Gå til innhold

Trygt å kjøpe mac på finn.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt å kjøpe macbook pro på finn? noen meninger eller erfaringer?

Anonym poster: 55ad6eefee32c85468429e6092d9e315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukt går sikkert an å kjøpe av privatpersoner (og da bør det opplyses at den er brukt samt at dersom du kan bør du se macbooken før du evt. kjøper), men ny ville jeg kun kjøpt fra en autorisert forhandler.

Skrevet

Brukt går sikkert an å kjøpe av privatpersoner (og da bør det opplyses at den er brukt samt at dersom du kan bør du se macbooken før du evt. kjøper), men ny ville jeg kun kjøpt fra en autorisert forhandler.

Jeg ser evt på muligheten til å kjøpe brukt. kan jeg vite om det er noe virus eller skader på den?

Skrevet

Jeg ser evt på muligheten til å kjøpe brukt. kan jeg vite om det er noe virus eller skader på den?

Du kan aldri være 100 % sikker uten å ha sett macen og prøvd den ut, men dersom du tar deg tid til å lese annonsene ordentlig kan du luke ut de mindre seriøse. Se etter annonser som inneholder spesifikasjoner og ærlighet - send gjerne en mail til selger hvor du spør etter spesifikasjoner dersom dette ikke er oppgitt, spør etter bilder av macen (mange bruker kun bilder fra Apple eller google - det sier deg jo ingenting om den som er til salgs). Og for all del tenk penger - er det for godt til å være sant, så er det det.

Skrevet

Er det trygt å kjøpe macbook pro på finn? noen meninger eller erfaringer?

Det blir vel som å spørre om det går an å kjøpe noe av folk.

Du kan bli lurt...

Finn.no er jo en "luring-magnet" av høy klasse. Er det noe sted det finnes luringer som skal karre til seg penger så er det der...

Uansett hvilken katalog du slår opp i for å finne noe så er det personen det kommer an på.

• Liker 1
Skrevet

Du kan aldri være 100 % sikker uten å ha sett macen og prøvd den ut, men dersom du tar deg tid til å lese annonsene ordentlig kan du luke ut de mindre seriøse. Se etter annonser som inneholder spesifikasjoner og ærlighet - send gjerne en mail til selger hvor du spør etter spesifikasjoner dersom dette ikke er oppgitt, spør etter bilder av macen (mange bruker kun bilder fra Apple eller google - det sier deg jo ingenting om den som er til salgs). Og for all del tenk penger - er det for godt til å være sant, så er det det.

hva syns du er minstepris for å være seriøs?

Skrevet

hva syns du er minstepris for å være seriøs?

Det spørs vel hvilke mac du har planer om å kjøpe?

Skrevet

Macbook pro 13 tommer

Skrevet (endret)

Som kjøper så vil nok FINN betalingsgaranti komme deg godt til gode. Du får lese litt om det.

Her er den eneste jeg syntes virket interessant Mac Pro 13 (8000.-)

Vet ikke hvor mye du har planer om å bruke på en brukt Mac, men jeg ville nå ikke strukket meg over 10 000.- da hadde jeg heller kjøpt en ny.

Edit:

De annonsene jeg finner veldig useriøs inneholder ingen eller ett bilde, lite tekst osv osv.

Endret av -Leon-
Skrevet

Som kjøper så vil nok FINN betalingsgaranti komme deg godt til gode. Du får lese litt om det.

Her er den eneste jeg syntes virket interessant Mac Pro 13 (8000.-)

Vet ikke hvor mye du har planer om å bruke på en brukt Mac, men jeg ville nå ikke strukket meg over 10 000.- da hadde jeg heller kjøpt en ny.

Jeg har tenkt å selge en MacBook Pro 13, den nyeste modellen som er ute. Jeg kjøpte den i juni, og vil selge den siden jeg har gått over til MacBook Air 13! Tror den kostet rundt 10 000 kr, vet du hva jeg kan selge den for? Den er lite brukt i tillegg.

Er bosatt i Bergen, og vil selge min ansikt til ansikt siden jeg ikke orker betalingsstyr via nettet.

Anonym poster: a609e9765d39f10bddcff4952f2d50f4

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å selge en MacBook Pro 13, den nyeste modellen som er ute. Jeg kjøpte den i juni, og vil selge den siden jeg har gått over til MacBook Air 13! Tror den kostet rundt 10 000 kr, vet du hva jeg kan selge den for? Den er lite brukt i tillegg.

Er bosatt i Bergen, og vil selge min ansikt til ansikt siden jeg ikke orker betalingsstyr via nettet.

Anonym poster: a609e9765d39f10bddcff4952f2d50f4

Som selger så kan jeg forstå at du vil heller gjøre det ansikt til ansikt.

Søk på Finn.no og se om du finner den type mac du vil selge. Se på priser og gå noen hundrelapper lavere evt inkluder noe på kjøpet.

Jeg er ikke noe ekspert på Mac så har ikke peiling på hva du burde selge den for.

Edit:

Ny ca 10 000.- og seks mnd gammel.

Jeg ville tippet 7-8000.- vet ikke hvor raskt mac synker i pris :/

Endret av -Leon-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...