Gå til innhold

Melde til barnevernet om min egen bror..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å melde inn til barnevernet om min egen bror. Føler det er litt omsorgssvikt samt upasselige boforhold..

Hans mor, som er min stemor lar han gjøre alt han vil - greit nok det at han kommer til å bli bortskjemt. Han er 2, jeg 24. Det værste er at han viser lite følelser, litt "stein" ansikt. Har aldri sett at hans mor klemmer og kysser han uten at han gråter/har vondt. Det er jo litt rart?

Han sover mye! Sånn ca fra kl 20 til kl 10-11, samt en powernap på dagen ca 12-13 til 15-16, ofte lengre. Hans mor drar aldri igang lek, hun leker seg aldri med han.

Hun sitter på pcen hele dagen eller er på shopping. Dama jobber ikke.

Min og hans far er sjelden tilstede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom dessverre og trykket opprett før jeg var ferdig;

Jeg har nå bestemt meg for å melde inn til barnevernet om min egen bror. Føler det er litt omsorgssvikt samt upasselige boforhold

Hans mor, som er min stemor lar han gjøre alt han vil - greit nok det at han kommer til å bli bortskjemt. Han er 2, jeg 24. Det værste er at han viser lite følelser, litt "stein" ansikt. Har aldri sett at hans mor klemmer og kysser han uten at han gråter/har vondt. Det er jo litt rart?

Han sover mye! Sånn ca fra kl 20 til kl 10-11, samt en powernap på dagen ca 12-13 til 15-16, ofte lengre. Hans mor drar aldri igang lek, hun leker seg aldri med han.

Hun sitter på pcen hele dagen eller er på shopping. Dama jobber ikke.

Min og hans far er sjelden tilstede. Når jeg er med far og lillebror er det jeg som må passe på, han kan vandre rundt i butikken uten at far ser seg over skulderen å ser etter han. Han bryr seg ikke stort.

De bor i det styggeste huset du kan tenke deg som er en hel og stor brannfelle, min far har ordnet alt fra rør og det elektriske selv - verdensmester type.

De bor med søppel i hele leilugheten(huset har to leiligheter, de bodde først nede, men de flytta fra alt rotet og flyttet opp) det er rot, søppel. Ingen vill gå inn der uten sko! Det ser helt for jævlig ut :-( og hverken mor eller sønn dusjer ofte, maks en gang i uka, ofte med større opphold.

Det må jo være noe galt her? Eller tar jeg helt feil?

Vil ikke at jeg er en dårlig søster, vil lillebror bare alt godt..

Skrevet

Høres absolutt ut som omsorgssvikt. Særlig det med at de bor i søppel og at foreldrene viser liten interesse i sønnen sin. Har vokst opp med omsorgssvikt selv, men ikke så ekstremt som dette. Men det ødela mye for meg. Synes du burde melde i fra fort som mulig.

Skrevet

Meld fra i går!

Anonym poster: 5604807f58d8b9a9906e258ee9ee09d9

• Liker 3
Skrevet

Gjør det! Meld i fra! Si alt du har skrevet ned her.

Anonym poster: 1f0d45d04be8771a0c459f255872224c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...