AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Jeg har hatt et forhold til en gift mann i snart to år, han har vært en stor del av hverdagen til meg og mine barn. Han er her stort sett hver dag, spiser her, gjør husarbeid, viser stor omsorg for barna osv. To ganger har han flyttet ut, men har flyttet inn igjen pga problemer med datteren på 17 som fremdeles bor hjemme. Han har ikke hatt ferier el sammen med konen siden vi traff hverandre og hun stiller ikke spørsmål ved at han aldri er tilstede. Ifølge han har hun selv hatt to lange forhold til andre menn mens de har vært gift og hun beskrives som en veldig selvsentrert person som jeg ikke har klart å få så mye sympati for. For noen måneder siden oppsøkte hun meg fordi hun ville vite omfanget av vår relasjon, men jeg sa ingenting. Ettersom tiden går har jeg begynt å tvile på hva som er sannheten og jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med henne igjen, ikke for å få hevn, men for å få vite hvordan hun opplever situasjonen og evt få en avslutning for å gå videre i livet. Det er en gnagende følelse av at vi begge blir lurt trill rundt som plager meg veldig. Samtidig tenker jeg at hun fortjener ikke dette hvis det han har fortalt meg om henne ikke er riktig. Hva mener dere? Jeg vet hva jeg har begitt meg inn på, men han har bedyret at han var på vei ut av ekteskapet uavhengig av meg. Anonym poster: e694122b81e75e00b8edae388c9a116e
Gjest tarandus Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Herregud for en kødd du er "sammen med". Hvorfor involerer du han i barna dine? Han er gift med en annen kvinne, finn deg en ugift mann du 2
LadySinatra Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Uff -dere blir lurt begge to. Hva venter du på? Vil du ha denne mannen må du vite at det er seriøst, og har han løyet til kona si så er det ikke en særlig god start. Det verste er kanskje at han har problemer med 17-åringen sin. Jeg synes kanskje barnet hans er viktigere enn både deg og kona. Be han ta vare på datteren sin du! En mann som er mer sammen med barna til sin elskerinne enn til sitt eget barn som har det tøft er ikke noe å samle på... 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Tja, hvorfor gjorde jeg det, i etterpåklokskapens navn skulle jeg ikke ha gjort det, men de(jeg) kjente han som en venn i utgangspunktet og jeg har jo hatt klokketro på det han har sagt. Vi har lagt alle planer for fremtiden og han måtte bare vente til datteren ble frisk før han kunne flytte, men så kommer det stadig ting i veien. Sannsynligvis har jeg vært veldig naiv, men jeg og alle som kjenner han beskriver han som en kjernekar og jeg har ikke forestilt meg at dette kunne skje dessverre. Anonym poster: e694122b81e75e00b8edae388c9a116e
Gjest Elissima Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Alle gifte menn bruker disse unnskyldningene.. "Vi skal bli sammen, må bare vente til datteren vår er eldre/friskere/mer stabil". Eller så er det noe med kona. Jadda. Detta har jeg hørt før. Like patetisk hver gang. Du bør absolutt avslutte dette. Denne mannen har ingen samvittighet overhodet. 2
Aldrisur Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Du sier at hun har oppsøkt deg og du valgte å "ikke si noe". Jeg synes du skylder henne en ærlig og oppriktig samtale om situasjonen, for det er helt tydelig at denne karen ikke er helt ærlig, hverken mot deg eller henne - dessverre.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 Jeg håper igrunn han lurer deg trill rundt. En som har rotet seg borti en gift mann fortjener ikke bedre. Men når det er sagt så burde du tenke litt over de tydelige issusene hans. Han prioriterer en elskerinne over sin egen datter. Han går bak ryggen på en han lovet å "elske og ære" uten samvittighetskval. Han lover og lover endringer uten å gjøre noe med dem. Er ett sånt menneske noe innvolvere i barnas liv? Om tre-fire år er det kanskje deg og dine barn han går bak ryggen på. Men jeg skjønner han jeg, hvorfor skal han endre seg liksom, han har det jo som plommen i egget! Skulle ønske jeg å kunne ha to kjærester Anonym poster: 53d74ce2588ad860f471a7afa29772c3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 Bildet er nok litt mer nyansert enn det som fremkommer her. Han bruker mye tid på sin datter, mer enn de fleste andre fedre av tenåringsdøtre jeg kjenner. Men det er jo litt begrenset hvor mye kontakt en så voksen datter vil ha med sin far også. Vil si at han fordeler tiden sin jevn mellom oss og henne. Jeg tror heller ikke at dette har vært enkelt for han. Den siste tiden har han vært mye syk og har slitt med stressymptomer av ulike slag. Det er nok ingen god situasjon for han heller uansett hva som måtte foregå. Men det jeg sitter igjen med er spørsmålet om jeg bør ta en samtale med henne eller la det passere. Selv tror jeg at jeg ville visst det, men ikke sikkert alle tenker som meg. Anonym poster: e694122b81e75e00b8edae388c9a116e
