Glitterchick Skrevet 22. mars 2004 #21 Del Skrevet 22. mars 2004 Om du legger noe helt annet i magi enn det de som praktiserer magi legger i det så er det jo ikke så rart du synes alt blir søkt. Hør her; dette er ordbokas definisjon av magi: trolldom / hvit m- trolldomshandling som utføres åpenlyst og med samfunnets godkjenning / svart m- trolldomshandling som utføres i det skjulte og med skadelig hensikt . Ordbokas definisjon av en magiker: mag|iker m2 1 trollmann, trollkjerring 2 tryllekunstner . Så som du ser, det er ikke bare jeg som likestiller det med trylling. Det at det finnes noen som sier de driver med magi er jo ikke ett bevis i seg selv!!! Hvis jeg påstår at jeg kan fly, tror du mennesker kan fly da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 23. mars 2004 #22 Del Skrevet 23. mars 2004 Hør her; dette er ordbokas definisjon av magi: trolldom / hvit m- trolldomshandling som utføres åpenlyst og med samfunnets godkjenning / svart m- trolldomshandling som utføres i det skjulte og med skadelig hensikt . Ja, og dette er jo forsåvidt rett. Om magien har en god hensikt er den hvit, men om den har en skadelig hensikt er den sort. Men når det kommer til slike ting er jo ikke ordbøker allverden heller. Så som du ser, det er ikke bare jeg som likestiller det med trylling. Det at det finnes noen som sier de driver med magi er jo ikke ett bevis i seg selv!!! Hvis jeg påstår at jeg kan fly, tror du mennesker kan fly da? Nei, det er ikke et bevis, men det er noe man tror på. Det jeg prøver å si er at det finnes mange folk som sier de tror på fx. Jesus, men det beviser jo heller ingenting. Hvis du tror at du kan fly, så tror jeg at du tror at du kan fly, om du skjønner. Min religion er ganske åpen, så du får tro på det du vil tro på 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 23. mars 2004 #23 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg tror vi egentlig er ganske enige, men på hver vår side, hvis du skjønner. Hvis du sier at du tror på astrologi, flyvende griser eller Gud, så tror jeg på at du tror det, men det er som du sier ikke noe bevis. Jeg mener også at folk må få tro på akkurat det de vil, men jeg setter spørsmålstegn ved det å tro på noe man får så store problemer med å forklare når noen spør. For meg blir f. eks. det å tro på astrologi en slags "religion light", man kan tro på det når man vil, men hvis man ikke får de svarene man vil så kan man bare si at det er retningslinjer, men man velger selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #24 Del Skrevet 25. mars 2004 Følelser, er det energi? Forskning på følelser viser at en emosjonelle rekasjoner gir utslag i celler i hele kroppen, simultant, før hjernen har rukket å reagere hverken slik eller sånn. Følelsene påvirker, og til en viss grad styrer livene våre..men forskerene enes altså ikke om følelser oppstår i hjernen, eller bare gir utslag i hjernen...etter at de har funnet sted...hvordan kan vi forklare dette? Det er vanskelig å forske på følelser, fordi vi har så få måleinstrumenter...vi kan måle hva som foregår fysiologisk i kroppen, hva som skjer av aktivitet i hjernen..men det blir i mange tilfeller for snevert til å se hele bildet, til å dra noen konklusjoner eller en vitenskapelig sluttstrek. Vi vet at kjemiske stoffer påvirker humør og livsoppfattelsen..men vi vet også at livsoppfattelsen og humøret påvirker den kjemiske prosessen i hjernen. Hvordan kan vi til enhver tid vite hva som skjer først? Her får vi nok et eksempel på høna eller egget problemstillingen... Astrologi dreier seg ikke så mye om fysikk som om psykologi...ikke så mye om materie som om energi. Nyere forskning innen kvantefysikk fører til stadige sprang i vår forståelse av hvordan universet er bygget opp. Astrologi bygger på en tro, men det er også mye av den allmennkunnskapen vi blindt godtar som Sannheter. Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...og det er forskjell på å være logisk og være tett i pappen. Sett dere inn i det dere diskuterer..vær så snill...flesteparten av dere kan ikke det plukk om astrologi...så hvorfor er dere så misjonerende i deres forsøk på å omvende oss til "realiteten" (som dere kaller den)...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 25. mars 2004 #25 Del Skrevet 25. mars 2004 Sett dere inn i det dere diskuterer..vær så snill...flesteparten av dere kan ikke det plukk om astrologi...så hvorfor er dere så misjonerende i deres forsøk på å omvende oss til "realiteten" (som dere kaller den)...? Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her, er de de som er for eller i mot du mener ikke har satt seg godt nok inn i saken? Jeg kan hvertfall svare for meg selv, som ikke tror på astrologi, at jeg har satt meg godt inn i det, men desverre syns jeg det er vanskelig å få noe annet enn ulne svar fra dem som tror på det. Er enig i at det dreier seg mye mer om psykologi, på den måten at man litt ubevisst "innbiller" seg det man ønsker å høre, for å forenkle det hele veldig. Men jeg ønsker fremdeles å høre gode argumenter for hvorfor jeg skal tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #26 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er eksempler fra begge sider av saken... Du sier at du har satt deg inn i astrologi...hvordan da? Dvs. på hvilken måte? Hvilke astrologibøker har du lest? Slett ikke alle er like gode... Hvilke erfaringer har du med å sette opp horoskop, og tolkningsprosessen? Det er gjennom erfaring man får mest innsikt i hva astrologi er, og ikke er. Mennesket er stinn i motsetninger, og det er svært