missdior Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 hei! det er et par ting jeg lurer på.. har begynt på en bachelorgrad i engelsk, men har funnet ut at jeg vil gjøre noe annet til høsten! kan jeg fullføre første og andre semester, også søke noe annet uten de store fiksfakserier? og iten trøbbel fra lånekassen, siden jeg da bare har et årsstudium og ikke vil fortsette på bacheloren? hilsen rådvill student!!
kubrak Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Nå skal jeg ikke påberope meg noen ekspertstatus men jeg kan ikke tenke meg at det skulle bli noe problem. Du kan vel droppe vårsemesteret også om du vil. "Full omgjøring får du hvis du består utdanningen du har fått støtte til å ta. Består du bare deler av utdanningen, vil du få delvis omgjøring.". "Lånet blir omgjort til stipend for hvert studiepoeng du består, eller når du fullfører utdanningen din." http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. desember 2012 #3 Skrevet 27. desember 2012 Lånekassen forholder seg til oppnådde studiepoeng per semester/år du tar en utdanning. Så lenge du ikke henger etter med studiepoeng, og ikke har fått støtte flere enn maks antall år, går støtten fra lånekassen som normalt selvom du skifter studie. Såvidt jeg vet må du imidlertid søke om støtte for det nye studiet på vanlig måte.
Strixvaria Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 Det går så bra så - men fullfør fagene dine for dette semesteret også; du vet aldri hva du får bruk for + at du trenger 30 stp per semester dersom du mottar støtte (: Du kan evt. prøve å melde deg opp på noen andre fag som inngår i det studiet du har tenkt å søke deg inn på f.eks., så kommer du i gang med noe nytt også?
Trivia Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Du kan ligge bak med inntil 60 stpd (tilsvarer ett års studier) før Lånekassen kutter støtten din.
momo Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 Ville uansett fullført det året her, for engelsk får man alltid bruk for.
missdior Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2012 tusen takk for svar alle sammen! godt å høre at det ikke er rakettforskning å bytte studie. jeg skal fullføre første året, og da står jeg igjen med et årsstudium i engelsk og 60 studiepoeng kvinneguiden er god å ha!!
missdior Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2012 neida! jeg står igjen med 70 poeng, siden fonetikk er obligatorisk for språkstudenter som tar bachelor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå