Gå til innhold

Tøffelex og troll til stemor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke en "Hva skal jeg gjøre"-tråd, men en real utblåsning......(har vært gjentatte møter med familievernkontor, helsestasjon, helsesøster, kommunepsykolog, og fått beskjed om at det ikke er noe jeg kan gjøre..)

Faren til jenta vår har fått ny familie med dame og 3 nye barn. Damen er veldig sjalu, både på meg og jentungen (jeg har null interesse i å bli sammen med ex igjen, er lykkelig gift på 9ende året med mannen min).

Da det ble slutt mellom oss (et fredelig brudd og vi samarbeidet bra) så var planen at vi skulle ha 50/50 når jenta ble eldre. Dog; exen fikk seg ny samboer og samværet gikk nedenom og hjem.... Nå er hun til faren sin sånn ca 2 overnattinger i måneden pga faren sier det ikke passer...men; det er fars nye samboer som står bak...

Toppet seg nå i jula.. Vi har ifg samværsavtalen annenhver jul og nyttår med bytte fjerde juledag. Fikk beskjed fra far at jenta mi ikke var ønsket julaften pga fars samboer ville feire julen med SIN familie, dvs eksen og deres 3 felles barn.....jenta mi fikk audiens til å komme først juledag. Problem nr 2 var at far fikk ikke lov å hente jenta (10min kjøretur) og mannen min skulle kjøre henne...men mannen min jobber i helsevesenet og hadde vakt 1ste juledag). Jeg fikk ikke lov å kjøre jenta pga eksens samboer vil ikke at jeg skal møte eksen... Så da hadde jeg 1stk trist og lei seg jente som ville til pappa...og hun kom til faren sin tilslutt kl 19.15 når mannen min kom hjem fra jobb og kunne kjøre henne....

Hva er det egentlig med menn og kvinner som oppfører seg sånn????

Anonym poster: fcb826409b4b20d3fe6a39793b40d4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir veldig trist for jenta, når hun gleder seg til å dra til pappa, og så blir det slik!

Skrevet

Grusomt. Det virkelig ikke skjønner er at folk som har barn selv kan oppføre seg slik. Jeg har noen slike i min familie og jeg fatter det bare ikke.

Anonym poster: cc01b458ee14082f1bd14a1dddd83881

• Liker 2
Skrevet

Har egentlig ingen ord.......

Sier bare stakkars unge og stakkars pappa....

• Liker 1
Skrevet

Dette var utrolig trist å lese, stakkars jenta di! Og stemoren er jo klin gæren, men er faren jeg blir mest sjokkert over her. Tøffel er vel den mest dekkende beskrivelsen, dog en altfor snill en!

• Liker 4
Skrevet

Tøffeleks var vel et dekkende ord der ja.

Du bør vel ta opp dette med han, det skylder du/dere jenta deres. Håper det ordner seg til det bedre.

Skrevet

Tråden er ryddet for hetsing og krenkelser.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet

Dette er noe av det verste jeg har lest...

Er det ingen andre i den familien -foreldre/søsken/tanter/onkler eller venner - som kan banke litt vett i skolten på far her? Det går jo ikke an å oppføre seg sånn ovenfor et barn!

Skrevet

Stakkars barn, det er egentlig ganske imponerende at hun vil til faren i det hele tatt (jeg har opplevd noe tilsvarende selv som barn og ville ikke være hos pappa når hans kone var der).. For en uspiselig kjerring og håpløs far. Jeg ville ikke nølt med å kjøre barnet selv neste gang, hvis jeg var deg, det er nemlig ingen grunn til å la slike mennesker diktere livet sitt!

• Liker 3
Skrevet

Ts;

Far har forsåvidt litt familie her, men de ser sjelden jenta, bare når hun er til han. Sånn har det forsåvidt alltid vært, de var sånn da far og jeg bodde sammen også.

Hverken mannen min eller meg har familie her, vi bor her nettopp pga det er kort avstand til far.....må si jeg gleder meg til jenta blir myndig, da flytter vi fra denne byen!

