Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei..

Noen av dere som vet om noe, hva som helst, som hjelper mot dype, underjordiske kviser som ikke vil gå bort?

Sliter med en jeg fikk for en måneds (!) tid siden.. hevelsen er borte, men det er en liten klump der som aldri ser ut til å forsvinne. Rød ogå. :evil:

Har funnet ut at slike gjerne dukker opp på huden i kinnene/rundt nesen, der huden er ganske tykk. De blir monsterdigre, hovner mer og mer i mange dager, men modnes ikke og går ikke å klemme ut. DRITT! Dette skjer heldigvis ikke så ofte, men irriterer meg noe vanvittig.

Regner ikke med man kan fjerne slike på kort tid, men det skal da ikke ta ukesvis før de blir borte :-( Noe jeg kan gjøre for at den skal poppe?

Hjelp..

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen tips til deg, annet enn forebyggende. Selv har jeg også hatt en tendens til slike, spesielt på haken. Ellers har jeg tørr og veldig finporet hud. I vinter begynte jeg å bruke MD Formulations Facial Cream under den vanlige kremen, fordi jeg var tørr og flassete. I tillegg til det hjelper kremen med å løse opp fett i underhuden, slik at de underjordiske monstrene nesten aldri dukker opp lenger.

Hvis du har normal/blandingshud, vil jeg heller anbefale MD Formulations Facial Lotion, som er beregnet for slike hudtyper.

Ellers---la den i ro, du kan ikke gjøre noe fra eller til selv, dessverre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er hva jeg gjør, MEN det må med en gang sies at det nok ikke er noe som anbefales!!! Altså, når jeg har blitt som mest desperat over akkurat disse underjordiske kvisene som ser ut til å slå seg til for evig og alltid med denne kulen som aldri blir borte, så har jeg med hell lykkes flere ganger ved hjelp av den tynneste nålen jeg har i syskrinet stikket hull så langt inn at jeg har fått ut innholdet. Jeg renser godt etterpå og null arr og ingen kvise mer. Gone 4 ever. Men som sagt, dette er et tips som alle hudleger og -pleiere nok ville sperret meg inne på livstid for :-( , så ta det nå i en parentes...en STOR en. Og så gjør jeg det kun når jeg er sikker på at her er det noe å få ut.

Klem fra en klemmer

Skrevet
MD Formulations Facial Lotion' date=' som er beregnet for slike hudtyper.[/quote']

Hvor får man kjøpt denne kremen, og hvor mye koster den?? :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Hos hudpleiere. Koster vanvittig mye, men varer i evigheter. Tror 15ml kostet meg 279,- Bestilte 50ml på Essentialdayspa etterpå, og betalte ca 450,-

Men du bør prøve den minste størrelsen først, så snakk med en hudpleier som fører MD Formulations.

Skrevet

Men da er det jo kvalitet man snakker om?! :) Takk for informasjonen!

Gjest Ethereal
Skrevet

Selvsagt er det kvalitet. Jeg bruker kremen både dag og natt under fuktighetskremen, og spesielt tørrheten min er totalt forsvunnet. Eneste dumme er at jeg må unngå sol 100% mens jeg bruker produkter med glykolsyre, da det gjør huden solsensitiv og kan gi pugmentflekker.

Hva slags hudtype har du?

Skrevet

Tja....ganske normal, men litt blandingshud/urenhud. Ikke spesiell tørr eller fet.

Skrevet

Syren i MD formulations sliter for mye på huden, det er ikke bra å bruke dem, ble jeg fortalt av en hudlege. Huden virker så stram og fin fordi det ytterste hudlaget er borte, lærhuden, den som skal beskytte ansiktet mot vind, vær, kulde, sol osv. Man kan bli tidlig rynkete pga. mangel på beskyttelse, i tillegg til å risikere pigmentflekker, sa han.

Gjest Ethereal
Skrevet

Det er vel avhengig av syrekonsentrasjonen, vil jeg tro? Jeg fikk også det rådet at jeg skal bruke disse produktene gjennom den mørke årstiden, altså ikke hele året. Og hudleger er de som anbefaler at folk skal vaske ansiktet med såpe, og bruke ansiktsvann med alkohol...

Når man bruker fruktsyrer, skal man dessuten være forsiktig med peeling.

@SunAndMoon: Jeg ville tippe at Facial Lotion vil passe best for deg, kremen er spesifikt for tørr hud.

Skrevet

@SunAndMoon: Jeg ville tippe at Facial Lotion vil passe best for deg, kremen er spesifikt for tørr hud.

Takk for tipset!! :)

Skrevet

Jeg sa hva jeg brukte, MD formulations, og han sa det over. At det er oppskrytt, rådyre kremer som ikke tjener noen større hensikt enn å gjøre forhandleren rik. Jeg husker ikke om det var noe snakk om syrekonsentrasjon, tror han spurte hvilken syre som var oppi etc. Mulig jeg hadde med boksen og viste ham, for sånn er jeg :ler:

SunAndMoon: p-pillen Diane pleier å hjelpe godt på slike hudproblemer.

Skrevet
Syren i MD formulations sliter for mye på huden' date=' det er ikke bra å bruke dem, ble jeg fortalt av en hudlege. Huden virker så stram og fin fordi det ytterste hudlaget er borte, lærhuden, den som skal beskytte ansiktet mot vind, vær, kulde, sol osv. Man kan bli tidlig rynkete pga. mangel på beskyttelse, i tillegg til å risikere pigmentflekker, sa han.[/quote']

Det ytterste hudlaget heter overhuden (tvilsom hudlege som ikke vet forskjell) og består av 5 lag, der det ytterste der igjen består av 8-12 lag. Syren (glycolsyre) i MD Formulation sine produkter er ikke sterk nok til å fjerne alt dette, det er det bare syren som hudleger bruker som gjør og eventuelt laser.

Pigmentforandringer og rynker kan komme dersom man utsetter seg for sol, noe man ikke skal gjøre.

Skrevet
Syren i MD formulations sliter for mye på huden, det er ikke bra å bruke dem, ble jeg fortalt av en hudlege. Huden virker så stram og fin fordi det ytterste hudlaget er borte,

Jeg sa hva jeg brukte, MD formulations, og han sa det over. At det er oppskrytt, rådyre kremer som ikke tjener noen større hensikt enn å gjøre forhandleren rik
.

Først sier han den virker for godt og fjerner hele det ytterste hudlaget (som han tror er lærhuden) også sier han at produktene er oppskrytt og ikke tjener til noe?

Skrevet

Helledussen, det er jo 3-4 år siden jeg snakket med ham, jeg husker da ikke ordrett hva han sa! Det var meg som slang på "lærhuden". Jeg sa da under at jeg ikke husket helt nøyaktig, men oppsummerte i egne ord. Djisøs.

Han sa at syren fjerner for mye av det beskyttende ytre laget som ansiktet trenger for å beskytte seg mot vær og vind. Det har liten effekt nedover i hudlagene. I folkesprog.

Gjest Ethereal
Skrevet

Såda: må ikke dere krangle :fy:

Jeg TROR faktisk at MD-kremen er direkte ansvarlig for at mine underjordiske kviser er totalt borte.Og jeg tror også at glykolsyre har evnen til å trenge dypere ned i huden. Vanlige, mekaniske peelinger fjerner kun det øverste hudlaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...