Ellevill Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Kan noen hjelpe meg med hva jeg burde tenke på ved kjøp av gaming PC? Jeg synes det er fryktelig dyrt.... Er for eksempel dette en bra PC som vil holde noen år uten behov for oppgraderinger? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10730 Det er ikke jeg som skal bruke denne. Den vil fortrinnsvis bli brukt til WoW. Tusen takk for eventuell hjelp!! *forvirret*
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Er dette de valgene DU har valgt. Om jeg ville valgt vekk noe så hadde det vært39" skjermenHøyttalereMedal of Honor Lagt til en SATA HDD, 1 eller 2 TB. Eller når jeg ser videre så hadde jeg heller spurt noen noen snille sjeler ville sette opp en gaming pc og si hvor mye du vil bruke og hva du trenger av utstyr (tastatur/skjerm/mus osv) Edit: Man trenger ikke en 8 kjerner om man skal spille f.eks WoW. Endret 27. desember 2012 av -Leon- 1
Klatt Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Eneste umiddelbare mangelen jeg ser på den PCen der (med mindre jeg er blind?) er mangel på en grei HDD til bloatware. Om det kun er en SSD på 128gb så blir det i minste laget. Må være med en ekstern harddisk i så fall. Ellers er det en grei maskin. GamingPCer er svært dyre. Edit: Ser at det er vanskelig å få med seg all informasjon via mobil, ja. Hoppet over på en laptop nå og er enig med omtrent alt karen over meg skriver. Det er greit å vite hva personen som skal bruke PCen har fra før, og dermed hva du kan se bort i fra når du skal kjøpe nå. Det du har linket til er mer eller mindre en komplett pakke som skremmende nok inkluderer en TV på 39" tommer. Kommer vedkommende til å spille på noe slikt? Var det med hensikt? Jeg trives ikke med å spille på TVer; i alle fall ikke World of Warcraft. Ved å konfigurere oppsettet ditt selv (gikk ikke an å velge bort skjerm eller spill, dessverre) fikk jeg prisen ned på 9000-tallet, etter å ha valgt billigst mulig skjerm (da jeg har gode nok skjermer allerede), valgt bort tastatur og mus (de fleste har dette fra før av), og valgt bort høytalere (de fleste som gamer foretrekker å gjøre det med headset pga mic) og til sist valgt bort OS/operativsystem (men dette er for de mer interesserte.) Mangler litt informasjon her. Først og fremst: Hva trenger vedkommende, og hva trenger vedkommende ikke? Hva har vedkommende fra før av? Edit 2: Om man ikke trenger tastatur, mus, og skjerm, så ville jeg uten tvil heller gått for http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10715 Endret 27. desember 2012 av Klatt
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Dette er noe jeg bare raskt valgte. Noen andre pc-eksperter kan sikkert rette listen. http://www.komplett....gListId=1174278 Sum: 8.037,00 Endret 27. desember 2012 av -Leon-
Klatt Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Dette er noe jeg bare raskt valgte. Noen andre pc-eksperter kan sikkert rette listen. http://www.komplett....gListId=1174278 Sum: 8.037,00 Går ikke an å linke oppsett på komplett slik. Får bare en tom liste!
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 (endret) Balls, jeg lagra jo listen og alt. Grrr. Må se om jeg klarer å finne tilbake til den listen. Edit: FUUUNK!!!! Håper linken fungerer nå. http://www.komplett....B3-E502AF02A119 Og jeg og andre kunne sikkert laget et bedre oppsett om man fikk en max pris og bruksområdet. Edit 2: Når jeg kjøpte min pc så kjøpte jeg den ifra komplett og mpx (selv om det er samme selskapet) og kjøpte varer under ukens tilbud. Mye å tjene om man ikke har hastverk. Kan jo også søke på andre sider men jeg liker Komplett/MPX. Endret 27. desember 2012 av -Leon-
Gjest Lurifix Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 anbefaler å bygge selv. altså bestille alle deler og bygge den hjemme. mye billigere.
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2012 #8 Skrevet 27. desember 2012 anbefaler å bygge selv. altså bestille alle deler og bygge den hjemme. mye billigere. Eller for en "liten" sum så gjør noen butikker det for deg.
