Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sytten år gammel og har vært sammen med kjæresten min et halvt år. Han er super på alle mulige måter, men i det siste har jeg funnet ut noe som jeg synes er merkelig.

Det begynte med at han sa at smykker var så upersonlige gaver, og bare "noe alle ga, ikke originalt i det hele tatt". I tillegg liker han best at jeg er enkelt kledd, uten særlig mye neglelakk og smykker, fordi det blir for jålete.

Men med tiden har han fortalt at nesten har en "fobi" mot smykker. Han vil absolutt ikke gi meg det til verken jul, markeringer eller bursdager - selv om det er hva jeg ønsker meg. Han har også sagt at han aldri kommer til å gi meg noen smykker - verken ringer, armbånd, halssmykke osv. Han beskriver det slik som at han ikke vil at jeg skal bruke det, og at han får helt sperrer og frysninger ved tanken på å kjøpe et smykke og gi det bort. Det skal legges ved at han aldri har gitt noen kjærester smykker før.

Men han gi hvilke som helst andre gaver, og kommer gjerne med roser på døren i hverdagen.

Jeg synes det er meget merkelig, og faktisk ganske trist å tenke på. Merket det spesielt godt i julen da alle mine venninner fikk flotte smykker, og jeg fikk en gave som var godt ment, men dessverre totalt fiasko.

Det kan godt være at det er meg som er merkelig. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at han har lov å ikke like smykker etc, men han burde gi det til deg for å glede deg. Jeg elsker smykker etc og bruker det masse. Om mannen ikke hadde likt det, synd for han.

Og om han hadde nektet å kjøpe det til meg så kan jeg ikke tvinge han, men om jeg hadde virkelig ønsket meg noe til bursdag/ jul etc så ville jeg synes det ville vært rart at han ikke gav meg noe som han visste jeg ville sette pris på og bli glad for, tross for at han ikke synes noe om det.

En gave handler jo faktisk om å glede mottakeren.

Skrevet

Hvor gammel er han? Kanskje han tror eller mener at det er veldig dyrt?

Anonym poster: dabd121a661033aaadcd8a60237322c4

Skrevet (endret)

Hvor gammel er han? Kanskje han tror eller mener at det er veldig dyrt?

Anonym poster: dabd121a661033aaadcd8a60237322c4

Hun er 17 år. Det finnes mange flotte smykker som ikke koster all verden.

Endret av *Maja*
Skrevet

Litt uenig med *Maja* angående dette med gaver. Jeg er enig i at gaver handler om å glede mottakeren, men jeg kunne heller aldri gledet meg noe særlig over å motta en gave (og særlig av personlig karakter) som jeg vet kjæresten føler ubehag ved å kjøpe og gi meg. For sånn vil det faktisk være.

Enig i at det er en spesiell greie å mislike, men jeg ser heller ikke at det er noe å bruke så mye tid på. Du får kjøpe dine smykker selv, enkelt og greit, forutsatt at han er en fin fyr på andre måter. Det er tydeligvis en eller annen mental sperre han har, og ikke noe du bør forsøke å endre på. Den er rar, men sånn er han. Om han derimot skulle gå over til å bli sint når du pynter deg, eller på noe vis bli ubehagelig eller aggressiv grunnet dette, stiller saken seg selvsagt annerledes. Da har det imidlertid med kontroll og å underkue å gjøre, ikke smykker.

Om han skal ha deg til å slutte å bruke smykker (og pynte deg generelt) er det mer enn bare litt sært, men om det bare har kommet frem at han ikke liker smykker og gir deg andre ting i gave er det harmløst. Men det er sært, altså. Bare ikke så viktig.

Anonym poster: 5711c52c92bc37597fd83b9f0bc68bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...