Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Pleier ikke å poste på forumer, men nå ser jeg meg rett å slett nødt. Jeg og forloveden min var sammen i 4,5 år. Vi hadde det veldig fint og skulle flytte inn i ny leilighet i januar, samt gifte oss i juni. Men så dro hun hjem til søstera si og kom ikke hjem igjen. Dette er 2 mnd siden nå. Hun ignorerte meg og tok ikke tlf eller svarte på sms. Etter ca 3 uker så tok hun omsider tlf og jeg spurte henne om jeg skulle komme ut med alle tingene hennes. Det passet dårlig sa hun. Bestemte meg for å komme ut med tingene likevel. Ringte på og hun åpnet, men jeg fikk ikke lov å nærme meg døra. Spurte hva faen som har skjedd og hun sa at hun hadde besøk av en kamerat.. han hadde bodd der i 2 uker sa hun, men at ikke det var som jeg trodde osv.. Så sa hun at hun psykisk ikke er helt god for tiden og at hun trenger tid.. det er meg hun vil ha men hun kan ikke være i noe forhold nå.

Jeg sa til henne at etter såpass mange år sammen så gjør man ikke slikt. Jeg kunne aldri gjort det mot noen jeg elsker. Da kunne hun hvertfall satt seg ned med meg å fortalt ting på en ordentlig måte. Så er hun blitt venner med de som hun tidligere "hatet" og alltid snakket stygt om. Helle jenta er totalt forandret. Jeg sa til henne at jeg ikke klarer å bare være venner, så om hun kunne respektere at jeg ikke ville ha kontakt. Vist ikke så kom jeg meg aldri videre tenkte jeg. Men det tok noen dager så ringte hun meg og spurte hvordan jeg hadde det osv. Dette har pågått helt til idag, hvor jeg sa at jeg ikke klarer å ha mere kontakt. Er det lurt av meg? Føler meg slem som ikke kan ha kontakt med henne, men det gjør bare for vondt. Elsker denne jenta overalt.. men føler meg så tråkket på. Noen tips på hvordan jeg bør håndtere dette? For noen mnd siden var hun gravid, men mistet barnet. Huff, gjør så jævelig vondt dette her. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser jeg to ulykkelige personer som trenger å komme sammen og rydde opp i livene sine.

Dere trenger å komme videre begge to, så ta kontakt med henne og sett dere sammen for en lang og alvorlig prat.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Veldig dårlig gjort å stikke av på den måten. Dere har vært sammen en god stund og det virker som noe må ha skjedd. Enten er det noe hun skjuler eller er for feig til å fortelle deg. Det minste hun kunne gi deg var iallefall en ryddig samtale om forholdets tilstand.

Skrevet

TS her. Det glemte jeg å si, at vi har faktisk møtt hverandre og snakket leenge om det.

Denne jenta har vært gjennom mye vondt og jeg forstår henne når hun sier at hun sliter.

Men det er noe med blikket hennes og måten hun er på.. det er ikke det samme og hun virker rett å slett careless. Den første måneden så gikk jeg konstant rundt med hjertebank og var nervøs hele tiden.

Jeg ser jo på jenta at hu er følesesmessig ganske over meg, samtidig som hu kanskje vil holde meg "varm".

Jeg elsker henne såpass høyt at det spiller ingen rolle for meg om hun får seg en ny, eller hva hun måtte finne på. Så lenge hun har det fint så er jeg fornøyd. Jeg respekterer valget hennes og vist det er "meant to be" så blir det vel oss engang i fremtiden. Bare føler meg dårlig som sa til henne at jeg ikke vil ha mere kontakt. Men jeg bare klarer det rett å slett ikke. Er så lei av å ha det vondt nå, så må nesten begynne å tenke på meg selv igjen. Huff, er jeg en grusom person? : (

Skrevet

Du sier det er 2 måneder siden hun stakk, og noen måneder siden hun var gravid å mistet barnet. Hvor stort mellomrom er det snakk om her? På meg høres det ut som hun har gått på en skikkelig psykisk knekk etter å ha mistet barnet deres. Mange kvinner (inkludert folk jeg kjenner) skylder dette på seg selv. Hun kan fks føle at hun ikke er god nok for deg, ekteskap, leilighet osv. Det er slettes ikke sikkert at hun tørr/vil/ønsker eller klarer å snakke med deg om dette. Kanskje var det nettopp dette hun hadde den kompisen til? Er en langt nok nede er ofte den som står en nærmest det er vanskeligst å snakke med. Hun mener kanskje selv hun har skuffet deg osv.

Jeg klarer ikke å se noen annen grunn her enn dette. Det forklarer totalforvandlingen, at hun ikke vil se deg (klarer å se deg i øynene fordi hun skjemmes?). Også det med at hun virker careless. Disse tankene blir ofte verre og verre med tid, så mister en kontrollen = hun stakk. Hun kan gjerne ha skjult dette en stund for deg og fortsatt stemme. Snakk gjerne med noen som er rundt henne nå, kanskje de kan hjelpe deg? Konfronterer du henne med noe slik kan det godt hende hun nekter. Det er absolutt ikke sikkert hun er over deg. Hun er kanskje bare deprimert og over "livet", hun sier jo hun sliter psykisk. Dette er det eneste logiske jeg kan se, så snakk med de rundt henne!

Skrevet

Går hun på noen piller? Hvis hun har vært ordentlig langt nede kan hun jo ha fått noe som forandrer henne totalt. Ellers tenker jeg også at graviditeten og alt det vonde du sier hun har opplevd, kan være skyld i at hun bare forsvant, at det rett og slett ble for mye.

Uansett - det der gjør man ikke. Du er ikke slem som ikke vil ha kontakt, det minste hun skylder deg etter å stikke av sånn, er å gi deg pusterom nå. Hun kan ikke forlange noe fra deg nå, heller ikke at du skal vente på henne. Jeg syns ellers det er utrolig vakkert når du skriver at det er det samme for deg om hun finner seg noen andre - det er kjærlighet, altså!

Ta den tiden du trenger, det er forskjell på ond egoisme og nødvendig selvpleie.

Skrevet

Du sier det er 2 måneder siden hun stakk, og noen måneder siden hun var gravid å mistet barnet. Hvor stort mellomrom er det snakk om her? På meg høres det ut som hun har gått på en skikkelig psykisk knekk etter å ha mistet barnet deres. Mange kvinner (inkludert folk jeg kjenner) skylder dette på seg selv. Hun kan fks føle at hun ikke er god nok for deg, ekteskap, leilighet osv. Det er slettes ikke sikkert at hun tørr/vil/ønsker eller klarer å snakke med deg om dette. Kanskje var det nettopp dette hun hadde den kompisen til? Er en langt nok nede er ofte den som står en nærmest det er vanskeligst å snakke med. Hun mener kanskje selv hun har skuffet deg osv.

Jeg klarer ikke å se noen annen grunn her enn dette. Det forklarer totalforvandlingen, at hun ikke vil se deg (klarer å se deg i øynene fordi hun skjemmes?). Også det med at hun virker careless. Disse tankene blir ofte verre og verre med tid, så mister en kontrollen = hun stakk. Hun kan gjerne ha skjult dette en stund for deg og fortsatt stemme. Snakk gjerne med noen som er rundt henne nå, kanskje de kan hjelpe deg? Konfronterer du henne med noe slik kan det godt hende hun nekter. Det er absolutt ikke sikkert hun er over deg. Hun er kanskje bare deprimert og over "livet", hun sier jo hun sliter psykisk. Dette er det eneste logiske jeg kan se, så snakk med de rundt henne!

Tenkte på dette med at hun mistet fosteret jeg også. Og derav har fått seg en psykisk knekk.

• Liker 1
Skrevet

Hei, takker for svar alle sammen. Ja tanken har slått meg, og om det virkelig er tilfelle at hun har fått en skikkelig knekk etter at hun mistet barnet så syns jeg dt er helt grusomt. Men det er jo fullt forståelig. Jeg kan vel egentlig aldri sette meg inn i hennes smerte der.. der er jo hun som har hatt barnet i magen.

Jeg er ganske sikker på at hun holder på med en annen fyr nå, men ønsker henne alt godt for jeg vet at denne jenta egentlig er fantastisk. jeg føler at om man får en beskjed om at det er slutt, så er det "greit". Men når man må finne ut av alt selv så blir det så vanskelig. Fælt å si det men jeg har lest litt på forumet i det siste og det ser ut som det er flere som er i min situasjon, noe som på en måte hjelper litt.

Har hvertfall lært utrolig mye av dette. Den eneste tingen som faktisk betyr noe i livet er kjærlighet, enten til familie, partner eller venner.

Skrevet (endret)

Hei, takker for svar alle sammen. Ja tanken har slått meg, og om det virkelig er tilfelle at hun har fått en skikkelig knekk etter at hun mistet barnet så syns jeg dt er helt grusomt. Men det er jo fullt forståelig. Jeg kan vel egentlig aldri sette meg inn i hennes smerte der.. der er jo hun som har hatt barnet i magen.

Jeg er ganske sikker på at hun holder på med en annen fyr nå, men ønsker henne alt godt for jeg vet at denne jenta egentlig er fantastisk. jeg føler at om man får en beskjed om at det er slutt, så er det "greit". Men når man må finne ut av alt selv så blir det så vanskelig. Fælt å si det men jeg har lest litt på forumet i det siste og det ser ut som det er flere som er i min situasjon, noe som på en måte hjelper litt.

Har hvertfall lært utrolig mye av dette. Den eneste tingen som faktisk betyr noe i livet er kjærlighet, enten til familie, partner eller venner.

Ja, holder hun på med en annen fyr nå, så er det eneste rette for deg å tenke på deg selv og glemme henne.

Endret av Steinar40
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...