I teorien så kan jeg jo bare kjøre jenta til far og ikke bry meg om stemors regler, men pga jenta så vil/kan jeg ikke det pga da havner hun direkte i en konfliktsituasjon, noe hun virkelig ikke har godt av.

Ble ikke lange julebesøket på jenta heller, mannen min fikk nettopp melding fra eksen (eksen får ikke sende meldinger eller ringe direkte til meg...) om at mannen min skal hente henne når han er ferdig på jobb idag.

Jeg kan forstå at jenta fortsatt vil til far, han er jo faren og hun er glad i han.

Skrevet

Makan... Den stemora må være fra helvete.. Og far.. Jeg har ikke ord..

Stakkars jente.

• Liker 5
Skrevet

Har noen andre enn deg konfrontert han og henne om hvor fælt dette er og hvor totalt uspiselig de begge oppfører seg? En ting er at du vil skåne henne for konflikt, men hun er allikevel midt i en "stille -krangel" hvor hun definitivt får med seg hva som skjer.

Ser ikke hva som blir verre om hun erfarer at noen står opp for henne.

Gud, jeg blir trekt av sjalu, eiesyke kvinnfolk og de konfliktsky tøflene de er sammen med!

Skrevet

Har egentlig ingen ord.......

Sier bare stakkars unge og stakkars pappa....

Sterkt uenig. Det er ikke stakkars pappa. Pappa har ingen ryggrad og sier fra seg omsorg og samvær med sitt eget barn til fordel for en heks. Det er ikke stakkars. Det er forbanna idiot.

• Liker 9
Skrevet

Ts;

I teorien så kan jeg jo bare kjøre jenta til far og ikke bry meg om stemors regler, men pga jenta så vil/kan jeg ikke det pga da havner hun direkte i en konfliktsituasjon, noe hun virkelig ikke har godt av.

Jeg skjønner det, men samtidig tror jeg at når alle føyer seg, så blir det altfor lett for denne kvinnen å fortsette å sabotere samvær (som hun meget bevisst gjør). Det virker ikke som hun har møtt noen motstand i denne sammenhengen, hverken fra deg eller far, så hun turer frem i visstheten om at hun får viljen sin denne gangen og. Jeg kan ikke helt se hvordan det kan bli verre enn det allerede er, når datteren er åpenlyst persona non grata i fars hjem og tidsperspektivet tatt i betraktning, mer enn gammel nok til å forstå det.

• Liker 1
Skrevet

Har noen andre enn deg konfrontert han og henne om hvor fælt dette er og hvor totalt uspiselig de begge oppfører seg? En ting er at du vil skåne henne for konflikt, men hun er allikevel midt i en "stille -krangel" hvor hun definitivt får med seg hva som skjer.

Ser ikke hva som blir verre om hun erfarer at noen står opp for henne.

Gud, jeg blir trekt av sjalu, eiesyke kvinnfolk og de konfliktsky tøflene de er sammen med!

Helsesøster og psykokog på familieteamet i kommunen har snakket med far, jeg kontaktet de for en stund tilbake for å få hjelp. Jenta går regelmessig og snakker med skolehelsesøster.

Skrevet

Jeg er ikke stolt av å innrømme det. Og jeg gjør det anonymt. Ikke slakt meg i tråden, ikke la den handle om meg.

Jeg har faktisk vært der den stemoren er.. Jeg har vært så sjalu, usikker, at jeg har latt det gå utover et barn.

Men jeg var en jentunge på 18 år, ikke en voksen kvinne med 3 barn. Men jeg vet hvor ødeleggende jeg var, hvor grusomt langt jeg gikk for å heve meg selv, for å få unna eksfamilien og barnet hans ut av livet.

Men vet dere hva det verste var? Jeg var en 18åring uten vett, men han var en voksen mann, han skulle ha satt foten ned når han så hvor psyko jeg ble. Han skulle kasta meg ut, han skulle ha tatt tak i meg og sendt meg til psykolog!

