Gå til innhold

Ikke studere i utlandet allikevel, lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skulle egentlig studert hele året i utlandet, men har bestemt meg for å droppe det da jeg ikke trives. Men jeg får støtte fra lånekassen for å være der hele året, og fikk nettopp pengene inn på konto.. hva gjør jeg? Stipendet er jo ikke høyere, men reisepengene er jo annerledes. Ringer jeg lånekassen? Må jeg betale tilbake og søke stipend på nytt? Hmm..

Anonym poster: f6974049f9f518266885311a33388a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg skulle egentlig studert hele året i utlandet, men har bestemt meg for å droppe det da jeg ikke trives. Men jeg får støtte fra lånekassen for å være der hele året, og fikk nettopp pengene inn på konto.. hva gjør jeg? Stipendet er jo ikke høyere, men reisepengene er jo annerledes. Ringer jeg lånekassen? Må jeg betale tilbake og søke stipend på nytt? Hmm..

Du må gi beskjed, ja. Helst så fort som mulig. Skriv brev, mail eller ring og forklar situasjonen. De vil regulerer beløpet og utbetalingene for deg så det blir riktig! :) Det går nok helt fint!

Skrevet

Jeg avbrøt utvekslingsåret mitt selv, og måtte betale tilbake halvparten. Du bør si i fra med en gang!

Anonym poster: 5bd45a815e2f46337a3243fa0c1c9fe3

Skrevet

Du kan enten betale tilbake, og ikke bli forsinka i poeng, eller saa kan du beholde pengene, og bli x-antall studiepoeng forsinkelse. Du maa gi beskjed snarest.

Skrevet

Veldig off topic: men i hvilket land studerer du og hvorfor trives du ikke?

Anonym poster: 67c7d6906bbd59f2c0e61d2b86989b4e

Skrevet

Veldig off topic: men i hvilket land studerer du og hvorfor trives du ikke?

Anonym poster: 67c7d6906bbd59f2c0e61d2b86989b4e

Studerer i Warszawa, er en veldig pen by og slikt, men skolen er veldig vanskelig med mye press om gode karakterer, etc. Ikke helt hva jeg hadde forventet.

Til dere andre, takk for svar! :) Kontaktet dem på fredag, det ordner seg nok :)

Skrevet

Studerer i Warszawa jeg og, og det er bare saann det er. De forventer stort, og det er dessverre mange som detter av vogntoget etterhvert... Du faar ha lykke til, om du allerede har bestemt deg for aa droppe ut/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...