vanskelig å forstå et menneskes psyke og sinn...selv for mennesket selv. Hvordan skal man forlange at en astrolog skal kunne ha 100% rett? Og hvem sitter på fasiten? Verden vil bedras..enten det er av en selv eller andre... Jeg synes at altfor mange tjener penger på folk flest mangel på kunnskap om astrologi. Ren utnytting. Min mening er at astrologi først og fremst er et redskap, en mulighet for å se hvilke energimønstre som finnes i livet mitt, hvilke arketyper som utfolder seg, hvilke potenisaler som ligger ubrukte, og hvilke utfordringer som hemmer meg inntil jeg finner en måte å håndtere de på. Livet er i mine hender....og for å få mer ut av det velger jeg å bruke astrologi som en del av min selvutvikling. Ikke alle er opptatt av selvutvikling, og at da astrologi blir uinteressant er forståelig. Men jeg synes det er for arrogant å bare avfeie det som tull, uten å ha satt seg inn i hva det egentlig innebærer og bygger på. Det går ikke an å spå fremtiden med 100% klaff, fordi vi har fri vilje og ikke lever alene her i verden... Selvoppfyllende profetier er ikke uvanlig, det er jeg enig i..... Noen ganger virker hendelser å være tilsynelatende skjebnebestmt...men stort sett er det snakk om potensialer som vi enten tar i bruk, eller overser...om dynamiske energier som enten kan blir til problemer eller til drivkrefter...alt etter hvordan vi velger å takle de... Og en ting til...det finnes flere "proffesjonelle" astrologer som slett ikke har mye peil på astrologi...mer teft for profitt vil jeg påstå...og endel av de horoskopene som tilbys er bare datagenererte..snakk om å kaste penger ut vinduet.... Men det betyr ikke at astrologi er tull fra ende til annen. Men jeg har ikke noen målsetning om å omvende noen...ville bare si min mening. (og kanskje redde noen fra å kaste bort penger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #27 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er sikkert mye vi ikke vet her i verden.. Jeg er åpen for mye men at jeg skal tro at Planetene (som vi vet godt hva er for noe og hva de ikke er) Skal ha en slags "kraft" som man kan spå ut ifra, det blir å begå et intelektuelt selvmord. Det vil jeg gjerne avstå fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #28 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er sikkert mye vi ikke vet her i verden.. Jeg er åpen for mye men at jeg skal tro at Planetene (som vi vet godt hva er for noe og hva de ikke er) Skal ha en slags "kraft" som man kan spå ut ifra, det blir å begå et intelektuelt selvmord. Det vil jeg gjerne avstå fra Kan du forklare hvorfor det vil være et intellektuelt selvmord å tro på noe? Vi alle tror på noe...samfunnet er bygget på at mennesket vil bedras...vitenskapen er forøvrig så full i huller at den minner mer om enn "fra prikk til prikk-oppgave" enn et puslespill.... Det intellektet ditt ikke fanget opp var at jeg prøvde å si at denne "kraften" ikke er målbar per i dag, og kan best sammenlignes med følelsenes frekvens, tankebølger....som vi heller ikke kan måle..bare konstantere og observere som eletriske impulser og kjemiske prosesser i hjernen. Vi vet ytterst lite om de andre dimensjonene i universet...i vet lite om om hvilke kapasiteter hjernen egentlig har..det er mye å utforske, som krever nye innfallsvinkler, nye redskaper..og inntil vi har tilgang til ny informasjon, må vi tro på det som virker mest sannsynlig ut i fra egen overbevisning. Å si at det er intellektuelt selvmord å tro på at det finnes høyfrekvente energier som påvirker oss, å tro at det finnes et slags universelt språk, som først og fremst bunner i arketyper og elemntær psykolgi.....det synes jeg er vas. Å la være å bruke intellektet sitt, og ukritisk labbe uti de mest grunnleggende fellene av de alle..å tro på at alt som ikke kan påvises i materien x-antall ganger med samme resultat egentlig bare er illusjoner og humbug...er mer faretruende. Astrologi dreier seg skremmende lite om hvorvidt massetettleiken til Pluto kan ha noen effekt utover sin egen omkrets, det dreier seg om observasjoner, om massebevissthet, om høyfrekvente energier som opererer både i oss og utenfor oss...om et språk som er utviklet gjennom årtusner...som bunner i stjernenes posisjoner og bevegelser...og speiler menneskets psyke og indre liv... Du trenger ikke tro på det..men du trenger heller ikke å si at det er et intellektuelt selvmord å tro på astrolgi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 25. mars 2004 #29 Del Skrevet 25. mars 2004 Astrologi dreier seg skremmende lite om hvorvidt massetettleiken til Pluto kan ha noen effekt utover sin egen omkrets, det dreier seg om observasjoner, om massebevissthet, om høyfrekvente energier som opererer både i oss og utenfor oss...om et språk som er utviklet gjennom årtusner...som bunner i stjernenes posisjoner og bevegelser...og speiler menneskets psyke og indre liv... Du trenger ikke tro på det..men du trenger heller ikke å si at det er et intellektuelt selvmord å tro på astrolgi. Jeg vil gjerne ha forklaring på hva slags observasjoner du mener. Hva er massebevissthet? Energi har ikke frekvens, så hva er en "høyfrekvent energi"? Jeg tror på vitenskapen så jeg tror absolutt ikke på en sammenheng mellom stjerners bevegelser i andre galskser, og mitt liv og utviklingspotensiale. Hvem har utviklet et språk gjennom årtusener? Over nevner du kvantefysikk. Kan du forklare hvilke kvantefysiske sprang som kan forklare astrologi? Jeg studerer nemlig kvantefysikk for tida, så det hadde vært interessant å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå