville tatt det opp i en anlednning hvor det er naturlig. Ikke lage noe big deal ut av det, men si i fra at du gjerne ser at noen andre kan planlegge da du har hatt ansvaret for dette lenge nok. Skjønner ikke at noen skulle bli sint eller reagere på dette. Jeg hadde i hvertfall ikke gjort det.
Gjest Buddy Skrevet 27. desember 2012 #9 Skrevet 27. desember 2012 Dette handler i høyeste grad om å beherske kunsten å delegere. Du kan si til venninnene dine at du gjerne kan fortsette å ha rollen som "arrangør", men da i form av å dele ut oppgaver til hver enkelt, og også fordele hvem som skal ta ansvaret med selve arrangementet, på rundgang. Mange mennesker er dessverre ingen ledertyper, og må derfor tildeles oppgaver rundt ting man skal gjøre sammen. Jeg tror absolutt venninnene dine er både koselige, søte og trivelige, og at de ikke mener å utnytte deg på noen måte. De trenger bare å bli fortalt at du ønsker mer hjelp/bistand foran disse sammenkomstene, noe jeg er sikker på at de tar med stor forståelse.
Leifern Skrevet 27. desember 2012 #10 Skrevet 27. desember 2012 Du må være forsiktig med hvordan du ev. forteller at du er lei av den nåværende situasjonen. Du risikerer at de bestemmer seg for å vise at de får ting til uten deg, og at du da naturligvis ikke blir invitert og dermed ikke lenger er med i "gjengen".
floppesopp Skrevet 27. desember 2012 #11 Skrevet 27. desember 2012 Når jeg føler på meg at jeg har endt opp med den rollen delegerer jeg oppgavene litt. Sånn at jeg sender en melding til noen og sier "Har snakket med X, passer for oss klokken 8, spør du Y og Z?" Synes også ideen om en facebookgruppe for dere er god, det har jeg og noen venner, og det funker veldig fint 1
Rubies_ Skrevet 27. desember 2012 #12 Skrevet 27. desember 2012 Eneste grunnen til at det blir ditt ansvar er fordi du tar ansvaret frivillig. Om det irriterer deg kan du bare la være, det er ikke så vanskelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå