Gå til innhold

Kjøpe ting billig på eBay - selge det på Finn.no med fortjeneste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det går an å tjene på dette, eller blir det vanskelig å få solgt ting?

Hvilke ting bør man i så fall kjøpe/selge? Billige klokker? Smykker? Mobil-gadgets? USB-pinner?

Anonym poster: 7544105cfabe9ab5b25e1bd298a717f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du blir ansvarlig for reklamasjon. Du må også registrere deg som foretak samt betale inn 25 % moms av hvert salg.

• Liker 1
Skrevet

Husk at du blir ansvarlig for reklamasjon. Du må også registrere deg som foretak samt betale inn 25 % moms av hvert salg.

Dette er feil. Du trenger ikke registrere deg i merverdiavgiftsmanntallet før du har en årlig omsetning på over 50 000.

TS: Nå som så mange har "oppdaget" ebay tror jeg det er lite å hente på å selge nips på finn.no. Dessuten; Hvorfor skal du kjøpe fra ebay, og ikke direkte fra produsenten, som de som selger deg varene får de fra? Med et ekstra ledd blir jo varene dyrere. Du burde i såfall kjøpe wholesale direkte fra produsent. Men igjen; Jeg tror det er lite å hente.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ofte solgt ting på finn.no som jeg har skaffet fra ebay. Fordi det ikke passet eller feil str osv. Men da har jeg ikke lagt på masse i fortjeneste, bare for porto.

Anonym poster: cba19ed4d9847784c3f695154b181521

Skrevet

Dette er feil. Du trenger ikke registrere deg i merverdiavgiftsmanntallet før du har en årlig omsetning på over 50 000.

TS: Nå som så mange har "oppdaget" ebay tror jeg det er lite å hente på å selge nips på finn.no. Dessuten; Hvorfor skal du kjøpe fra ebay, og ikke direkte fra produsenten, som de som selger deg varene får de fra? Med et ekstra ledd blir jo varene dyrere. Du burde i såfall kjøpe wholesale direkte fra produsent. Men igjen; Jeg tror det er lite å hente.

Siden det er lenge siden jeg etablerte det første firmaet så glemte jeg denne 50.000 regelen. Men du må like fullt registrere deg med organisasjonsnummer samt overlevere papirer og regnskap til skatteetaten.

Skrevet

Siden det er lenge siden jeg etablerte det første firmaet så glemte jeg denne 50.000 regelen. Men du må like fullt registrere deg med organisasjonsnummer samt overlevere papirer og regnskap til skatteetaten.

Må og må. Det er vel ikke akkurat så svart-hvitt. Det er jo fullt lovlig å selge private eiendeler på bruktmarkedet. Hvis jeg f.eks. kjøper en PC, og selger den videre etter et par måneder, så må man jo ikke registrere foretak?

Men nå er det vel slik at hvis man med hensikt kjøper billig og forsøker å selge dyrt, så driver man jo business, og da har nok du rett. Men å bevise dette er jo noe helt annet, spesielt hvis det foregåer i det små, dvs. at fortjenesten kanskje kun er på noen lapper i året.

Anonym poster: dc85bb91e2b907172a5457b850d56c27

Skrevet

Må og må. Det er vel ikke akkurat så svart-hvitt. Det er jo fullt lovlig å selge private eiendeler på bruktmarkedet. Hvis jeg f.eks. kjøper en PC, og selger den videre etter et par måneder, så må man jo ikke registrere foretak?

Men nå er det vel slik at hvis man med hensikt kjøper billig og forsøker å selge dyrt, så driver man jo business, og da har nok du rett. Men å bevise dette er jo noe helt annet, spesielt hvis det foregåer i det små, dvs. at fortjenesten kanskje kun er på noen lapper i året.

Anonym poster: dc85bb91e2b907172a5457b850d56c27

Jepp, men omsetter du og ikke bare kvitter deg med ting du har fått/kjøpt privat til eget bruk så kommer skattekontoret springende med kjeppen. Sier bare at de tråler Finn.no og har mye razziaer. Personlig ønsker jeg de dit peppern gror :)

Skrevet

Jeg tror flere og flere vet om ebay nå, slik at folk vet at de kan kjøpe det der selv og spare mye penger. Jeg har handlet mye på ebay selv, men selger bare det som jeg ikke har bruk for likevel eller det som ikke har passet i størrelse. Da selger jeg det til en pris slik at jeg går akkurat i 0.

Anonym poster: b658c038a5c436bc86ac29626b2ddad5

Skrevet

I tillegg til moms må du må vel også betale for å legge ut ting på Finn for salg?

