Gå til innhold

Aktiviteter - barn og kunst og kultur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke aktiviteter kan fremme barns kjennskap og interesse for kunst og kultur? Moren maser så veldig om dette, men det interesser meg jo ikke i det hele tatt, så har dere noen forslag?

Anonym poster: 89b9c5744e635bfb702a9121adfbdd6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ble det en naturlig del siden jeg alltid har likt å tegne, lese og lage ting. Som liten hadde jeg ei venninne der faren jobbet på kunstmuseum så vi pleide av og til å løpe rundt og leke der noen ganger mens han var på jobb og det var lite folk. Fikk mange inntrykk av maleriene som hang der. I lang tid var jeg veldig interessert i gamle Egypt og tegnet og leste masse om det.

Kanskje du kan oppmuntre til tegning, kanskje barnet kan få et egen kamera og ta bilder. Ta h*n med på kunstmuseum/gallerier, teater. Interesse for lesing og musikk er også gode ting. Ofte arrangerer de ting for barn på biblioteket etc. :)

Skrevet

Ta de med på barneteater. Mange kulturhus ol har flotte barneforestillinger hvor de kan delta og være aktive..

Ellers er alt av hobbyaktiviteter litt kunst - tegning, maling, perler, håndarbeid, lego uten oppskrift, klippe og lime stash

Skrevet

Barnet er to år

Anonym poster: 89b9c5744e635bfb702a9121adfbdd6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...