Gå til innhold

Hunden er veldig opptatt av hester og katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min er ekstremt opptatt av hester og katter. Hvis den ser en hest så stopper den og ser på den lenge og vil bort. Hadde den gått løs hadde den løpt inn til den/de. Det samme med katter, hvis den ser en katt skal den bort til den. Blir helt vill.

Hunden får jo ikke lov, bortsett fra med hestene da, da går vi bort til gjerdet og ser på de en stund, men den vil helst bort og lukte på de.

Er dette vanlig? Hunden har alltid vært sånn. Den er også veldig opptatt av andre hunder og vil hilse på absolutt ALLE, og begynner å dra og pipe når den ser andre hunder. Eller spesielt hvis en hund går forbi og den ikke får hilse, da piper den veldig og ser etter hunden lenge. Den er mer opptatt av hunder enn mennesker.

Hvordan er din hund? Hundene vi kjenner er ofte mer opptatt av menneske enn andre hunder. Men min vil bare leke med de andre hundene og hilse 3 sekunder på menneskene.

Lurer på om det er flere hunder som er sånn :)

Anonym poster: 4dc7a5c7164bb870bbe458489165aa71

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Labradoren til ei venninne elsker hester over alt på denne jord, men det er selvfølgelig fordi han forbinder hester med at han får gå på tur. Han var nemlig med på ridetur i mange år før han ble for gammel.

Han er også glad i deres egen pus, men jeg tviler på at han hadde vært like hyggelig mot puser han ikke kjenner.

Han ser nok absolutt på hestene som sine venner, mens vår hund ikke kan skjønne at hestene har noen annen nytteverdi enn at de kan bli bjeffet på (noe som jo er flott for oss som rir, for hundene er i alle fall godt hestevandte) ;)

Skrevet

Han har bare lyst til å bli venn med de. I dyrenes verden finnes så utrolig mange forskjellige personligheter, blant de så er mange sånn at de gjerne vil kose og komme i kontakt med andre dyr. Helt normalt. Hadde en

Irish softcoated wheaten terrier for noen år tilbake, og når vi var på hytta, hvor det var mange sauer, så trodde han at de var sine brødre. Men han var meget kosete mot mennesker også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...