Gjest Lurifix Skrevet 27. desember 2012 #9 Skrevet 27. desember 2012 Eller for en "liten" sum så gjør noen butikker det for deg. Er da greit å kunne bygge PCer om man skal ha gaming PC.
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2012 #10 Skrevet 27. desember 2012 Er da greit å kunne bygge PCer om man skal ha gaming PC. Joa sant det. Men tenkte at det var et greit alternativ for folk som ikke føler for å gjøre slikt.
Ellevill Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2012 Tusen takk skal dere ha - som dere skjønner trenger jeg hjelp.... Glem lenken jeg la inn, jeg skjønner nå at det var ganske lite gjennomtenkt. Jeg skal kjøpe en PC til to gutter i tidlig tenårene. De kan nok mer om hardware - og definitivt mer om spill - enn jeg kan. Men ingen av oss kan nok bygge en PC. Jeg ønsker en PC som de kan spille WoW på og som de kan ha flere år (eventuelt enkelt oppgradere hvis det blir behov for det om noen år). Jeg hadde håpet at alt (skjem og maskin) skulle komme på rundt 10.000,-, men tror kanskje jeg må oppjustere prisen litt. Den ene tenåringen ønsker seg denne, hva tror dere om det? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10712 (Takk igjen for at dere har giddet å engasjere dere. )
-Jiinxs- Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Den ene tenåringen ønsker seg denne, hva tror dere om det? http://www.komplett.....aspx?sku=10712 (Takk igjen for at dere har giddet å engasjere dere. ) Om du vil ha mest muligh pc for pengene, så få noen til å sette opp en pc for deg. For du taper mye penger i slike ferdigpakker. Og igjen, så holder det ikke med én harddisk. Du vil også klare å få pc-skjerm-tastatur/mus for under 10k. Jeg kan sikkert prøve å sette opp en pc for deg, om ingen andre føler for det. Men det må bli litt senere idag.
Ellevill Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 28. desember 2012 Takk igjen! Men skjønner ikke at det ikke holder med en harddisk? Er ikke dette en PC som er spesielt satt opp for spill? *forvirret*
KaDust Skrevet 28. desember 2012 #14 Skrevet 28. desember 2012 Du trenger ikke all verden hvis de kun skal spille WoW. Det spillet krever ikke så mye. Selv spiller jeg WoW på laptopen min uten problemer.
-Jiinxs- Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 Takk igjen! Men skjønner ikke at det ikke holder med en harddisk? Er ikke dette en PC som er spesielt satt opp for spill? *forvirret* 240gb er ikke allverdens. Jeg vil tro at Windows vil ta mellom 10-25gb, WoW tar vel 20gb ish om man vil ha programmer og andre spill eller filmer og slikt så mener hvertfall jeg at 240GB er for lite, og harddisker koster ikke så mye. Det er nå hvertfall mitt syn på harddisk problemet
Gjest meh Skrevet 29. desember 2012 #16 Skrevet 29. desember 2012 (endret) Jeg skal kjøpe en PC til to gutter i tidlig tenårene. De kan nok mer om hardware - og definitivt mer om spill - enn jeg kan. Men ingen av oss kan nok bygge en PC. Skal ikke være noe problem så lenge dere ikke er helt blank når det gjelder praktiske ting og elektronikk, kjøper du PCen i deler må dere egentlig "bare" sette delene på plass i kabinettet for så å koble dem sammen med medfølgende kabler, det tar litt tid hvis ingen av dere har gjort det før men bør egentlig by på særlige problemer. Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye komplett osv tar for å bygge PCen heller, men er det bare på noen hundrelapper så er det dog like greit å la dem bygge den for dere. Jeg har en stasjonær PC hvorav delene i dag koster rundt 7,000 vil jeg tro, ekskludert kabinett. PCen kjører alle nyere spill på høyeste grafikkinnstillinger. Hvis jeg skulle trenge å oppgradere så er det jo bare å kjøpe nye deler, og siden produsentene kontinuerlig utvikler nytt og får presset prisene på hardware ned så sparer jeg også penger på å vente, jeg trenger tross alt ikke noe bedre per i dag. Ser egentlig ikke behovet for en stasjonær-PC på over 10,000 med mindre man har spesielle krav og behov. Endret 29. desember 2012 av meh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå