Gå til innhold

Er det harry å trille rundt i byen med sportsvogn fra midten av 90-tallet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei Emmaljunga vogn som jeg tror er 1995 modell, synes dere det er harry at folk triller sine barn i slike vogner? Vognen har ikke innebygde seler eller lufthjul. Den har vendbar sittedel og jeg synes den ser OK ut. Den er også veldig god å trille til tross for at den ikke er ny,dyr og fancy.

Anonym poster: 98b7880d9946d8fa4eba180fbd361d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. Synes det er et helt sprøtt fokus på det siste og beste innen barnevogner.

Anonym poster: 4ed1edd8c6198741ae347bafd228f5c0

• Liker 8
Skrevet

I enkelte miljøer er det trendy å bedrive gjenbruk :) Jeg ville ikke tenkt over det engang. Det viktigste er vel at barnet har det behagelig i den og at du synes den fungerer?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå syntes jo jeg at barnervognene på 90 tallet var mye finere enn de er idag. Men det kan jo ha noe med at jeg hadde småbarn på den tiden, og aldri har hatt hverken lufthjul eller regulerbare håndtak på vognene jeg hadde.

Her er forresten sportsvognen jeg haded til datteren som er født i 98. Syntes enda den er flott.

post-13130-0-40985100-1356615105_thumb.j

Endret av ToveM
  • Liker 5
Skrevet

Hvem bryr seg?

Anonym poster: 630c552edde6cb1bf6f16dd73e987b15

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ei Simo kombi som slett ikke er av de kuleste, men den er hel og ren, og jeg elsker den! God å trille, og fungerer utmerket. Jeg er faktisk litt stolt av å vise at ikke trenger å ha alt nytt.

Om den hadde vært fillete og møkkete hadde det vært verre, det hadde ikke vært noe artig.

• Liker 1
Skrevet

Næsj, det viktigste er vel at den er komfortabel å bruke for mor og barn. Og lett å trille.

Gjest Keikolina
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor noen går å kjøper de dyreste splitter nye modellene, tenk så mye annet nyttig man kunne ha kjøpt for de pengene, synes du er økonomisk og fornuftig, er vogna god og trille og du føler du ikke mangler noe ser ikke jeg problemet :)

Kjøpte ikke ny vogn til mine barn, en brukt simo for 600 kr, var ca en 3-4 år.

Skrevet

Den er definitivt kul nok til å trille rundt på, men det bekymrer meg litt at den ikke har innebydge seler!

Skrevet

Den er definitivt kul nok til å trille rundt på, men det bekymrer meg litt at den ikke har innebydge seler!

Innebygde seler er noe piss, de løse som man fester i D ringer på vognen er mye bedre. Da kan barnet bevege seg litt uten å sitte helt fast eller falle ut.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel mer harry å stille slike spørsmål : - )

Du bør jo vite at så lenge vognen fungerer og fyller formålet, hva er da problemet?

Anonym poster: 863eb47da4e9cb9a621e74d076be7b5f

• Liker 1
Skrevet

Bekymrer?

Før hadde man ikke innebygget noe som helst. Da kjøpte man seler som man satte på barnet. Hvorfor bekymrer det da deg? Du kan kjøpe seler uavhengig av vogn.

Skrevet

Bekymrer?

Før hadde man ikke innebygget noe som helst. Da kjøpte man seler som man satte på barnet. Hvorfor bekymrer det da deg? Du kan kjøpe seler uavhengig av vogn.

Antok at siden de fleste vogner kommer med seler nå så er det vel en grunn for det.

Skrevet

Antok at siden de fleste vogner kommer med seler nå så er det vel en grunn for det.

Det er nok fordi utviklingen stadig går fremover : - ) Er jo mye enklere å ha de innebygget.

Akkurat som...tja, la oss si brusmaskiner: behøver du dem?

Mitt poeng var at du altså kan kjøpe slike seler, dersom vognen ikke har det innebygget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke du burde tenke over hva alle andre mener om deg.

Anonym poster: 7ffc03e4c51a45a60348af864ad7ae44

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg ville lagt merke til det.

Hvis vogna ser så retro ut at en likevel legger merke til det, synes jeg bare at det signaliserer at du som forelder er like opptatt av den kloden småen skal leve på, som hvor siste barneskrik vogna er.

Styrt forfall er når industri og markedsføring lager store designforskjeller fra år til år, slik at ting ser "gammeldagse" ut etter kort tid. I tillegg senkes produktenes kvalitet, fordi dette senker produksjonskostnadene og fører til hyppigere utskiftning. Velkommen til motbølgen av utilitarister, som synes produktets funksjon og kvalitet betyr mer enn produksjonsår.

• Liker 2
Skrevet

Det fine med gamle barnevogner er at de har krommet understell. Det er bare å pusse vekk små rustflekker med autosol så er de helt blanke og skinnende igjen. Det går ikke med nye vogner som har lakkert understell. Å gamle vogner har uansett mindre plastikk på seg. Plastikken sitter liksom der man fester bag eller sittedel og på hjulkapslene. En ting jeg har lagt merke på mellom min gamle vogn og ei venninnes Brio Happy er at hennes vogn har mer plastikk og får å legge ned ryggen må man slite seg halvt ihjel. På min vogn er det bare å vippe opp en liten pinne bak, så kommer ryggen så lett at man nesten må holde igjen. Dette er helt vanlig for denne modellen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...