Gå til innhold

Hva synes dere om denne bryllupsgaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne skal gifte seg på sensommeren, og jeg har begynt å glede meg veldig!

Tenkte litt på gaver. Hva synes dere om å gi strikkede gensere til brudeparet! Mariusmønster for eksempel?

Er det teite gaver?

Anonym poster: bfd01033c1c5a0e0de11ffa9d830b8a1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det kan være en kjempefin gave - dersom paret er typen som faktisk bruker de.

Er jo veldig hyggelig å få noe hjemmelaget som er av kvalitet når det er til bryllyp :-)

Anonym poster: 9a3ce695a0d8bbacd55f3b5975bbb6ed

• Liker 5
Skrevet (endret)

vi hadde blitt superglade for noe sånt! Sånne gensere koster jo litt, og ligger laaangt over mitt strikkeferdighetsnivå.

Men det kommer jo an på paret. Er det noen som ikke går med slikt og som ikke kan sette pris på det, så ville jeg heller sett etter noe annet om jeg var deg.

tenkte du å strikke selv? :)

Endret av Pingting
  • Liker 3
Skrevet

vi hadde blitt superglade for noe sånt! Sånne gensere koster jo litt, og ligger laaangt over mitt strikkeferdighetsnivå.

Men det kommer jo an på paret. Er det noen som ikke går med slikt og som ikke kan sette pris på det, så ville jeg heller sett etter noe annet om jeg var deg.

tenkte du å strikke selv? :)

Ja jeg skal strikke selv:) er glad i å strikke, og har strikket et par gensere før.

koster ca 400-500 for hennes genser, og 500-600 for hans. Er jo litt mye penger. Men bruden er en veldig god venninne av meg, og jeg kan jo ikke bare gi til henne;p jeg vet at hun vil sette pris på det, hun elsker hjemmestrikkede/hjemmelagde ting. Er litt mer usikker på han, men tror han også hadde blitt glad for en genser.

Men jeg har aldri vært å bryllup før, og er bare usikker om det er godkjent å gi strikkede gensere:) aner ikke hva kodene er liksom.

Anonym poster: 115dc3069b70e93e6c1daff7cd9dbaec

Skrevet

Det høres ut som en kjempekoselig gave. Vi hadde blitt kjempeglad for noe sånn hvertfall, ligger jo utrolig mye omtanke bak å strikke to gensere :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville synes det var helt supert, men foretrukket f.eks. Fana-mønster framfor Marius. Jeg tror kanskje også at både kjæresten min og jeg ville foretrukket å få to forskjellige gensere, og ikke to like. Dersom du kjenner de godt kan du jo strikke et personlig mønster (f.eks. ville Arne&Carlos sin Space Invader-genser vært perfekt til min nerdekjæreste og en kul kattegenser til katteelskeren meg), men klassiske burde jo også være trygge så lenge du vet at det er folk som setter pris på det. For folk som strikker selv er det kanskje ikke like stas å få en genser som for oss som er klossete.

Gjest oreokaka
Skrevet (endret)

Syntes ikke du trenger å stikke to forskjellige mønstre. Vi hadde blitt kjempeglade for marius-genser, og syntes det hørtes ut som en god idé! Det er jo noe som kan bli godt brukt, og er jo enda koseligere når man har laget det selv.

Endret av oreokaka
  • Liker 1
Skrevet

Det hadde ikke vært vår cup of tea, for å si det slik.... Jeg hadde blitt skuffet, fordi to plagg giveren hadde lagt mye tid ned i bare hadde blitt liggende i klesskapet og ta opp plass.

Anonym poster: 263d7fc1e8ce3280c3654cf4c1746dcc

Skrevet

Kjempefin gaveide, synes jeg! :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Deilig å ha en god og varm genser liggende! Finnes alltid en anledning å kle seg i noe varm og godt. :-)

bare sjarmerende at de er like. :-)

jeg tror det er en gave mange brudgommer kan sette pris på siden det har en praktisk og naturlig nytteverdi. :-)

Skrevet

Vi hadde blitt kjempeglad ! Og tenkt på deg mange år på kalde kvelder og dager

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for en strikket genser:)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hadde vi fått genserne hadde jeg blit veldig glad. Mannen min hadde smilt og takket pent, og så lagt genseren innerst i skapet. Han har vel aldri hatt på seg en strikkagenser i sitt liv.

I utgansgpunket er det ingenting i veien med å gi hjemmelagede gaver, men man bør vite at brudeparet er "typen" til det.

• Liker 7
Skrevet

Hadde vi fått genserne hadde jeg blit veldig glad. Mannen min hadde smilt og takket pent, og så lagt genseren innerst i skapet. Han har vel aldri hatt på seg en strikkagenser i sitt liv.

I utgansgpunket er det ingenting i veien med å gi hjemmelagede gaver, men man bør vite at brudeparet er "typen" til det.

Tusen takk for alle svar!

Jeg skal forhøre meg litt med brudeparets familie/venner. Kjipt å gi en gave de egentlig ikke er fornøyd med. Og det tar jo litt tid å strikke to gensere, så er greit å være sikker:)

Anonym poster: 115dc3069b70e93e6c1daff7cd9dbaec

Skrevet

Vi hadde i allefall blitt kjeeeeempeglade for en sånn gave :)

Skrevet

Jeg synes det er den flott gave, men det kommer jo ann på brudeparet.

Anonym poster: 2901a87940f3235d415fe2f0c8488b3c

Skrevet

Det synes jeg var en anderledes og veldig koselig gaveidé! All den tid det er et tradisjonsmønster som Marius eller tilsvarende, synes jeg heller ikke det gjør noe at de er like. Tvert om, faktisk.

• Liker 1
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Ville blitt kjempeglad for en sånn gave! Kommer jo selvsagt litt an på brudeparet om de "liker sånt", men hvis de er litt typen som bruker strikk - kanonide! Annerledes og noe som helt klart viser at du setter pris på dem - det tar jo litt mer tid og energi å strikke to gensere enn å løpe på kjøpesenteret og kjøpe en lysestake.

Skrevet

Jeg hadde blitt superglad! Elsker hjemmelagde ting :)

Skrevet

Vi er typen til det og hadde elsket en slik gave!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...