pusla Skrevet 27. desember 2012 #21 Skrevet 27. desember 2012 7.000 for begges ringer, vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer også.
julielis Skrevet 27. desember 2012 #22 Skrevet 27. desember 2012 Her var det mye billigdritt.. Giftering til under et par tusen, herregud. Anonym poster: b0cffedf6a5659dac24fdebc2d04a920 Noen må vel bare slenge en slik kommentar 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #23 Skrevet 27. desember 2012 Min forlovelsesring: pusset og satte en diamant i mormors gamle ring: 15.00" Hans forlovelsesring: pusset sin farfars gamle ring:450 kr Gifteringer i hvitt gull og diamanter i min: 22.000 Jeg skal bruke begge ringene etter vi er gift, han bare gifteringen. Anonym poster: e7658b0b442eed5fb626c8d74addc769
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #24 Skrevet 27. desember 2012 15.000 skulle det stå Anonym poster: e7658b0b442eed5fb626c8d74addc769
Gjest chiki Skrevet 27. desember 2012 #25 Skrevet 27. desember 2012 Betalte 10500kr for begge to:) Like ringer i hvitt gull hvor det står amor vincit omnia. Lignet foresten litt på de hun andre la ut, bare at våre er tykkere
Pingting Skrevet 27. desember 2012 #26 Skrevet 27. desember 2012 Har vel strengt tatt som prinsipp å ikke svare trollere, men sånn siden svaret kunne være interessant også for andre: vi har billige ringer fordi de er laget av titan. Jeg har nikkelallergi og kan reagere på urent sølv og gull, og særlig hvitt gull som ofte inneholder litt nikkel selv om det egentlig ikke skal gjøre det. Titan er et dessuten mer bestandig metall enn sølv og gull, og som ikke falmer i fargen slik disse kan gjøre. Og et er kult, og billigere enn alternativene. Solid og ujålete - passer oss glimrende 5
apple54 Skrevet 28. desember 2012 #27 Skrevet 28. desember 2012 Forlovelsesringene kostet et par tusen kr tror jeg. Gifteringen min kostet 7000 kr.
Petalouda Skrevet 28. desember 2012 #28 Skrevet 28. desember 2012 våre ringer er i stål. strongest there is
ceci1985 Skrevet 28. desember 2012 #29 Skrevet 28. desember 2012 Min forlovelsesring er i hvitt gull, med tre opphøyde diamanter (liker ting som skiller seg ut litt, så det passet bra!!), vet ikke hva den koster. Ligner på ringen på bildet som jeg har lagt ved, men min har kun de tre store diamantene: http://www.varbak.com/kepe/elegant-forlovelsesring-fotos Men det blir gul giftering på oss som skal plasseres ved siden av forlovelsesringen, tror disse ligger på ca. 4000 stk.
Bridezilla2014 Skrevet 28. desember 2012 #30 Skrevet 28. desember 2012 Hei Forlovelsesringen min har en takst på ca 25 000 kr.. Vi betalte noe mindre pga kampanje Min kjære har ikke forlovelsesring, men vi skal kjøpe like, enkle og tradisjonelle gifteringer før bryllupet.
Julibrud2013 Skrevet 28. desember 2012 #31 Skrevet 28. desember 2012 12.000 til sammen for bånd i hvitt gull:) skal brukes som gifteringer også
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. desember 2012 #32 Skrevet 28. desember 2012 Aner ikke, men vet at den ikke var super-dyr. Det er en typisk amerikansk giftering som hører sammen med en «stor» diamantring. Men den glitrer og jeg elsker den! Egentlig hemmelig, og jeg får den ikke før vielsen, men fikk prøve den i høst etter at han kom hjem fra guttetur. Litt stolt over at jeg har latt min kommende mann bestemme gifteringen min uten at jeg har blandet meg og diktert hva jeg vil ha.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2012 #33 Skrevet 29. desember 2012 For oss var det helt naturlig å bestemme hvordan ringene skulle se ut sammen, det har vært en romantisk og fin prosess. Nå kan vi ikke la være å se på dem hele tiden. Ahh lykke! Anonym poster: e7658b0b442eed5fb626c8d74addc769
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #34 Skrevet 30. desember 2012 våre ringer er i stål. strongest there is Vi har veldig lyst på ringer som ikke får så lett riper og skader, men som er blanke og 'hvite' som hvitt gull. Hvordan er det med ringer i stål? Er de hvite og blanke, eller blir de mer grålige? Anonym poster: c9dcfa313fddefae8332d92530b7783c
Petalouda Skrevet 30. desember 2012 #35 Skrevet 30. desember 2012 Vi har veldig lyst på ringer som ikke får så lett riper og skader, men som er blanke og 'hvite' som hvitt gull. Hvordan er det med ringer i stål? Er de hvite og blanke, eller blir de mer grålige? Anonym poster: c9dcfa313fddefae8332d92530b7783c Det fine med stålriinger er at de ikke blir matte på samme måte som hvitt gull. De trenger ingen rhodinering, du bare gnikker litt på dem så er de like fine som nye. Vi har forlovelsesringer i stål også, og de gnistrer alldeles vakkert enda de selvsagt er i daglig bruk. Naboene satte på seg ringer i hvitt gull samtidig som vi satte på våre. Det er stooor forskjell i blankhetsgraden nå, deres er adskillig mattere enn våre. Det kan så klart bli riper i en stålring også, men sjansen for det er mye mindre. Hvitt gull er som alt gull veldig mykt. Og en annen ting, våre ringer blir ikke ujevne og bulkete med årene, slik gullringer gjerne blir. Dessuten er de vanvittig slitesterke, så de slites ikke tynnere med årene
