AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 I bilen på vei til hans foreldre.. vi hadde stoppet i innkjørselen så sier han ordrett: "i kveld vil jeg ha en kveld uten bryllupsmasing fra deg, alle er drittlei av den gnålinga di. Hvis dette blir nok en sånn kveld så kommer jeg til å sette meg i bilen og dra uten et ord. Forstått??!!" Jeg ble så paff, jeg bare nikket. Nevnte ikke bryllupet med et ord hele kvelden. Følte meg skikkelig rar og beklemt. Når vi skulle hjem sa han ingenting til meg. Han snakker lite til meg, tør ikke spørre om noe ang. bryllupet selv om det bare er oss to her hjemme. Hvordan ville dere reagert? Anonym poster: 0b669a53d35c06377ab52fd9d28bb831
Trivia Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Vanskelig å si uten å vite mer om situasjonen. Jeg hadde nok blitt litt paff, men mest av alt ville jeg blitt lei meg pga måten han sa det på. Det er lov å være smidigere selv om man skal overbringe en lite hyggelig beskjed. 34
Gjest Gjest_drømmer4livet Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 lurer på hvorfor du skal gifte deg med denne mannen ? 20
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Hvis mannen min hadde snakket sånn til meg så hadde jeg ikke blitt med inn i det hele tatt. Men nå vet ikke jeg hva som forårsaket dette da. Har det vært veldig mye bryllupssnakk i det siste så er han kanskje litt lei. Men måten han formidlet det på er ikke akseptabel hos meg i hvert fall. 42
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Hvor mye prater du om bryllupet, da? Anonym poster: 199ff1a4ee5856d4830f7db7e2fd57b2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Hvor mye har du gnålt om dette bryllupet da? Anonym poster: f4e1a7b9b7191e55a9ed04553e0ce44f 12
pressplay Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 Kanskje du faktisk gnåler for mye om bryllupet? 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 Kan det hende du har blitt ekstremt fokusert på bryllupet og ikke snakker om noe annet? Reflekter. Selv om han sa det på en dårlig måte så kan det jo være noe i det. Anonym poster: 3e52d7435e55ae0a1a69f0a6e548507a 9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Greit at du kanskje har blitt litt overivrig (eller?), det er jo snakk om ditt eget og hans bryllup! Men har han ikke sagt ifra før? Det var dårlig av han å bare plutselig si det på en sånn hard måte. Anonym poster: 0d4c28da92214b89026137e3fabd4cb3 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #10 Skrevet 26. desember 2012 Dette er INGEN måte å formidle en beskjed på!! Det er ikke beskjeden som får sirene til å ule her, men måten det ble sagt på! Så respektløst, det hadde jeg ikke godtatt, å fy faen. Anonym poster: 68f356e65e4d028560874accecc54187 18
Gjest Naria Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Måten han sa dette på var virkelig ikke hyggelig, men det kan jo også hende at du snakker veldig mye om bryllupet. Bryllup er i grunn mest interessant for brudeparet selv. Dere bør absolutt snakke sammen om hvordan dere skal kommunisere i fremtiden, det er helt legitimt å si i fra til partneren om ting som frustrerer, men å gjøre det slik det ble gjort her er veldig lite konstruktivt. 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 I bilen på vei til hans foreldre.. vi hadde stoppet i innkjørselen så sier han ordrett: "i kveld vil jeg ha en kveld uten bryllupsmasing fra deg, alle er drittlei av den gnålinga di. Hvis dette blir nok en sånn kveld så kommer jeg til å sette meg i bilen og dra uten et ord. Forstått??!!" Jeg ble så paff, jeg bare nikket. Nevnte ikke bryllupet med et ord hele kvelden. Følte meg skikkelig rar og beklemt. Når vi skulle hjem sa han ingenting til meg. Han snakker lite til meg, tør ikke spørre om noe ang. bryllupet selv om det bare er oss to her hjemme. Hvordan ville dere reagert? Anonym poster: 0b669a53d35c06377ab52fd9d28bb831 Virker som du hadde godt av å "bli satt på plass" i og med at du skriver om dette her - har tatt dette innover deg. Håper du har tatt lærdom av dette Anonym poster: 406599afd2f1c84e708e0db92e5c626b 4
Pingting Skrevet 26. desember 2012 #13 Skrevet 26. desember 2012 Det her er det håpløst å svare på når man ikke kjenner noen av dere. Etvert svar blir i beste fall bare synsing basert på en masse antagelser. Snakk sammen. Kanskje du er for gnålete, kanskje han er for fintfølende på det der. Finn et nivå dere begge kan leve med. Skal dere gifte dere er det jaggu på tide at dere lærer dere å kommunisere. Og å be en gjeng med ukjente kvinnfolk på et forum om å synse er ikke akkurat måten å gjøre det på. Snakk sammen. 12