Jeg gir ikke han ansvaret for min oppførsel, poenget er at med slik oppførsel, så er man ikke stabil på en flekk.

Jeg er nå 26 og voksen, jeg hater den perioden av livet mitt hvor jeg nektet et lite barn å se sin far, og far å se sitt barn. Jeg går i terapi for å forstå hvordan jeg kunne være så grusom, jeg forstår at jeg ikke var ond, men psykisk skakkjørt. Men det går ikke en uke uten at samvittigheten gnager, dog det ikke er så ille nå lenger.

Mannen din er nødt til å sette ned foten. Han er en feig tøffel, han er nødt til å sette grensene, ikke la den kvinnens usikkerhet, sjalusi, og galskap råde, for hun ser selv ikke hva hun gjør, hun vil bare ha trygghet i at hun og ungene hennes betyr alt for din mann, osv.

Han MÅ stå opp for seg selv og familien..

Anonym poster: b1000cf92ba787bb9a682eb973dba159

• Liker 1
Skrevet

Ts;

Dette har pågått over flere år, og det blir bare verre og verre. Det startet da de fikk sitt første barn, og eksen håpte på det var hormoner som gjorde denne endringen i oppførsel, men det var nok hennes sanne jeg som kom for en dag, for bedre ble det ikke.

Jenta har fått det bedre etter mange samtaler hos helsesøster, det gjorde nok godt å sette ord på følelser og tanker hun bærer på.

Mannen min og meg har for flere år siden sluttet å planlegge ting når det egentlig skal være samvær, vi tar alltid høyde for at jenta skal være med. Hun spurte mannen min for noen år siden om hun fikk kalle han pappa, for hun savnet en pappa....utrolig hjerteskjærende.

Det er lett å si at far MÅ sette ned foten, ingen kan tvinge han! Jeg vet at familien hans og har hatt alvorsprater med han, men det blir bare ikke bedre.

Det er så synd at han ødelegger forholdet til sitt eget barn på denne måten her.

Skrevet

Kan det være en mulighet å ta kontakt med familievernkontoret, og ta et møte alle 4? Du og mannen din, faren og hans nye kone. Si ifra at dere må få gjort noe med situasjonen, fordi det går utover barnet deres, og hun har det vondt. Da vil dere få 1 eller 2 objektive veiledere, som vil hjelpe dere med å komme fram til løsninger.

Jeg gjorde det, etter mye hets fra mitt barns fars nye kone (nå skal det sies at hun ikke er i nærheten så gal). Det hjalp faktisk, og har gjort vår hverdag mye lettere!

Anonym poster: 44ca049dcc3ccc4a27fd8bc5e6138be4

Skrevet

Kan det være en mulighet å ta kontakt med familievernkontoret, og ta et møte alle 4? Du og mannen din, faren og hans nye kone. Si ifra at dere må få gjort noe med situasjonen, fordi det går utover barnet deres, og hun har det vondt. Da vil dere få 1 eller 2 objektive veiledere, som vil hjelpe dere med å komme fram til løsninger.

Jeg gjorde det, etter mye hets fra mitt barns fars nye kone (nå skal det sies at hun ikke er i nærheten så gal). Det hjalp faktisk, og har gjort vår hverdag mye lettere!

Anonym poster: 44ca049dcc3ccc4a27fd8bc5e6138be4

Ts;

Som jeg skrev i hovedinnlegget så har vi hatt utallige runder på familievernkontoret..

Jenta kom hjem nå i kveld, to netter var den hele audiensen hun fikk med far denne jula her... I kveld var det ekstra tøft for henne, tårene har trillet og trillet, og nå har hun lagt seg.

Unnskyld meg, men forbanna fyr og kjerring!!

Skrevet

GRRRR, blir kraftig provosert her. For ei kjerring hu dama er... Stå opp for deg selv og jenta uansett hva. Du må også passe på å la jenta vite at det ikke er hennes feil i det heletatt noe av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...