Skrevet (endret)

Om du selger små kvanta så husk at Finn-gebyret på minst 25 eller 35 kroner spiser litt av fortjenesten.

Tips:

Bruk disse gratis annonsestedene som det finnes en del av.

F.eks.

olx.no

buy24.no

gratisannonser.no

Klart Finn er overlegen på antall besøkende, men det er mye mas med alle spørsmålene som folk der stiller for så å ende opp med å prute og kanskje ikke kjøpe likevel :)

Gi disse små/mindre annonse-sitene en sjanse, så kanskje de vokser litt de også, samt stjeler litt trafikk fra kolossen Finn (som pga grådigheten har ganske strikse regler på hva du får lov til å annonsere i samme annonse....ikke forsøk å legge ut et par knipetak til bilen i en sofa-annonse du har liggende...). Da kommer Finn-politiet og stopper annonsen din så du kan få lov til å betale for en ny annonse. Sleipinger. Mye vil ha mer osv.

Endret av slask
Skrevet

Gi disse små/mindre annonse-sitene en sjanse, så kanskje de vokser litt de også, samt stjeler litt trafikk fra kolossen Finn (som pga grådigheten har ganske strikse regler på hva du får lov til å annonsere i samme annonse....ikke forsøk å legge ut et par knipetak til bilen i en sofa-annonse du har liggende...). Da kommer Finn-politiet og stopper annonsen din så du kan få lov til å betale for en ny annonse. Sleipinger. Mye vil ha mer osv.

Annonser med flere ulike gjenstander er bare tull. Det gjør det vanskeligere å søke etter ting.

At Finn i det minste hindrer folk i å selge totalt urelaterte gjenstander i samme annonse er bare positivt.

• Liker 1
Skrevet

Omsetningen må ikke overstige 50 000 årlig. Når man passerer 50 000 så er man momspliktig. Spiller ingen rolle hvor mye omsetning man har etterpå, verken samme år eller påfølgende år.

Anonym poster: 316c127739ebd91bb1875b0921584110

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Du kjøper jo ikke fra et utsalgssted for å selge det videre, da må du jo dele på fortjenesten med en unødvendig mellom-part! - Du kjøper direkte fra en leverandør! Det er mange som kan selge deg diverse produkter i reeelativt små opplag.

Endret av Yellow Taxi
Skrevet

Det var ikke spesielt populært når Treasures gjorde det, men de la jo på en sinnsyk fortjeneste.

Anonym poster: cba19ed4d9847784c3f695154b181521

• Liker 1
Skrevet (endret)

Annonser med flere ulike gjenstander er bare tull. Det gjør det vanskeligere å søke etter ting.

At Finn i det minste hindrer folk i å selge totalt urelaterte gjenstander i samme annonse er bare positivt.

At det er bare tull for stå for din regning.

Jeg liker å finne ting i annonser som utfra tittelen inneholder noe annet, fordi det er mindre sjanse for at ting blir solgt før du får slått nummeret.

Enkelte sjeldne ting ("gull") er jo morsomt å finne skjult blant annet rask.

Og at det gjør det vanskelig å søke er også bare tull.

Nå vet jeg ikke om Finn-søk går ned i annonseteksten på ekte vis (har inntrykk av at man ikke finner alt), men det er i så fall bare fordi Finn skal spare penger og cpu-kraft fordi de er så store.

Det burde være opp til selger å bestemme hva for slags rammel som skal fylle opp annonsen, om det er mjælkekartonger eller hoppestokker.

Mange mener nok at 25 og 35 for en annonse ikke er for penger å regne, men for å selge småtteri så er det dyrt.

Tenk på alle kronene som renner inn i Finn på f.eks. bil/båt/kjøretøy etc. Sånne annonser koster absolutt ingenting å drifte. Like lite som for "billig-annonser" på Torget. Joda, det koster litt lønn og maskinkraft, men sett i lys av alle annonsene så kan man kalle utgiftene for ingenting.

Endret av slask
Skrevet

http://www.alibaba.com/ da må man kjøpe store partier og fortolle det man kjøper, men bedre enn å kjøpe fra eBay.

Anonym poster: 78a473d661e86a2d7c6107bd7f60195a

Skrevet

Husk at du også kan spørre selgere om de har "wholesale prices"

Anonym poster: 78a473d661e86a2d7c6107bd7f60195a

Skrevet

Ser mange som gjør det.. Feks fargerike klokke til 20 kr på ebay selges til 149 osv, sykt irriterende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...