sol87 Skrevet 26. desember 2012 #14 Skrevet 26. desember 2012 Han burde lære seg å kommunisere. Dette er tydelig noe han har sittet og ruget på lenge, men han ventet altså til dere skulle ut og ha det hyggelig med å slenge det i trynet ditt på en høyst ufin måte. Han kunne jo sagt det på en fin måte at han synes der har blitt litt mye bryllupssnakk i det siste, og at han kunne satt pris på om dere snakket om andre ting i kveld. 6
sol87 Skrevet 26. desember 2012 #15 Skrevet 26. desember 2012 Kanskje du faktisk gnåler for mye om bryllupet? Men det handler jo ikke om å gnåle for mye eller ei. Det handler om MÅTEN man sier fra på. Og tidspunktet. Man bør jo ikke vente med å si fra til det er så ille at han er i ferd med å dumpe henne.... 10
Gjest brutal mann Skrevet 26. desember 2012 #16 Skrevet 26. desember 2012 Tja... etter å ha smugkikket i bryllups-forumet her inne så er det ikke vanskelig å se for seg at den korreksen du fikk var på sin plass. På den andre siden så var måte korreksen på litt mer bekymringsverdig. Enten så sliter han generelt med å kommunisere, eller så er du vanskelig å kommunisere med. Dere trenger å snakke sammen. 12
pressplay Skrevet 26. desember 2012 #17 Skrevet 26. desember 2012 Han burde lære seg å kommunisere. Dette er tydelig noe han har sittet og ruget på lenge, men han ventet altså til dere skulle ut og ha det hyggelig med å slenge det i trynet ditt på en høyst ufin måte. Han kunne jo sagt det på en fin måte at han synes der har blitt litt mye bryllupssnakk i det siste, og at han kunne satt pris på om dere snakket om andre ting i kveld. Hva er det for en konklusjon? Hvorfor skulle han sitte å vente på en "perfekt" anledning til å rake ned på henne? Menn tenker ikke slik. Vi er mer spontan og sier det vi mener. Han var kanskje litt krass i framgangsmåten, men det ville ikke forundre meg om TS har vært litt Bridezilla den siste tiden. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. desember 2012 #18 Skrevet 26. desember 2012 Hva er det for en konklusjon? Hvorfor skulle han sitte å vente på en "perfekt" anledning til å rake ned på henne? Menn tenker ikke slik. Vi er mer spontan og sier det vi mener. Han var kanskje litt krass i framgangsmåten, men det ville ikke forundre meg om TS har vært litt Bridezilla den siste tiden. Du gjør kanskje ikke det. Men det finnes faktisk menn som klarer å ta opp ting på en ordentlig måte og til passende tider. 19
Myrthel Skrevet 26. desember 2012 #19 Skrevet 26. desember 2012 Det var kanskje en litt krass måte å si det på....Men det virker som han har gått og irritert seg over "maset" ditt lenge, og helt sikkert fått mange tilbakemeldinger fra hans familie om det samme....og så velger han å buse ut med det - for å unngå enda en kveld med bryllupsprat... Jobbet sammen med ei for mange år siden, og det eneste jeg husker med henne er bryllupsmas og gravidprat... Det virket på oss andre som hennes bryllup var det største, det eneste og det mest fantastiske...For andre er det kun irriterende, masete og slitsomt... Det samme med graviditet... I små doser er det hyggelig, men går man over den grensa, er det rett og slett plagsomt.... Det er ikke sikkert du ser det slik selv, TS. For deg er dette dagen med stor D. For andre er det ikke noen stor greie.. Selv for brudgommen trenger ikke forberedelsene bety noe særlig. Menn er som regel ikke opptatt av hvilke farger, hva slags blomster, konvolutter, dokurver osv. som skal være i bryllupet... 12
pressplay Skrevet 26. desember 2012 #20 Skrevet 26. desember 2012 Du gjør kanskje ikke det. Men det finnes faktisk menn som klarer å ta opp ting på en ordentlig måte og til passende tider. Når ble dette til en diskusjon om meg? Nå tror jeg faktisk du leste innlegget mitt baklengs, setning for setning. Jeg nevte jo at jeg synes han var for krass. Det vi menn ikke gjør er å sitte og ruge på et synspunkt for så å slenge det i trynet ved en passende anledning som Sol87 antydet. Dette er tydelig noe han har sittet og ruget på lenge, men han ventet altså til dere skulle ut og ha det hyggelig med å slenge det i trynet ditt på en høyst ufin måte. Dette er ikke mannlig tankegang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå