Gå til innhold

La "eksene" være i fred....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår meg ikke på alle disse innleggene om ekser, julegaver til eksene, SMS til og fra eksene. Eksen sa det og det, eksen har fortalt ditt og datt......

Noen lar eksene dele seng med seg når nye forhold er etablerte?

Stort sett kvinnfolk som skriver disse innleggene.

Er det en dum idé å la eksene være ekser?

Anonym poster: 54916410d870ff054640832c5ab70293

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt ikke.

Husker min første kjæreste forfulgte meg i nesten ti år, fikk seg ligg med mine svake venner osv. Folk sa hun var sår, savnet meg osv. Så var det jo hun som gjorde det slutt da... Forsto det aldri.

Anonym poster: 3e5596c35d4772bdb7c5e2165c0e9094

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå er det selvfølgelig lurt å ha grenser, jeg ville neppe delt seng med en eks om jeg var i et nytt forhold. Imidlertid er min eks en god venn av meg også, og jeg ønsker at han skal fortsette å være det. Det må en ev kjæreste klare å håndtere, men det burde jo ikke være noe problem siden jeg og eksen ikke er konstant på flørtern!

Skrevet

Det jeg syns er suspekt, er når et menneske som har betydd så mye for deg i så mange år, plutselig skal være ikke-eksisterende.

• Liker 10
Skrevet

Forstår meg ikke på alle disse innleggene om ekser, julegaver til eksene, SMS til og fra eksene. Eksen sa det og det, eksen har fortalt ditt og datt......

Noen lar eksene dele seng med seg når nye forhold er etablerte?

Stort sett kvinnfolk som skriver disse innleggene.

Er det en dum idé å la eksene være ekser?

Anonym poster: 54916410d870ff054640832c5ab70293

Nei, det er det eneste fornuftige.

Men så har vi alle idiotene da.

• Liker 2
Skrevet

Han som ønsket bryte kontakten med, har jeg ikke hatt noen kontakt med siden det ble sagt. Trist, men det er hans valg. Men når begge er innstilt på å beholde vennskapet så gjør jeg selvsagt min del, på samme måte som jeg gjør med andre venner. Venner er venner, det er ikke leker jeg kaster bort når det passer seg sånn.

Skrevet

Eksen min har jeg overhodet ikke noe kontakt med og ønsker heller ikke å ha det. Nå så kan det vel hende seg at dersom jeg innleder og avslutter et nytt forhold med noen, så kan det hende at jeg ønsker å ha kontakt med vedkommende i etterkan. Jeg kan ikke se for meg hvorfor jeg skulle ønske det, men for alt jeg vet kan han være fra samme omgangskrets hvor jeg strengt tatt blir nødt til å bite det i meg.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg har så godt som ingen kontakt med eksene mine. Ene slår jeg kanskje av en prat om jeg treffer han, men utover det føles det bare rart.

Det var faktisk han som ville ha mest kontakt, og skrev ofte meldinger.Etterhvert så virket det som han ville ha meg tilbake, var jeg som slo opp, men det er jeg ikke interessert i.Kan ikke komme krypende mange år etter, og forvente at jeg skal være interessert når jeg er i nytt forhold.

Nei, for min del blir det unaturlig å skulle være venn med mine ekser.

• Liker 2
Skrevet

Det er da ikke sånn at man skal gå igjennom et liv og bokstavelig samle på alle en har vært sammen med. Er de liksom våre eiendommer til odel og eie, bare fordi "vi tok på dem først"? Det er jo ikke sånn det skal være.

Jeg tror at mange har problemer med grensesetting i eget liv og dermed blir det fylt opp av mye problemer som før knapt eksisterte. Jeg har sett på programmet "syke samlere" på tv i det siste

og det kan nesten virke som at mange ikke vil gi slipp på eksene fordi de er deres ekser og som

kan være kjekke å ha i tilfelle de får bruk for dem igjen en gang. De må liksom "holdes varme" sånn i tilfelle?

Stablet opp i mobilregisteret og fb, skal de stå der og vente på "noe"...som ikke kommer,

som ikke er ment å skulle komme heller? Innse at de er fortid og gå videre i livene deres.

Sett pris på tiden som var (husk gode minner) og gi slipp. :)

• Liker 6
Gjest oreokaka
Skrevet

Etter at det har blitt slutt, så holder vi kanskje kontakten i et par uker. Men så dabber det av, og ender til ingenting kontakt. Syntes det er helt i orden. Vi hadde en fin tid, men passet bare ikke sammen. Nå som jeg er i et forhold (Tredje året nå), så syntes jeg det er på sin plass at jeg ikke har kontakt med mine ekser. Gidder ikke lage unødvendige diskusjoner/krangler bare pga noen ekser når det kun er kjæresten min jeg vil ha.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg syns er suspekt, er når et menneske som har betydd så mye for deg i så mange år, plutselig skal være ikke-eksisterende.

Ja!

Jeg tenker at i et modent og seriøst forhold, kan man gjøre det slutt uten dramatikk. Man funker ikke som kjærester, men man kan beholde et godt vennskap.

Jeg ser på ene eksen min som en venn, husker nesten ikke at det var en tid vi var sammen engang.

Skrevet

det kan nesten virke som at mange ikke vil gi slipp på eksene fordi de er deres ekser og som

kan være kjekke å ha i tilfelle de får bruk for dem igjen en gang. De må liksom "holdes varme" sånn i tilfelle?

Det er vel de færreste som gjør det sånn.

Jeg er venner med noen av mine ekser fordi jeg er helt ferdig med dem, og de er ferdig med meg på "kjæreste"måten. Jeg tenker ikke så mye over at de er ekser. De er vennene mine.

Folk er ulike når det gjelder ekser. Ingenting er mer riktig eller galt. Vi er ulike.

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Det er da ikke sånn at man skal gå igjennom et liv og bokstavelig samle på alle en har vært sammen med. Er de liksom våre eiendommer til odel og eie, bare fordi "vi tok på dem først"? Det er jo ikke sånn det skal være.

Jeg tror at mange har problemer med grensesetting i eget liv og dermed blir det fylt opp av mye problemer som før knapt eksisterte. Jeg har sett på programmet "syke samlere" på tv i det siste

og det kan nesten virke som at mange ikke vil gi slipp på eksene fordi de er deres ekser og som

Stablet opp i mobilregisteret og fb, skal de stå der og vente på "noe"...som ikke kommer,

som ikke er ment å skulle komme heller? Innse at de er fortid og gå videre i livene deres.

Sett pris på tiden som var (husk gode minner) og gi slipp. :)

Helt enig i denne.

Jeg fatter ikke logikken, noen her skriver at eksen er gått over til å bli ens nære venn, ehh... hvis han/hun ikke var kompatibel til å være i forhold med, hva gjorde da at vedkommende plutselig fikk egenskaper til å bli en slik nær venn, som i tillegg evt. nye kjærester bare MÅ akseptere?

Nei, jeg har èn klar oppfatning av hva som er grunnen til denne nye trendy ivaretagelsen av ekser og forhenværende fuckfriends. De er gode å ha når lysten på sex blir et snev av plagsom. Og det skulle heller ikke forundre meg at de menneskene som følger denne trenden er de samme som også har et 2-3-sifra antall ONS bak seg.

Hva er vel problemet liksom, er man ikke "sammen" lenger kan man vel fortsette å ha sex. Dette er man jo vant med fra ONS-tida, sex og kjærlighet er jo to vidt forskjellige saker, derfor er det jo naturligvis behendig å ha eksene sine på fb og mobilkontaktlista...

Begrepet "å gi slipp på" blir jo en komplett umulighet når man gjør seg til venn og knullekompis med alle man har hatt et forhold til.

Men så var det jo denne -vil ha i pose og sekk-mentaliteten da, akk o ve....

Skrevet

Jeg og eksen har kun kontakt på facebook. Treffes aldri, for jeg har egentlig ikke interesse for det. Tror ikke han heller har det! Men vi har en god tone via nett, kjæresten vet om det og syns det er ok. Jeg har ikke lyst til å ha kontakt med eksen egentlig, siden han såret meg så veldig. Så vi har vell ikke et vennskap, men er heller ikke uvenner.

Anonym poster: 827175892941d96f5aaf2257c620893b

Skrevet

Jeg og eksen har kun kontakt på facebook. Treffes aldri, for jeg har egentlig ikke interesse for det. Tror ikke han heller har det! Men vi har en god tone via nett, kjæresten vet om det og syns det er ok. Jeg har ikke lyst til å ha kontakt med eksen egentlig, siden han såret meg så veldig. Så vi har vell ikke et vennskap, men er heller ikke uvenner.

Anonym poster: 827175892941d96f5aaf2257c620893b

Så hvorfor i granskogen har du kontakt med han??? :klo:

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Helt enig i denne.

Jeg fatter ikke logikken, noen her skriver at eksen er gått over til å bli ens nære venn, ehh... hvis han/hun ikke var kompatibel til å være i forhold med, hva gjorde da at vedkommende plutselig fikk egenskaper til å bli en slik nær venn, som i tillegg evt. nye kjærester bare MÅ akseptere?

Nei, jeg har èn klar oppfatning av hva som er grunnen til denne nye trendy ivaretagelsen av ekser og forhenværende fuckfriends. De er gode å ha når lysten på sex blir et snev av plagsom. Og det skulle heller ikke forundre meg at de menneskene som følger denne trenden er de samme som også har et 2-3-sifra antall ONS bak seg.

Hva er vel problemet liksom, er man ikke "sammen" lenger kan man vel fortsette å ha sex. Dette er man jo vant med fra ONS-tida, sex og kjærlighet er jo to vidt forskjellige saker, derfor er det jo naturligvis behendig å ha eksene sine på fb og mobilkontaktlista...

Begrepet "å gi slipp på" blir jo en komplett umulighet når man gjør seg til venn og knullekompis med alle man har hatt et forhold til.

Men så var det jo denne -vil ha i pose og sekk-mentaliteten da, akk o ve....

Vel, for noen av oss er vennskap og forhold to forskjellige ting. Jeg var venner med eksen min før vi ble sammen, men vi fant fort ut at vi hadde for forskjellige ønsker og tanker om et forhold til å kunne være sammen. Det betyr på ingen måte at vi ikke er gode venner. For meg er det to helt forskjellige ting.

Og siden vi ikke har hatt sex på nærmere ti år, selv når vi begge single, så funker "noen å ha sex med"-teorien din heller ikke.

Jeg beholder forøvrig ikke ekser generelt, men jeg setter pris på og beholder de vennene jeg har som jeg setter pris på og som setter pris på meg.

• Liker 4
Gjest brutal mann
Skrevet

Jaha, har vedkommende virkelig det? Og nå som vedkommende er en eks, hvorfor svarte skal vedkommende bety noe? (Utover å være forelder til felles barn).

Skrevet

Jeg har fremdeles kontakt med en av mine to ekser - han ene fungerte det ikke med, mens han andre har det gått veldig fint å holde kontakten. Vi er gode venner, men treffes ikke så ofte pga studier, jobb og andre ting. Men vi ses av og til på universitetet og tar en kopp kaffe enten i lag med andre venner eller alene. Han har forøvrig funnet seg en ny dame, og jeg har mitt på stell.

Kan ikke se noe i veien med det heller. Jeg har ikke noe behov for å holde på ham som "min", jeg eier han ikke, verken da vi var sammen eller nå som vi er venner.

Han er ikke en jeg har sex med, så jeg har gitt slipp på ham men beholdt det vennskapet vi har hatt gjennom et par år. Noen ganger så går det helt fint å beholde ett vennskap selv om et forhold ikke gikk. Forhold er jo ikke bare sex, det er også et vennskap.

Med min andre eks gikk jo det ikke å beholde et vennskap, så det er ikke alltid det går. Mens med han her har det til nå gått veldig fint :)

Anonym poster: 58f9022a6628f72e45e0363d1efc6aaa

• Liker 1
Gjest Bibompibomp
Skrevet

Og siden vi ikke har hatt sex på nærmere ti år, selv når vi begge single, så funker "noen å ha sex med"-teorien din heller ikke.

Neida joda, det stemmer sikkert det du skriver for din del. Innlegget var ikke konkret til deg, og at "teorien" min stemmer for en god del andre, dèt er jeg likevel ganske sikker på.

Ser man gjennom alle "sex med eks"-trådene er det bekreftelse nok for meg... :lur:

Forøvrig er hele denne eks-relasjonstrenden noe forb..... modernistisk tull, det er nå min klare konklusjon!

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Jaha, har vedkommende virkelig det? Og nå som vedkommende er en eks, hvorfor svarte skal vedkommende bety noe? (Utover å være forelder til felles barn).

Enig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...