AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #21 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg tror man setter mer pris på ting man har jobbet for selv, jeg. Tenk om du bare kunne få alt du ville ha. Da hadde iallefall ikke jeg satt pris på noe etterhvert..... Det er tøft å være rik... Det virker som om du har et litt snevert syn på verden, og kun ser den med egne øyne og egen økonomi. Når man har mer justeres kravene, og man setter pris på andre ting. Jeg kan cashe ut en bil på dagen, og jeg har det nyeste av klær, smykker og elektronikk. Likevel er det MYE i livet jeg setter stor pris på. Det å få tid til å ta ferie med mannen, vintage chanelen jeg fikk til jul som jeg har siklet på i to år, det å endelig ha en bosituasjon som gjorde at jeg kunne ha hund. Som en sammenligning. En del mennesker i Afrika og Asia tenker nok at du som er så heldig å kunne spise det du vil når du vil ikke kan å sette pris på noe, du har jo alt man kan ønske seg (spise seg mett hver dag). Anonym poster: 2b5845c4104fa3f46aee7b62e262e4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. desember 2012 #22 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Tråden er ryddet for fotballfruediskusjon. Dette er som sagt ikke lov lenger på dette forumet. Yvonne (mod) Endret 28. desember 2012 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffins Skrevet 28. desember 2012 #23 Del Skrevet 28. desember 2012 Hehe, slapp av.. Jeg har det meget bra økonomisk. Har eget hus, båt og to nye biler i garasjen. Men om jeg hadde barn, så skulle de jobbe for tingene de fikk og lære at ting koster penger. Jeg hadde aldri kjøpt bil til en 18 åring, da JEG personlig tror at det ikke er sunt å få så dyre ting rett i fanget. Jeg må da få lov til å ha den meningen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #24 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg tror man setter mer pris på ting man har jobbet for selv, jeg. Tenk om du bare kunne få alt du ville ha. Da hadde iallefall ikke jeg satt pris på noe etterhvert..... Jeg fikk bil i bursdagsgave da jeg var 19 år. Det har på INGEN måte hindret meg i å sette pris på alt jeg selv har kjøpt for egne tjente penger i ettertid. Man får ikke nødvendigvis alt man vil ha selv om man får bil. Det får da være måte på å bare se svart/hvitt. Anonym poster: 971bf3dd9b0707565a7f49ba32031b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 28. desember 2012 #25 Del Skrevet 28. desember 2012 Hehe, slapp av.. Jeg har det meget bra økonomisk. Har eget hus, båt og to nye biler i garasjen. Men om jeg hadde barn, så skulle de jobbe for tingene de fikk og lære at ting koster penger. Jeg hadde aldri kjøpt bil til en 18 åring, da JEG personlig tror at det ikke er sunt å få så dyre ting rett i fanget. Jeg må da få lov til å ha den meningen.... Det er litt sneversynt å sette likhetstegn mellom dyre gaver og dårlig (usunn) oppdragelse. Jeg har fått bil, hytte, og en del andre flotte gaver av mine foreldre. De tjener godt, og ønsker å dele det med barna. Det har ikke vært til hinder for å lære oss pengenes verdi. Både jeg mitt søsken er økonomisk fornuftige mennesker. Vi planlegger ut i fra hva vi tjener og har, og får vi en gave fra foreldrene er det noe vi setter stor pris på og takker mye for, men aldri kalkulerer med. Personlig synes jeg det er rarere dersom foreldre skal sitte med flere tiltals milioner på bok uten å dele med sine barn, det er jo mulig å lære dem å sette pris på ting likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #26 Del Skrevet 28. desember 2012 Hvilket forum er dette som ikke kan diskutere rosablogger? Det diskuteres da på andre forum, Vg-forum f.eks. Nei gudhjelpede meg! Anonym poster: 7a9573e5d140ce3844be4c09130fb714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 28. desember 2012 #27 Del Skrevet 28. desember 2012 vell der ligger problemet. du kjøper jo ikke det beste, samsung galaxy har blitt kåret år etter år som den beste mobilen. du kjøper deg inn til barna dine pga mangelen på kjærlighet du ikke klarer gi. Anonym poster: 52a4b78a4de1b4e395b9c80d93bae7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 31. desember 2012 #28 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Jeg er en arbeiderklasse jente. Mest sannsynlig vil jeg og mannen i fremtiden arve en ganske stor formue, men begge to jobber for hver krone vi har og har alltid gjort det. Om jeg har mulighet å hjelpe barna mine med ting som egenkapital til bolig, bil og studier så er det absolutt noe jeg vil ta meg råd til. Det betyr ikke at barna våre kommer til å bli bortskjemte. De skal lære seg verdien av å jobbe for penger, de skal ikke få mer eller mindre enn andre barn, store gaver er forbeholdt jul og bursdag etc. Men for meg så er det godt å vite at barna ikke trenger å bekymre seg for økonomien i fremtiden. Med det trenger ikke de å vite før tiden er inne. Frem til de er voksne så skal de ha de samme verdiene som vi har vokst opp med og sette pris på det de har. Endret 31. desember 2012 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #29 Del Skrevet 31. desember 2012 Lite reparasjoner på dem har jeg hørt. Og billig forsikring. Nåvel, de går jo fort i oppløsning da, varer ikke så lenge. Anonym poster: f05741fe4d22ea7d75d5b765e80515c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #30 Del Skrevet 31. desember 2012 Hvor stormannsgalskap er ikke det? Hvordan skal det gå med dagens unge piker som også vil leve slik en rosablogger gjør? Flere som fikk bil til jul?? Anonym poster: 7a9573e5d140ce3844be4c09130fb714 Fikk ingen bil selv. Nevøen min fikk en ekte ferarri av plast som hadde hans egne bein som fremkomstmiddel, og hans egen stemme som motorlyd. Han 3 år gammel og virket veldig fornøyd, men ved nærmere ettertanke var det kanskje materialistisk fordervelse som kom til uttrykk. Eller, det rammer vel bare jenter? Anonym poster: f7ea5d036f488cda51a9fb8d403ee141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #31 Del Skrevet 31. desember 2012 Det blir for dumt å rakke ned på folk som kjøper dyre,fine gaver som vedkommende faktisk har bruk for. Jeg ga iPhone 5 til alle mine barn fordi de trengte telefon og jeg har råd til å kjøpe det beste. Gidder ikke å kjøpe noe dårligere fordi naboen kanskje syntes jeg skjemmer de bort. Anonym poster: 5beec2ec12d4818ca2bcf1423067f7bc Stakkars mennesker som må ta til takke med NEST BEST! Anonym poster: f7ea5d036f488cda51a9fb8d403ee141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 31. desember 2012 #32 Del Skrevet 31. desember 2012 Hadde vi hatt penger til det, skulle jeg gjerne både gitt og fått en bil i julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå