Usikker Skrevet 2. juni 2002 #1 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg har ved et par anledninger i løpet av 20 år fått piller av legen (mulig det var p-piller!) for å utsette mensen. Skulle til syden. Men er det riktig å utsette mensen gang på gang på gang? Jeg bare spør. Forstyrrer vi ikke da kroppens naturlige rytme? En gang i blant er vel ikke "farlig", men hva med dere som stadig "sjonglerer" med dette - ei uke nå.....14 dager da... (leser jo om dette her på KG). Og en ting til, passer det noen gang å få mensen da? Bestandig "noe herk" synes jeg da. Bare lurer jeg! Og nå - nå er jeg Usikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 2. juni 2002 #2 Del Skrevet 2. juni 2002 DE pillene du har fått er ikke p-piller og jeg ville nok vært skeptisk til å bruke slike piller for ofte, men innimellom i forbindelse med ferier o.l. er det ikke noe farlig. Når man går på p-piller tilfører man jo kunstige hormoner til kroppen hele tiden. Man får ikke eggløsning og limorveggen bygger seg ikke opp på vanlig måte slik den gjør i løpet av en normal menstruasjonssyklus. Den blødningen man får har ikke samme "effekten" når man går på p-piller som ellers. DErfor tror jeg ikke det er så farlig å bruke p-pillene til å utsette mensen av og til. Jeg gjør det nesten aldri selv og det er klart at dersom man begynner å tenke at det aldri passer å ha mensen så er man litt ute å kjører. For de som tenker sånn kan jeg jo anbefale Synfase p-piller, da får man en så liten blødning at man knapt merker det og ingen menssmerter.1212[ Dette Innlegg er endret av: Kylie den 2002-06-02 12:00 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #3 Del Skrevet 3. juni 2002 Enige med Usikker......eg er skeptiske til å "tukle med naturen"....... .....men unntaksvis å forskyve mensen er nok OK....så lenge ein lar kroppen kome inn i ei rytme att.....før ein utset mensen neste gong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå