Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da fikk jeg faktisk 15000kr(!) inn på bsu'en som julegave fra mine foreldre. Og jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre for å takke dem. Det er så utrolig mye penger, og selv om jeg vet de har råd til det, så syns jeg det er helt vanvittig. Hvis du var foreldrene mine, hva ville du satt pris på som takk? Lurte på om jeg skulle skrive et brev til dem, og fortelle hvor mye jeg setter pris på alt de gjør for meg?

Anonym poster: 83441fdfe4f3323e47c9e51eaa5b526e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart at du skal takke, men for å være ærlig med deg - 15 000 er ikke SÅ mye penger for to voksne, etablerte mennesker :fnise:

Anonym poster: 99cccefce6c8d84e95e74849ddd8bac9

• Liker 13
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men prøver for det om;

Jeg ville satt pris på at du på eget initiativ støvsugde huset / vasket baderom / kjøkken.

Ellers ville jeg blitt glad for å f. eks bli vekket en søndag med rundstykker, oppkuttede grønnsaker, pålegg på et fat, nykokt kaffe og en lang deilig frokost sammen.

Ellers kan du på eget initiativ bake eller lage konfekt ol. :)

• Liker 2
Skrevet

Det er klart at du skal takke, men for å være ærlig med deg - 15 000 er ikke SÅ mye penger for to voksne, etablerte mennesker :fnise:

Veldig individuelt og situasjonsbetinget.

For noen er det lommerusk - for andre er det hele bufferen. :)

• Liker 23
Gjest brutal mann
Skrevet

Lyst å takke foreldrene dine? Bruk hodet når du planlegger fremtiden din.

• Liker 18
Skrevet

Utrolig mye penger var vel å ta kraftig i. Ellers er jeg enig med hun over meg som foreslår husarbeid, opplevelser osv som takk.

Anonym poster: 285e2dfce67799465a7aed08ed326847

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke foreldrene dine forventer en gave tilbake. Mer enn et takk og kanskje "god oppførsel" (spørs hvor gammel du er). Hva med å være flink og spare i BSU framover? Siden de har valgt det :)

• Liker 2
Skrevet

Nei, vel. Vi fikk 5000 og synes er mye penger å få i julegave. Jeg vet ikke hvorda du skal takke, ts. Hvor gammel er du og bor du fortsatt hos foreldrene dine?

Anonym poster: 15fe69f5eb584fe5a44514fb71a3449d

• Liker 8
Skrevet

En fin måte å takke, og ikke minst respektere slike gaver, er å ikke sløse bort pengene i ungdomsårene. F.eks. på snus, røyk og alkohol. Et helt greit sted å begynne.

Skrevet

En fin måte å takke, og ikke minst respektere slike gaver, er å ikke sløse bort pengene i ungdomsårene. F.eks. på snus, røyk og alkohol. Et helt greit sted å begynne.

De skal jo settes i BSU. Lurt å lese åpningsinnlegget før man kommer med et idiotsvar.

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns 15000 som gis bort er ganske mye penger!

Ts, bare si takk og vis at du setter pris på dem?

• Liker 13
Skrevet

Mine foreldre vet at de var utrolig heldige med timingen på både boligmarkedet, jobb/utdanning og pensjon, så de kommer alltid å ha mer å rutte med enn meg. De fikk jobber og betalt utdannelse kastet etter seg rett fra gymnaset, boligene deres har steget 500 % i verdi og mamma hører til gruppen som får best utbytte av pensjonsordningene her i landet. Jeg har fått hjelp til studier og bolig, og jeg er selvsagt evig takknemlig, men de har selv sagt at de har det faktisk veldig greit, og det 'skulle bare mangle' at de hjalp meg inn på boligmarkedet når de har vært så heldige (det er ikke akkurat så lett å komme inn i dag med én inntekt og høyt studielån).

Når det er sagt så ville jeg vasket huset som en takk. Jeg har overrasket mamma med å vaske badet deres et par ganger, og da har hun blitt veldig glad.

Anonym poster: 95a8d0ff09069de06d8f8d12e7a1eb5d

• Liker 3
Skrevet

I andre tråder så klager folk på at unger får iPads, iPhones, Macbooks og gud vet hva til jul, men når noen får 15 000 til sparing så er det plutselig ikke så mye..

Jeg sier meg enig i forslagene som har blitt postet når det kommer til å hjelpe til med husarbeid og koselige overraskelser med frokost. :)

• Liker 17
Skrevet

Så idioter mange her er. Hvorfor er ikke 15 000 kr mye penger? Hvor bortskjemte og utakknemlige er dere da?? Det sjalusi lang vei, derfor dere kan finne på og skrive så teit. Jeg ville blitt hoppende glad og takket, takket og takket. Gi en stor bukett blomster og besøk dem ofte og sett pris på dem. Snille folk fortjener å bli behandlet bra. Selv fikk vi 10 000 kr + masse, masse julegaver, så vi synes vi har fått kjempemye!

Anonym poster: e939e9eaca6a7d2076af77aff103ab9f

• Liker 7
Skrevet

Så idioter mange her er. Hvorfor er ikke 15 000 kr mye penger? Hvor bortskjemte og utakknemlige er dere da?? Det sjalusi lang vei, derfor dere kan finne på og skrive så teit. Jeg ville blitt hoppende glad og takket, takket og takket. Gi en stor bukett blomster og besøk dem ofte og sett pris på dem. Snille folk fortjener å bli behandlet bra. Selv fikk vi 10 000 kr + masse, masse julegaver, så vi synes vi har fått kjempemye!

Anonym poster: e939e9eaca6a7d2076af77aff103ab9f

Sjalusi, nei. Jeg synes bare ikke summen var gigantisk og for to voksne i arbeid er ikke dette mye, især om de kun har et barn å bruke pengene på.

Skrevet

Sjalusi, nei. Jeg synes bare ikke summen var gigantisk og for to voksne i arbeid er ikke dette mye, især om de kun har et barn å bruke pengene på.

15000 er mye penger å bare gi bort. Det er ikke en sum man forventer å få. Ts har heller ikke nevnt noe om foreldrenes inntekt, eller egen.

• Liker 6
Skrevet

15000 er mye penger å bare gi bort. Det er ikke en sum man forventer å få. Ts har heller ikke nevnt noe om foreldrenes inntekt, eller egen.

Igjen, uansett om foreldrene er uføretrygdede er ikke 15 k delt på to mennesker en vanvittig stor sum. Absolutt ikke.

Skrevet

Igjen, uansett om foreldrene er uføretrygdede er ikke 15 k delt på to mennesker en vanvittig stor sum. Absolutt ikke.

Vel jeg syns det er bra ts hvertfall setter pris på summen.

Hadde jeg fått 15000 hadde jeg ikke tenkt at "dette er ikke en vanvittig stor sum å FÅ".

• Liker 7
Skrevet

Jeg ble faktisk utrolig glad for et gavekort på 600! :) Syntes det var mye penger å legge i et gavekort.

Men tiden har forandret seg ser jeg :P

Anonym poster: a487776fbef297f21c30d7e7a0104bf6

• Liker 7
Skrevet

Vel jeg syns det er bra ts hvertfall setter pris på summen.

Hadde jeg fått 15000 hadde jeg ikke tenkt at "dette er ikke en vanvittig stor sum å FÅ".

Det var tonen i åpningsinnlegget jeg kommenterte, ikke takknemligheten. Ble litt overdrevet, bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...