Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har vært sammen i snart 6 år. Jeg har aldri en eneste gang blitt invitert på julemiddag eller fått en gave/fellesgave. min kjæreste sier at han er vandt med at det er slik.. Jeg synes det er utrolig dumt, og synes hver jul er trist når det er slik. Jeg vil heller ikke invitere meg selv, da jeg føler at jeg ikke er så velkommen i deres hjem som deres andre barn med kjærester.

Anonym poster: 10c6f1625ee55a50e5b556539185c7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo helt merkelig og veldig vondt ut for deg. Vet du hvorfor du ikke er velkommen?

Skrevet

Er du helt sikker på at det ikke er kjæresten din som ikke vidererformidler evnt invitasjoner?

Skrevet

Dette høres jo helt merkelig og veldig vondt ut for deg. Vet du hvorfor du ikke er velkommen?

De har vel aldri sagt at jeg ikke er velkommen, de gir bare tydelige signaler om dette. føler ikke jeg er en del av hans familie, noe jeg skulle ønske. føler også at jeg kanskje kunne gjort "mer", men alikevel er det meg mot de (som er en familie på 5)..

Skrevet

Er du helt sikker på at det ikke er kjæresten din som ikke vidererformidler evnt invitasjoner?

helt sikker. han er så vandt med at jeg aldri er der, så han "reagerer" ikke lengre..

Gjest annemor30
Skrevet

De har vel aldri sagt at jeg ikke er velkommen, de gir bare tydelige signaler om dette. føler ikke jeg er en del av hans familie, noe jeg skulle ønske. føler også at jeg kanskje kunne gjort "mer", men alikevel er det meg mot de (som er en familie på 5)..

Hva slags tydelige signaler?

Skrevet

Er jo litt rart at det bare står til per på gaver også, ikke per og kari for eksempel. Etter 6 år. Og i alle fall om kjæresten/e til evt søsken både blir bedt på middag og får felles gaver.

Har du snakket med kjæresten din om det ts? Bor dere sammen? felles barn?

Anonym poster: 7f09b6109b6bacf9fe491bfc4c928233

Skrevet

Hva slags tydelige signaler?

moren har snakket om andre jenter foran meg for flere år siden, de spør aldri etter meg, aldri en eneste fellesgave. mens under vårt/mitt juletre bugner det over med fellesgaver til meg og min kjære

Skrevet

Det må være utrolig sårt for deg. Opplever det samme med deler av min svigerfamilie.

Skrevet

Det må være utrolig sårt for deg. Opplever det samme med deler av min svigerfamilie.

ja, det er ikke noe gøy. spesielt når min kjæreste mener at det er meg det er noe galt med, og ikke hans familie.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nå gjør jeg en forutsetning om at dere bor sammen, deler hus og hjem du og din kjære.

Han må ta dette med sin familie. Det er ingen holdbar situasjon hverken du eller han opplever nå.

Det blir hans jobb å ta for seg sin egen familie, forklare dem at du en den kvinnen han har valgt, og dette valget må de akseptere og forsone seg med.

De må klare å innse at hans valg er det mennesket som gjør ham lykkelig, og den lykken blir redusert når de ikke kan 'akseptere' og inkludere hans valg i sine liv.

Dersom de ønsker å se han fullt ut lykkelig så går de i seg selv hver og en, og innser at selv om du ikke ville være deres valg så er du hans valg, - og det må de ta til etterretning og endre sin oppførsel etter.

Dette er utfrysing på laveste nivå, og jeg forundres over at han faktisk ikke synes å se, eller ville endre på dette.

• Liker 4
Skrevet

Vel, kanskje det er du som er rar, da. Det virker som om det bare er deg de har et problem med, i og med at kjærestene til de andre blir inkludert.

Når det er sagt, syns jeg det er utrolig dårlig gjort av dem å ikke invitere deg, selv om dere ikke har så god kjemi. Kjæresten din virker ganske tafatt, som bare godtar at du blir holdt utenfor. Vil han ikke at du skal være med?

Jeg syns du skal bli med neste gang alle møtes, for det kan jo ikke fortsette slik! Kjæresten din får stå opp for deg, og de andre får ta seg såpass sammen og oppføre seg som voksne mennesker.

Anonym poster: c2dd8a0bb53814cf403760be2148de1a

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke du invitere alle dem på en middag hos deg/dere? Har du gjort ditt for å prøve å ha kontakt med dem? :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...