Gå til innhold

Oppskrifter uten mel og sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal legge om kostholdet mitt, da jeg stadig blir syk og sliter med trøtthet og lite energi. Jeg ønsker å kutte ut sukker og hvetemel fra kosten min. Vurderer også å kutte ut melk og gjær.

Dette krever planlegging, så tenkte å starte her etter tips til oppskrifter, hva man kan spise til frokost osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.lavkarbo.no

Jo, takk...

Gjest winston
Skrevet

Egg, havregryn med melk (rismelk) og bær, knekkebrød uten hvetemel. Greie frokoster.

Salat til lunsj, kan varieres i det uendelige. Quinoa i stedet for pasta.

Middager er vel ikke noe problem.

Skrevet

Det viktigste er jo egentlig bare å kutte ut halvfabrikat og ferdigmat fra butikk og sånt. De putter sukker og hvetemel i ALT. Fiskekaker er ofte halvparten mel, bare litt fisk og resten andre rare ingredienser man ikke kan uttale. Og matvarer er stappfulle av sukker uten at det er nødvendig. Ta brød for eksempel. Eller sauser og marinader.

Så ved å lage mer mat i ditt eget hjem, kan du sjekke akkurat hva du har oppi maten og du vet at maten er fri for sukker og hvetemel. Og det er absolutt MASSE mat du kan lage uten sukker og hvetemel. Jeg spiser veldig lite sukker og hvetemel, og spiser masse god mat! Jeg bruker bittelitt sukrin innimellom. Men bare på havregrynsgrøten og i teen. Og av og til i yoghurt. (Kjøper bare yoghurt naturell, da de andre typene ofte inneholder en masse sukker).

Det er veldig vanskelig å komme med konkrete oppskrifter, da jeg ikke vet hva du liker å spise, men det er bare å søke på nettet etter inspirasjon. Jeg syns at http://www.matbloggsentralen.com/ er genialt!! Her finner jeg masse oppskrifter og tips.

Skrevet

Ok, nå har jeg har klikket litt rundt, og jeg tenker Urk, urk, urk. Greit så er jeg litt fyllesyk i dag. Puh, jeg skal virkelig gjennomføre dette nå f.o.m. I morgen! Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...