Gå til innhold

Speilreflekskamera - Canon EOS 600D/650D eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer å selge gamle kameraer for å investere i et nytt, godt speilrefleks-kamera.

Brukernivået mitt er på amatørstadiet. Har kun fotografi som en enkel og morsom hobby. Jeg tar f.eks. bilder av familie og venner, litt dyr og natur, feriebilder osv.

Likevel ønsker jeg speilrefleks fremfor vanlig kompaktkamera da bildene blir hakket bedre og man har mer frihet til å tilpasse bildene slik man ønsker (f.eks. helmanuelle innstillinger).

Har hatt to Canon speilrefleks-kameraer tidligere, så jeg er godt kjent med deres menyer og funksjoner. Er Canon EOS 600D/650D et godt valg, eller har f.eks. Nikon kameraer i omtrent samme prisklasse som er betydelig bedre?

(Jeg lærer kjapt når det gjelder elektroniske duppeditter, så det er nok ikke noe stort problem for meg å gå over til f.eks. Nikon.)

Endret av Tonje!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jo Nikonhore. Men det blir veldig feil å si at det merket er bedre enn det andre, fordi kameraene idag i slike prisklasser egentlig ikke har så mye forskjell.

Den store forskjellen kommer i hvordan du liker å bruke kameraet, hvordan det ligger i hånden og hvor enkelt du synes det er å bruke kontra det andre.

Personlig ville jeg nok tipset frempå om D5100, som du visstnok får veldig rimelig for tiden. Og så ville jeg hintet frempå om at det er mulig å få fatt i D90 - som greit nok er en eldre modell, men allikevel svært konkurransedyktig - til den prisen.

Skrevet (endret)

Har lest at de fleste husene er alle relative gode, men det kommer mye an på hvilke linse man bruker.

Det er hvertfall svarene jeg pleier å få når jeg stiller et lignende spm angående kjøp av et speilreflekskamera.

Ville sett litt på akam.no

http://www.akam.no/a...-eos-600d/97968

http://www.akam.no/a...eos-650d/110913

Noen kamera er gode på å ta seriebilder med minst mulig sekunder mellom hver bilde.

Endret av -Leon-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...