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #36 Skrevet 30. desember 2012 Her var det mye billigdritt.. Giftering til under et par tusen, herregud. Hehe, ringene våre til 4500 var det dyreste ved hele bryllupet. Betalte ikke ellers ei krone for verken antrekk eller hår eller sminke. Du skjønner, folk prioriterer forskjellig, og det viktigste for oss var at ringene kom på riktig finger... alt annet var ikke så farlig, vi har annet å bruke pengene på Helt ordinære, litt brede gullringer. Veldig fornøyde. Jeg synes jo at det skal synes at man har vært gift noen år, så de få hakkene og stripene jeg har på ringen bærer jeg med glede. Anonym poster: 05fb7233ec4dac07b6c29234bfcb50fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #37 Skrevet 30. desember 2012 Det fine med stålriinger er at de ikke blir matte på samme måte som hvitt gull. De trenger ingen rhodinering, du bare gnikker litt på dem så er de like fine som nye. Vi har forlovelsesringer i stål også, og de gnistrer alldeles vakkert enda de selvsagt er i daglig bruk. Naboene satte på seg ringer i hvitt gull samtidig som vi satte på våre. Det er stooor forskjell i blankhetsgraden nå, deres er adskillig mattere enn våre. Det kan så klart bli riper i en stålring også, men sjansen for det er mye mindre. Hvitt gull er som alt gull veldig mykt. Og en annen ting, våre ringer blir ikke ujevne og bulkete med årene, slik gullringer gjerne blir. Dessuten er de vanvittig slitesterke, så de slites ikke tynnere med årene Tusen takk for utfyllende svar Dette høres jo veldig bra ut. Kanskje vi skal følge deres 'eksempel'. Jeg har forlovelsesring i hvitt gull, og det skal vi i hvert fall IKKE ha i gifteringer. Den er blitt matt og oppripet, i tillegg til å ha mistet mye av 'hvitfargen'. Anonym poster: c9dcfa313fddefae8332d92530b7783c
Gjest DrManhattan Skrevet 30. desember 2012 #38 Skrevet 30. desember 2012 Kjærlighet er ikke gratis spørsmålet er, i en tid da halvparten av alle ekteskap ender i skilsmisse, hva skjer med de gamle gifteringene? kan de smeltes om og selges sin vekt i gull eller blir de gitt bort i arv til fellesbarn, blir de pantsatt og brukt til å betale barnebidrag? Med så dyre ringer, hvilken verdi får de i fremtiden?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #39 Skrevet 30. desember 2012 Er det bare meg, eller er det flere som tenker at det faktisk går an å eventuelt kjøpe nye og dyrere ringer (hvis man ønsker det) når man kanskje får bedre råd? Jeg tenker nemlig at selvom ringene er helt fine så var det ikke det vi prioriterte når vi giftet oss. Vi tenkte som så at vi heller kan kjøpe nye ringer HVIS vi ønsker det om 10 eller 20 år når vi heller bruker penger på oss enn barna. Det er jo ikke noe galt i det synes jeg. Anonym poster: 23d5098d63693817d047cac81ced9054
Petalouda Skrevet 30. desember 2012 #40 Skrevet 30. desember 2012 Kjærlighet er ikke gratis spørsmålet er, i en tid da halvparten av alle ekteskap ender i skilsmisse, hva skjer med de gamle gifteringene? kan de smeltes om og selges sin vekt i gull eller blir de gitt bort i arv til fellesbarn, blir de pantsatt og brukt til å betale barnebidrag? Med så dyre ringer, hvilken verdi får de i fremtiden? Man får jo bare igjen for vekten, en gravert og brukt giftering har jo ingen verdi annet enn som smeltegull. Sånn sett er det som å kjøpe ny bil, verdien synker veeesentlig temmelig fort. Er det bare meg, eller er det flere som tenker at det faktisk går an å eventuelt kjøpe nye og dyrere ringer (hvis man ønsker det) når man kanskje får bedre råd? Jeg tenker nemlig at selvom ringene er helt fine så var det ikke det vi prioriterte når vi giftet oss. Vi tenkte som så at vi heller kan kjøpe nye ringer HVIS vi ønsker det om 10 eller 20 år når vi heller bruker penger på oss enn barna. Det er jo ikke noe galt i det synes jeg. Anonym poster: 23d5098d63693817d047cac81ced9054 Det er ikke noe galt i å kjøpe seg nye ringer dersom man skulle ønske det. Alle med sitt pleide en god gammel bruker her inne å si før - kanhende sier hun det ennå. En klok dame. Vi skal ha stål fordi det står for styrke, og fordi vi liker at graden av gnistrende skinn ikke forringes med tiden. For oss spilte ikke prisen noen rolle i det hele tatt. Vi er gamle, og vet hva vi vil - og hva vi ikke vil. Nå er disse ringene presis det vi vil ha. Om vi ønsker noe annet om x antall år - ja da gjør vi noe annet da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå