AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Ser artikkelen her, som vanlig illustrert med latterfremkallende stock images. Men jeg har en alvorlig erfaring med dette, som jeg håper det kan hjelpe meg å deles her. Jeg bor langt hjemmefra. I mange år hadde jeg hyppig, dyp og lang epostutveksling med en barndomskamerat. Vi utviklet oss i forskjellige retninger og det ble etter hvert en del krøll med meldingene. Det ble misforståelser og sinne. Jeg var overbevist om at det handlet om kommunikasjonsformen epost. Her kan gå så mye galt. Men etter hvert fant jeg ut at han uansett klandret meg, deeskaleringsstrategier hjalp ikke. Også våre få møter ila året ble smittet. Da brøt jeg vennskapet, bla etter psykologråd, og levde forbausende godt med det. Nå, etter 2 el 3 år, tok han kontakt igjen. Han skrev at han har vært i behandling for angst, det kom en svær blekke med tekst som bortforklarer alt jeg sa for de mange år siden (!), og han rakk å bli sint igjen. Et sjokk for meg. Andre barndomsvenner sier at forholdet til meg er det eneste han vil snakke om. Jeg ante ikke hva han var i for noe tilstand inntil nylig. Nå klarer jeg seff ikke å la være å tenke på han, og vårt "vennskap", eller det som det en gang var, har blitt et kjempeproblem igjen. Jeg vet faen ikke hva jeg skal gjøre nå! I livet mitt er det mye bra, har fått meg kone, unger, Volvo og voff og trives med det. Jeg vil ikke dykke ned i dette gjørmet. Men klarer ikke la være, underbevisstheten lever sitt eget liv... Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Send 1 mail, gi en kort forklaring på hvorfor du ikke ønsker kontakt og skriv at du ikke kommer til å svare på videre kontakt. Finn noe annet å bruke tida de på, og ta tida til hjelp for å få det hele på avstand. 2
-Jiinxs- Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Volvo og voff kommer foran slike folk som bare trekker deg ned. Ville gjort det Wolfmoon sa og håpe på at det holder, lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 @Wolfmoon, det har jeg prøvd, uten suksess. @Leon, grunnlaget for min prioritering er at vi i minst tre år prøvde å jobbe med saken. Inntil jeg fant ut at hver gang det skjedde eb ny "episode" så ble jeg klandret for det. Uansett. Jeg føler jeg og vi har prøvd alt. Det er kun derfor jeg kom frem til at nå var tiden moden for å bryte vennskapet. Det var ingen lett avgjørelse, som han tydeligvis fortsatt sliter med. Nettopp dette er problemet vårt i et nøtteskall. Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21 1
-Jiinxs- Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 @Wolfmoon, det har jeg prøvd, uten suksess. @Leon, grunnlaget for min prioritering er at vi i minst tre år prøvde å jobbe med saken. Inntil jeg fant ut at hver gang det skjedde eb ny "episode" så ble jeg klandret for det. Uansett. Jeg føler jeg og vi har prøvd alt. Det er kun derfor jeg kom frem til at nå var tiden moden for å bryte vennskapet. Det var ingen lett avgjørelse, som han tydeligvis fortsatt sliter med. Nettopp dette er problemet vårt i et nøtteskall. Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21 Håper ikke du tolket innlegget mitt som noe negativt, var hvertfall ikke ment som det. Om han kun tar kontakt via epost så hadde jeg bare blokkert han, og om han ringer så kan vel de fleste "smartphone" blokkere anrop. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 @Wolfmoon, det har jeg prøvd, uten suksess. @Leon, grunnlaget for min prioritering er at vi i minst tre år prøvde å jobbe med saken. Inntil jeg fant ut at hver gang det skjedde eb ny "episode" så ble jeg klandret for det. Uansett. Jeg føler jeg og vi har prøvd alt. Det er kun derfor jeg kom frem til at nå var tiden moden for å bryte vennskapet. Det var ingen lett avgjørelse, som han tydeligvis fortsatt sliter med. Nettopp dette er problemet vårt i et nøtteskall. Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21 Vel, du har rett og slett ikke så mange andre valg enn å ignorere og stå i det. Du kommer aldri til å kunne snakke deg ut av et destruktivt vennskap med en person som klarer å vri og vende på alt du sier og gjør. Bruk ignoreringsfunksjonene som finnes, og stålsett deg. Veldig vanskelig, men dessverre din eneste mulighet hvis du ikke lenger ønsker kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 Takk for svar! I bunn og grunn vet jo at full ignorering er det opplagte svaret. Men det virker så veldig ... hardt. Har vanskelig for å bedømme hvordan han ville ta det. Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21
-Jiinxs- Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 Takk for svar! I bunn og grunn vet jo at full ignorering er det opplagte svaret. Men det virker så veldig ... hardt. Har vanskelig for å bedømme hvordan han ville ta det. Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21 Kanskje hardt, men det er litt hans egen feil. Uansett så ville jeg prøvd å ikke tenkt så mye på det. Lev livet ditt du.
Gjest brutal mann Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Takk for svar! I bunn og grunn vet jo at full ignorering er det opplagte svaret. Men det virker så veldig ... hardt. Har vanskelig for å bedømme hvordan han ville ta det. Anonym poster: 97dc0e9959772e6afb43dd7954e00e21 Det er hardt, men det er ikke ditt ansvar, det er ikke ditt problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå