AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Første julaften uten mine tre barn på 5,7 og 9 år i år. Feiret hos mine foreldre som var litt ukoselig siden de mente jeg var årsaken til bruddet med min sjalusi og kontrollbehov. Det er mye de ikke vet med nok om det nå. Barna kom hjem med far nå for noen få timer siden. Jeg hadde vasket, ryddet og ordnet opp og hadde gjort klar litt lunsj. Noen brødskiver og noen av dem med Nugatti siden det er jul. Da de kom hjem sa de så vist hei før de begynte å snakke om hvor fint det var hos pappas nye kjæreste med stooort hus, perfekt pyntet. perfekt stekt ribbe (som jeg aldri klarer å få til...) og et vell av perfekte kaker og desserter og hennes familie var såå koselig og hun var så pen og ja...... dere kan selv tenke dere. Nå er ikkeno bra nok hjemme, ikke ville de ha brød heller for pappas perfekte kona hadde laget lefseruller som de spiste før de dro og de var sååå gode og blabla. Hadde gledet meg til å ha ungene nå men de vil bare tilbake til det perfekte julehuset. Sitter her og sipper og har mest lyst til å pakke ned alt og legge meg å sove, Jeg er sliten, lei og følger mg stygg, udugelig og ekkel. Anonym poster: dad40b4bc1a28ffe29998ad86287bdee
Gjest Erm Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Er du ikke glad for at ungene dine hadde hatt det så fint hos pappa i jula? 8
sebastianen Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Første julaften uten mine tre barn på 5,7 og 9 år i år. Feiret hos mine foreldre som var litt ukoselig siden de mente jeg var årsaken til bruddet med min sjalusi og kontrollbehov. Det er mye de ikke vet med nok om det nå. Barna kom hjem med far nå for noen få timer siden. Jeg hadde vasket, ryddet og ordnet opp og hadde gjort klar litt lunsj. Noen brødskiver og noen av dem med Nugatti siden det er jul. Da de kom hjem sa de så vist hei før de begynte å snakke om hvor fint det var hos pappas nye kjæreste med stooort hus, perfekt pyntet. perfekt stekt ribbe (som jeg aldri klarer å få til...) og et vell av perfekte kaker og desserter og hennes familie var såå koselig og hun var så pen og ja...... dere kan selv tenke dere. Nå er ikkeno bra nok hjemme, ikke ville de ha brød heller for pappas perfekte kona hadde laget lefseruller som de spiste før de dro og de var sååå gode og blabla. Hadde gledet meg til å ha ungene nå men de vil bare tilbake til det perfekte julehuset. Sitter her og sipper og har mest lyst til å pakke ned alt og legge meg å sove, Jeg er sliten, lei og følger mg stygg, udugelig og ekkel. Anonym poster: dad40b4bc1a28ffe29998ad86287bdee Så bra at de er så trygge på deg at de kan fortelle deg at de har hatt det fint . 11
Gjest Erm Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Og neste så skal de sikker være hos deg og ha en kjempefin jul med mamma. Jeg håper du klarer å skjule følelsene dine overfor barna nå. Det er ikke noe koselig for dem og kommer gledesstrålende hjem til deg etter en flott opplevelse og oppleve at du blir sur. 4
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Du skriver "Jeg er sliten, lei og følger mg stygg, udugelig og ekkel.". Det høres ut som du er en smule sjalu. Barna har hatt det kjekt, og det er jo bedre enn det motsatte. Når de har "landet" og blitt sulten, vil de nok forsyne seg av maten din. Å være foreldre kan innimellom være en utakknemlig "jobb", men det er hverdagen og hvordan man er mot hverandre som er viktig. Og jeg er helt sikker på at det er noe du også er "best i".
nickless Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 De stoler på deg , de elsker deg. Snart er de sulten , snart er de trøtt , snart er de lei , snart er de sur - og de trenger mamman sin og pappan sin mest i hele verden! Ditt hjem , din standard , drit i ribba , det er hverdager det er mest av! Fortsatt god jul og godt nytt år til deg og trekløveret ditt!!! 11
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 Ikke ha dårlig selvtillit kjære deg. Barna dine elsker deg. Len deg heller tilbake, du vet hvorfor det ble slutt mellom dere, drit i dine foreldre. Barna dine koste seg med det perfekte julehus, so what, det er barn, de viser vill barneglede, unn dem det.. Du er likevel moren deres. Å steke perfekt ribbe, det klarer jeg ved å glemme den. Hiv den på ribberist midt i ovnen i 230grader i 45 min, ha vann i bunnen av forma, 2-3-4 desiliter, pakk folien TETT rundt hele forma. Etter 45 min tar du av folien og lar den stå 1,5-2 timer på 200grader. I mellomtiden gjør du noe annet. Svoren blir like sprø og ribba like saftig hvert år, og jeg er en katastrofe på kjøkkenet. Anonym poster: acf48e5ee91186dcbb2f72eef241939c 5
pressplay Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Jeg tror at du har lest mye i mellom linjene og konkluderet "med det verste" at alt var så mye bedre der. Det er ikke uvanlig at alt nytt fascinerer barn. Du har sikkert en ubegrunnet frykt for å miste dem til din ex og hans nye kjæreste, men mamma kan aldri erstattes. Din ex har sikkert også et behov for å gjøre alt for barna når han har dem hos seg, men det viktigste er at barna har det bra. Ikke la det bli en konkurranse om hvem som er best forelder. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #10 Skrevet 26. desember 2012 Nå er ikkeno bra nok hjemme, ikke ville de ha brød heller for pappas perfekte kona hadde laget lefseruller som de spiste før de dro og de var sååå gode og blabla. Hadde gledet meg til å ha ungene nå men de vil bare tilbake til det perfekte julehuset. Anonym poster: dad40b4bc1a28ffe29998ad86287bdee Mener ikke å undergrave dine følelser, men har de sagt at de heller vil tilbake til pappa, da? Eller er det du som overtolker noe veldig? De ville vel ikke ha brød da de kom til deg fordi de nettopp hadde spist. Prøv å ikke tolke alt i verste mening. Så flott at barna har hatt det bra! De vil aldri ønske å bytte ut deg, selvom de viser glede over å ha det bra sammen med pappas kjæreste. Jeg forstår at det kan være sårt. Er i samme situasjon som deg og ser ikke barna mine i det hele tatt den julen. Jeg får noen sms'er fra barna mine og forstår at de har det kjempefint hos pappa og kjæresten. Men jeg blir ikke lei meg av å høre det. Det gjør tvertimot godt å vite at barna har det bra, at de er omgitt av voksne som ser dem og er glad i dem og vil dem vel. Anonym poster: 83758e5d933c463298665b0dd421c6f8 2
Sign Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Er du ikke glad for at ungene dine hadde hatt det så fint hos pappa i jula? Så utrolig lite medfølende sagt. Det ene utelukker vel ikke det andre? Jeg skjønner veldig godt hvordan ts har det. Selv om man i forbindelse med et samlivsbrudd selvsagt skal ha barna i fokus og sette deres behov først, så har man vel lov til i hvert fall inni seg føle seg trist når det skjer ting som man faktsik blir trist av? Det hadde vært galt om ts hadde sagt dette til barna sine, men det gjør hun ikke. Hun skriver det på et forum for å få det ut. Din kommentar gjør antakelig at hun føler seg 10 ganger verre. TS, jeg kjenner godt til den følelsen du har nå. Redselen for å ikke strekke til, redselen for at barna skal "foretrekke" pappas ny flamme. Jeg har vært der jeg også, og herregud så vondt det gjorde. Det har ingenting å gjøre med at man ikke unner ungene sine å ha det godt eller at man ønsker å "ta fra" ungene sine noe. Det handler om at man synes det er trist og leit at man selv ikke lenger er delaktig i det som ungene opplever. I en situasjon hvor man fra før er utrolig sårbar og kanskje har en selvtillit som er helt på bunn, skal det ikke mye til før man synes forferdelig synd på seg selv og går rett i kjelleren. Men du kan være sikker på at INGEN kan erstatte deg som mamma, uansett hvor fint hus hun måtte ha, hvor perferkt ribbe hun måtte steke og hvor pent juletre hun måtte ha. La ungene få fortelle hvordan de har hatt det i jula, hør etter med et halvt øre, si "å, så fint" på de passende stedene og så planlegger du resten av romjula og nyttårsaften. Ikke forsøk å konkurrere med din x og hans nye, ikke forsøk å overgå det ungene har opplevd der. Gjør det sånn som du synes er ok og jeg er sikker på at ungene synes det er kjempekoselig. En god klem til deg, fortsatt god jul og jeg ønsker deg et fantastisk nytt år! 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 Dette kan uansett ikke sammenlignes ts, pappas nye flamme har hatt god tid på å forberede noen få dager og få de perfekte, fordi hun ikke har barn. Resten av året er det du forbereder alt, og passer på at hverdagen er god. Anonym poster: acf48e5ee91186dcbb2f72eef241939c 6
Havbris Skrevet 26. desember 2012 #13 Skrevet 26. desember 2012 Du er mer enn bra nok for barna dine. Du er der hver dag, det er du som skaper trygghet og rutiner og det er du som kommer med plaster når ungene har skrubbsår. Nå har de opplevd noe nytt og det er selvfølgelig stor stas. Det har ikke noe med deg og din morsrolle å gjøre, det har med deres opplevelse å gjøre. De har hatt det fint og deler det med moren sin. 4
Alvina Skrevet 26. desember 2012 #14 Skrevet 26. desember 2012 Det er jul og følelsene kommer ofte frem på en annen måte. Tror du er en fin mamma, sett pris på at de forteller deg at de har hatt det supert. Og vær takknemlig for de sikkert flotte barna du har. 3
Katniss Skrevet 26. desember 2012 #15 Skrevet 26. desember 2012 Jeg er helt enig med foreldrene dine. DU virker ufattelig sjalu. Du er sjalu på dine egne barn. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #16 Skrevet 26. desember 2012 Du må huske det at ingen i hele verden kan ta din plass. Det er DU som er mammaen deres - Du er den beste i hele verden for dem (i tilegg til pappaen). Ikke sammenligne deg med de andre. Du er deg og ungene dine elsker deg akkurat som du er. Anonym poster: 24bf4d2ecf1952de17b3a28e97514d0d
Gjest Lillevill Skrevet 26. desember 2012 #17 Skrevet 26. desember 2012 Du er da ikke en dårlig mor, eller mislykket på noen måte selv om noen andre har mer materielle ting enn deg. Du er heller ikke en dårlig kokk fordi noen andre er flinke. Ungene var mette, og ville ikke ha mat. Det vil ikke si at brødet var dårlig. ungene dine elsker deg ikke mindre , bare fordi de har en ny voksen i livene sine. Selv om barna har hatt det flott, vil det ikke si at de hadde hatt det dårlig hos deg.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #18 Skrevet 26. desember 2012 Jeg er helt enig med foreldrene dine. DU virker ufattelig sjalu. Du er sjalu på dine egne barn. Hva i alle dager? Hvordan klarer du å få dette ut av innlegget til TS? Sjalu på sine egne barn? Nei, for ett tragisk svar. Anonym poster: 722c8478897db98dd289c929451731ed 2
Katniss Skrevet 26. desember 2012 #19 Skrevet 26. desember 2012 Hva i alle dager? Hvordan klarer du å få dette ut av innlegget til TS? Sjalu på sine egne barn? Nei, for ett tragisk svar. Anonym poster: 722c8478897db98dd289c929451731ed For et tragisk menneske du er.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #20 Skrevet 26. desember 2012 For et tragisk menneske du er. Jeg er tragisk fordi at jeg eier medfølelse? Ja, hvis jeg er tragisk på grunn av det, så vil jeg meget gjerne være det! Anonym poster: 722c8478897db98dd289c929451731ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå