Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest en tråd om aldersforskjell, fikk jeg noe å gruble på. Han jeg holder på med er åtte år eldre enn meg. Jeg er snart 19. Jeg har alltid vært voksen for alderen, og dermed har jeg også alltid falt for gutter som er en del eldre. Jeg har egentlig vært litt bekymret for hva hans kamerater vil mene om at han dater ei jente som ikke har passert 20 en gang. Men er det slik at det heller er "status" blant menn å klare å kapre ei på nitten når man selv har passert 25?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva folk mener og tror. Om jeg var 30 og falt for ei jente på 20, så hadde jeg gjort alt for å få henne og ikke brydd meg om hva folk tenker. Ang spørsmålet ditt, så vet jeg vel ikke helt om jeg syns det er status. Har inntrykk av at jenter på din alder faller pladask for litt eldre menn. Sikkert ikke uten grunn. Menn på din alder er jo så umodne at det halve hadde vært nok :)

Gjest pålogget
Skrevet

Kompisene tenker vell ikke så mye, hadde kjæreste på 26 år når jeg var 19. vi var perfekt match med samme vennegjeng. Der vi ble kjent....

Skrevet

Etter å ha lest en tråd om aldersforskjell, fikk jeg noe å gruble på. Han jeg holder på med er åtte år eldre enn meg. Jeg er snart 19. Jeg har alltid vært voksen for alderen, og dermed har jeg også alltid falt for gutter som er en del eldre. Jeg har egentlig vært litt bekymret for hva hans kamerater vil mene om at han dater ei jente som ikke har passert 20 en gang. Men er det slik at det heller er "status" blant menn å klare å kapre ei på nitten når man selv har passert 25?

Nei. Jeg kan trygt si at alle mine venner og jeg ser ned på slike. Patetisk er det det er.

Anonym poster: 253f67c4e9bbcec3ec8aa4773f9f4db7

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg var en av dem i den tråden. Det med status var bare kødd,men det er ingen andre enn hun bitre dama på KG som kommer til å reagere negativt. Ingen normale mennesker ser hverken opp eller ned på gutter på 25 med kjæreste på 19

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

AB-hets er fjernet. Minner om at alle har lov til å mene sitt og at det ikke er greit til å bruke AB-funksjonen til å hetse dem som velger å benytte den selv.

Et svar på dette er også fjernet.

Tekola, mod.

Skrevet

8 år er jo ingenting... Med mindre man er 15

Skrevet

Kommer vel an på hvordan man ser på det. 16 år gamle jenter som ikke kan kjøpe alkohol/røyk/snus, vil nok se på det som litt status når de har en myndig kjæreste til å gjøre det, og kan dermed dele sine "goder" med andre 16 år gamle jenter i gjengen. Kjæresten derimot, kan og se p å det som status, da hans "tjeneste" blir godt akseptert. Men om det gjelder for de som er allerede myndig, vet jeg ikke. Jeg ville nok ikke sett på det som status, men vet om noen jenter på min alder, som føler seg mer voksne og selvstendige med en eldre mann.

Skrevet

Tja, husker når en i vennegjengen fikk seg kjæreste som var 18 når han var 26, og det var nok ikke status, men heller litt motsatte. Dama mente nok selv også hun var kjempemoden, men oss andre merket nok godt forskjell, 7-8 år er mye i den alderen. Så hun ble nok ikke tatt for alvor egentlig.

Skrevet

Status er det vel for en av de i guttegjengen i midlivskrise, når han får seg dame på 30..

Eller når en umoden dott i 30årene blir sammen med ei på 16-17 år. Blant vennene, av andre blir han kanskje sett ned på.

Men blant folk flest er det vel verken status eller ikkestatus å være sammen med ei på 19 når man er 25.

Anonym poster: 083cc8b2cb366ae1075e67f31b76ca42

Skrevet

Hvis en av de voksne kameratene mine ble sammen med en jentunge på 19 hadde han blitt latterliggjort og ansett som patetisk av de fleste i vennegjengen.

Anonym poster: 26525c2d9e02f1d350f6c8f0d5213154

• Liker 3
Skrevet (endret)

Status? Hehe, neppe. Jeg er nå 22 og sammen med en 12 år eldre mann. Vi har barn, lån, hus og bil sammen, så jeg regner med hans venner m/koner ikke ser ned på meg. Har faktisk aldri blitt spurt om alderen min fra hans venner, men jeg tviler på at de er så umoden at dette er status. Det er bare kvalmt dersom han er sammen med deg pga "status".

Endret av HenLu
Skrevet

Synes folk burde tenke litt mindre på alder hele tiden. Det som betyr noe er når to personer passer sammen, ikke at årstallene de ble født i er nærme eller ei. Jeg er ei jente og har en kjæreste som er en god del yngre enn meg. Ingen rundt oss bryr seg om det. Og jeg visste ikke hans alder da vi ble kjent, ikke visste han min heller.

Skrevet (endret)

Det er status uansett alder om jenta er pen. Aldersforskjell-status kommer senere i livet, når en mer moden mann dater en vakker, yngre kvinne fordi de på hans egen alder ikke holder mål. F.eks. 45 og 30 år.

Endret av Eriks
Skrevet

Hvis en av de voksne kameratene mine ble sammen med en jentunge på 19 hadde han blitt latterliggjort og ansett som patetisk av de fleste i vennegjengen.

Anonym poster: 26525c2d9e02f1d350f6c8f0d5213154

Sikkert gøy å være din venn.

Anonym poster: c204e07a395af92bdd00385bb33c5a50

• Liker 1
Skrevet

TS, når du leser svarene og ser hvem som ser ned på deg og typen så er ikke det kompisene til typen, det er "venninnene" dine.

Anonym poster: 0761698f63f5f5475d9dff4ed40d1ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...