Aldrisur Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Det kan absolutt være at hun vet det, men det er så smertefullt å bli bedratt, at noen faktisk ikke orker å se sannheten i øynene. Tenk litt på det du.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2012 #10 Skrevet 26. desember 2012 Alle gifte menn bruker disse unnskyldningene.. "Vi skal bli sammen, må bare vente til datteren vår er eldre/friskere/mer stabil". Eller så er det noe med kona. Jadda. Detta har jeg hørt før. Like patetisk hver gang. Du bør absolutt avslutte dette. Denne mannen har ingen samvittighet overhodet. Dette er dessverre temmelig sant! Mange utro slasker lyver for både kone og elskerinne, lover gull og grønne skoger til begge to. Alt skal bli så mye bedre, bare ditt og datt er på plass først. Nei, her kan du ikke gjøre annet enn å konfrontere han og si at ente skiller han seg eller så vil du ikke ha noe med han å gjøre lenger. Og så bør du ta en prat med kona hans. Han må jo ha løyet masse for henne hvis han er hos deg flere ganger i strekk. Oppfør dere som ansvarlige voksne!
Steinar40 Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Hvis du har muligheten til å prate med kona hans så syns jeg at dette er det du bør gjøre først og fremst. Han skal selvfølgelig ikke vite noe om det. Og prøv da å få greie på sannheten, og la henne få vite den samtidig.
Gakkepus Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 'amtidig tenker jeg at hun fortjener ikke dette hvis det han har fortalt meg om henne ikke er riktig', - det er litt feil måte å se på ting. Mennesker er alltid så raske til å konkludere hvem som fortjener hva.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2012 #13 Skrevet 26. desember 2012 Kjenner til flere slike saker. Årsaken ligger i at ekteparet har en stilltiende overenskomst som går på at de ikke på vilkår er interessert i å bli blakke, noen av dem. Så lenge de er gifte sitter de sabla godt i det økonomisk og sosialt. De slipper å dele unger (som oftest godt voksne par med tenåringsbarn) de slipper å forklare tenåringene, kutte bånd til svigerfamilier osv. Og er null interessert i å starte på nytt med andres små unger og denslags. Gift og delt mye i maaaange år. Kjenner hverandre ut og inn. Går noen år så roer problemene på hjemmebane seg ned og så holder de fortsatt sammen. Alt vel for alle, barn, svigerbarn, barnebarn... Ja, alle utenom de som har vært underholdning i perioder da..
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #14 Skrevet 26. desember 2012 Men.... vil du noensinne kunne stole på denne mannen?? Anonym poster: 213a18d84c3c3c794e3c4c8dbe20be59
Steinar40 Skrevet 27. desember 2012 #15 Skrevet 27. desember 2012 Kjenner til flere slike saker. Årsaken ligger i at ekteparet har en stilltiende overenskomst som går på at de ikke på vilkår er interessert i å bli blakke, noen av dem. Så lenge de er gifte sitter de sabla godt i det økonomisk og sosialt. De slipper å dele unger (som oftest godt voksne par med tenåringsbarn) de slipper å forklare tenåringene, kutte bånd til svigerfamilier osv. Og er null interessert i å starte på nytt med andres små unger og denslags. Gift og delt mye i maaaange år. Kjenner hverandre ut og inn. Går noen år så roer problemene på hjemmebane seg ned og så holder de fortsatt sammen. Alt vel for alle, barn, svigerbarn, barnebarn... Ja, alle utenom de som har vært underholdning i perioder da.. Mennesket er et praktisk dyr, ja. Maslow fant ikke på behovspyramiden for moro skyld. Kan være greit å ha dette i bakhodet når man skal forklare andres oppførsel.
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2012 #16 Skrevet 27. desember 2012 (endret) For en suppe, og det er artig å se hvor naiv folk faktis er. Og hvorfor bruker du den fonten? Standard funker helt fint og er mye lettere å lese. Endret 27. desember 2012 av -Leon-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå