Gå til innhold

Jeg har hatt en dårlig jul og er lei av egoister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen i nær familie som er svært egoistiske. Og det går utover oss. Det er veldig lite hyggelig å være i lag med dem, og jeg prøver å unngå det så godt jeg kan. Problemet er bare at de også besøker svigerforeldrene mine. Og nå er de syke, og kan ha smittet svigerforeldrene mine med en fæl sykdom (det vet vi ikke enda, lang inkubasjonstid), så vi kan ikke besøke svigerforeldrene mine i jula som planlagt fordi jeg ikke tåler å bli smittet av den sykdommen, om de har smitten.

Hvorfor dra på besøk når du vet du er syk da? Hvorfor risikere å smitte andre og evt. ødelegge for andre der igjen?

Jeg har hatt en fæl julefeiring. Gledet meg til julen i flere måneder, hehe, nesten som en unge. Skulle være god mat og god stemning, å slappe av og kose oss. Men ble ikke sånn.

Istedet ble det fyllerør hos mine foreldre (jeg drikker ikke, min samboer drikker ikke, så satt og så på folk drite seg ut). Og 1. juledag, på julelunsjen, serverte de ingenting jeg kunne spise (jeg er ikke kresen, det er en medisinsk grunn til at jeg ikke kan spise ditt og datt).

Og i tillegg satt de og baksnakket utlendinger, sa at det er best om man står på grensa og sørger for at ingen med mørk hudfarge kommer inn i landet. Snakket dritt om naboene. Bare drittpreik og preik om alkohol. Skikkelig julestemning ja.

Jeg hadde 1 lyspunkt, det å besøke svigerforeldrene mine. Det var det jeg hadde å se frem til, det eneste som kunne gjøre juleferien litt bedre og som kunne få meg til å bli litt glad igjen. Nå får jeg da vite at noen andre i nær familie der borte er syke og har besøkt dem. Så vi kan ikke dra. Det var det lyspunktet.

Jeg sutrer vel, men jeg følte bare for å skrive om det, jeg er lei av at de er så egoistiske (de har gjort mye annet som ikke har noe med saken å gjøre og, men som er egoistisk så til de grader) Hold deg hjemme om du er syk! :(

Nå får jeg sitte her hjemme med maset da, som jeg ikke slipper unna. Jaja.

Anonym poster: 67316314ce9a39cc614514c55e89c0ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei.

Ingen av mine venner ønsket meg god jul på FB. Min familie har feiret uten at jeg er invitert i over ti år, mine søsken er selvsagt hjemme til jul. To dager før julaften fortalte han jeg var sammen med i store deler av 2012 at han aldri ville ha kontakt med meg igjen.

Anonym poster: 3f253fa42113746999802e258718f71c

Endret av MissStiles
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Hei.

Ingen av mine venner ønsket meg god jul på FB. Min familie har feiret uten at jeg er invitert i over ti år, mine søsken er selvsagt hjemme til jul. To dager før julaften fortalte han jeg var sammen med i store deler av 2012 at han aldri ville ha kontakt med meg igjen.

Jeg synes synd på deg.

Man kan ikke sammenligne seg med andre, det fungerer dessverre ikke for meg.

Da kan man aldri ha lov til å ha negative følelser, for det er alltid barna i afrika som sulter, ikke sant?

Det er alltid noen som har det verre, til og med verre enn deg. Det er foreldreløse.

Men det er alltid sånn. Og jeg har fortsatt de negative følelsene og er fortsatt lei meg.

Endret av MissStiles
  • Liker 12
Skrevet

Ok, du gjør meg kvalm i grunnen. Du har noen å feire med, har du ikke?

• Liker 2
Skrevet

Den største egoen er vel du. Buhuu nå får ikke jeg gjøre det jeg vil fordi de andre er syke. Vet du hva!!

Skrevet

Ok, du gjør meg kvalm i grunnen. Du har noen å feire med, har du ikke?

Gjør jeg deg kvalm fordi jeg ikke sier at du har det verst i hele verden?

Bra, da er du kvalm, og ikke lei dg som jeg er.

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig mange sutretråder her nå, over gaver som ikke er bra nok, syke folk, krangling, manglende transport osv osv. Ser ut som det er en del av dere som tror på både julenissen og Disney og tror at i jula så senker det seg et magisk lykkeslør over oss alle og alle er lykkelige og snille og friske og alle får alt de ønsker seg. På tide å stikke fingeren i jorda, folkens.

• Liker 15
Skrevet (endret)

Den største egoen er vel du. Buhuu nå får ikke jeg gjøre det jeg vil fordi de andre er syke. Vet du hva!!

Vet hva da, utdyp svaret ditt? Det er kjempeegoistisk å dra til folk om en er syk, og risikere å smitte hele slekta. Jeg er lei av at de to drittpersonene fortsetter å ødelegge for andre. Det er vel det det egentlig bunner i. Har de ikke klart å ødelegge de siste 2 årene, skal de søren meg klare å ødelegge jula også. Nei, kanskje jeg skal hente meg litt adrenalin, ta en tur og gi dem god, gammeldags juling.

Jeg er så lei meg at jeg vil dø. Skjerp deg.

Skjerp deg selv. Andre har det verre enn deg, deg sier du selv, ikke sant? DU har ikke lov til å være lei deg over så lite som har hendt deg. Tenk på de som har det verre. Føler du deg bedre nå?

Endret av Tekola
  • Liker 2
Skrevet

Vet hva da, utdyp svaret ditt? Det er kjempeegoistisk å dra til folk om en er syk, og risikere å smitte hele slekta. Jeg er lei av at de to drittpersonene fortsetter å ødelegge for andre. Det er vel det det egentlig bunner i. Har de ikke klart å ødelegge de siste 2 årene, skal de søren meg klare å ødelegge jula også. Nei, kanskje jeg skal hente meg litt adrenalin, ta en tur og gi dem god, gammeldags juling.

Du høres bare usympatisk og barnslig ut. Æsj.

• Liker 5
Skrevet

Skjerp deg selv. Andre har det verre enn deg, deg sier du selv, ikke sant? DU har ikke lov til å være lei deg over så lite som har hendt deg. Tenk på de som har det verre. Føler du deg bedre nå?

Ta deg sammen.

Skrevet

Vel, en får gjøre det beste ut av den situasjonen man er i, og ikke glemme at

"Man er sin egen lykkes smed". :nisseblunk:

• Liker 4
Skrevet

Jøss, hva skjer her? NM i lidelse og selvmedlidenhet?:klo:

• Liker 9
Skrevet

Du høres bare usympatisk og barnslig ut. Æsj.

Du vet at jeg ser at du er den samme som skriver gang på gang? Tør å ikke være anonym :) Så skal vi se hvor tøff du er :)

Skrevet

Jeg synes du er litt vanskelig. Du kan ikke dra til svigers fordi de kanskje er smittet av noe, det skal som regel litt til for at voksne smitter hverandre over en kaffekopp et par timer! (jeg regner med at denne nære familien og svigerforeldrene dine ikke bokstavelig talt slikket hverandre oppover ryggen før de lot bånnskien på en cola gå rundt bordet...)

Hvis det ikke er noe hyggelig hos foreldrene dine i julen så kan du vel la vær å dra? (jeg regner med at du er voksne siden du har svigerforeldre)

Anonym poster: 89e1edc2bf695d0d5cc4995fe04635a9

• Liker 2
Gjest pålogget
Skrevet

Jeg er personlig ikke for alkohol i julen, syns det hadde vært veldig kjipt vis min familie drakk i julen å oppførte seg slik som din. Kjæresten min drikker i julen med familien sin, er så teit.

Skrevet

Hvis inkubasjonstiden er så lang som du sier i første innlegg, visste vel ikke de besøkende at de var så syke før etter at de hadde besøkt svigerforeldrene dine da?

Jeg synes du er ekstremt sutrete.

I stedet for å gjøre det beste ut av situasjonen, velger du å fokusere på det negative.

Fortsett slik! Da er du i alle fall sikker på at du ikke får det hyggelig.

Anonym poster: 4efa845301c65ada9f7f10de9f631a3b

• Liker 2
Skrevet

"Nei, kanskje jeg skal hente meg litt adrenalin, ta en tur og gi dem god, gammeldags juling."

Blir du ikke smittet da? :danse:

• Liker 2
Skrevet

Du vet at jeg ser at du er den samme som skriver gang på gang? Tør å ikke være anonym :) Så skal vi se hvor tøff du er :)

Jeg er like anonym om jeg skriver med nick eller ikke. Tar ikke sjansen på at du skal følge etter meg i andre fora pga denne tråden.

Og ja, Einstein, tror de fleste har fått med seg at AB-ere har unike nr :fnise:

Skrevet (endret)

Vel, en får gjøre det beste ut av den situasjonen man er i, og ikke glemme at

"Man er sin egen lykkes smed". :nisseblunk:

Du har jo helt rett! Det er jo der det ligger, man må lage sin egen lykke.

Men det er liksom det å ha forventninger, forberedelser og så faller alt i grus. Når man da ellers sitter der med vonde minner om barndommen og alkohol og opplever alt på nytt igjen på julaften, og ikke kan stikke av og få litt fred, blir det vanskelig å være sin egen lykkes smed.

Men det er jo det man er, det er jo opp til deg selv, og jeg misunner de som klarer å ta livet som det faller seg, som er blide og fornøyde uansett, og som bare sier "jaja, men da ble det ikke sånn, nei, nei, det går så greit så! :laugh: ". Det må være fantastisk å ha den evnen! Jeg vet om noen som er sånn og.

Hvis inkubasjonstiden er så lang som du sier i første innlegg, visste vel ikke de besøkende at de var så syke før etter at de hadde besøkt svigerforeldrene dine da?

Jeg synes du er ekstremt sutrete.

I stedet for å gjøre det beste ut av situasjonen, velger du å fokusere på det negative.

Fortsett slik! Da er du i alle fall sikker på at du ikke får det hyggelig.

Anonym poster: 4efa845301c65ada9f7f10de9f631a3b

Jo, inkubasjonstiden hadde jo gått over, de hadde vært syke i flere uker før de besøkte svigerforeldrene mine. Så de visste at de var syke, men de fortsetter å dra til folk. De har dratt til mange, vet ikke hvor smittsom sykdommen er, men det kan jo hende de er heldige og ikke smitter noen!

Jeg hadde dratt uten å bry meg, hadde det vært en vanlig situasjon, men jeg tåler ikke den potensielle sykdommen akkurat nå, så kan ikke det. Jeg må ta div. hensyn dessverre og holde meg hjemme, ikke risikere å bli smittet.

Jeg synes du er litt vanskelig. Du kan ikke dra til svigers fordi de kanskje er smittet av noe, det skal som regel litt til for at voksne smitter hverandre over en kaffekopp et par timer! (jeg regner med at denne nære familien og svigerforeldrene dine ikke bokstavelig talt slikket hverandre oppover ryggen før de lot bånnskien på en cola gå rundt bordet...)

Hvis det ikke er noe hyggelig hos foreldrene dine i julen så kan du vel la vær å dra? (jeg regner med at du er voksne siden du har svigerforeldre)

Jeg skal ikke love at jeg vet hva de driver med der borte ;) Men du har rett i at de mest sannsynlig ikke har slikket hverandre i trynet eller delt flaske eller hva.

Ja, men man har liksom håp for at de forbedrer seg neste år. Hvis du skjønner?

Er kanskje litt dum og naiv, men du har rett, de blir vel ikke bedre neste år, neste gang sier jeg nei takk og forteller hvorfor jeg ikke ønsker å feire jul der på julaften. Takk for tips!

"Nei, kanskje jeg skal hente meg litt adrenalin, ta en tur og gi dem god, gammeldags juling."

Blir du ikke smittet da? :danse:

Nei, man kan jo bruke andre våpen en knyttnevene ;) Eller tunga for den saks skyld.

Jeg er personlig ikke for alkohol i julen, syns det hadde vært veldig kjipt vis min familie drakk i julen å oppførte seg slik som din. Kjæresten min drikker i julen med familien sin, er så teit.

Ja, synes ikke det hører julen til. Greit å ta seg en øl, men når det blir 10 forskjellige drikkevarer, blir det litt i det meste laget. Men jeg fikk et godt tips, jeg skal slutte å tro at de ikke drikker neste gang, og jeg feirer ikke der mer fremover, med mindre de lover å ikke drikke noe særlig, da.

Jeg er like anonym om jeg skriver med nick eller ikke. Tar ikke sjansen på at du skal følge etter meg i andre fora pga denne tråden.

Og ja, Einstein, tror de fleste har fått med seg at AB-ere har unike nr :fnise:

Følge etter deg? Vil helst holde meg langt unna deg. Nei, jeg er ikke Einstein heldigvis. Men hadet bra! Ha det koselgi med å synes synd på deg selv du også! Tenk på barna i afrika osv!

Endret av Tekola
Skrevet

Sleng på et munnbind og ha med antibac, og besøk dem likevel?

Anonym poster: 13af16aa44fdd92b49d2c52bbd7eb424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...