origin Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Hei. En i familien har et bad hvor det er ekstremt mye råte og muggsopp på, men vedkommende har ikke penger til utbedring av badet og frykter at snart taket over badet skal dette igjennom hvis ingenting blir gjort. Finnes det noen tilskudd eller ordninger man kan søke om støtte til dette, f,eks fra kommunen eller andre? Vedkommende har ikke råd til å ta opp lån i banken for å få det utbedret. What to do?? Tusen hjertelig for alle svar og hjelp!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Nei. Hvis man ikke kan betale reparasjoner i egen leilighet må man selge. NAV finansierer ikke opppussing. Anonym poster: 8ddd15b5de53745547464e2810306747 7
Pringle Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Prøv å google utbedringslån, utbedringstilskudd og kommunens navn. 3
origin Skrevet 26. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2012 Prøv å google utbedringslån, utbedringstilskudd og kommunens navn. Ok, takk skal gjøre det:)
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Naturligvis er dette noe man må dette selv. Slike ting kommer ikke over natten, og slektningen kan skylde seg selv for ikke å ha satt av oppussingsbuffer. Slektningen får ta opp (grisedyrt) forbrukslån til å fikse det mest nødvendige. Anonym poster: c32a32236e86de4bd937597b9e460f3c 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Naturligvis er dette noe man må dette selv. Slike ting kommer ikke over natten, og slektningen kan skylde seg selv for ikke å ha satt av oppussingsbuffer. Slektningen får ta opp (grisedyrt) forbrukslån til å fikse det mest nødvendige. Anonym poster: c32a32236e86de4bd937597b9e460f3c Vedkommende kan sjekke først med kommunen om de kan få lån av de, utbedringslån/tilskudd. Ikke alle har rå til å spare penger, ikke alle tjener masse penger. Anonym poster: 85d2ca610451f3ceeec583ef9bf10cd7 2
origin Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2012 Vedkommende kan sjekke først med kommunen om de kan få lån av de, utbedringslån/tilskudd. Ikke alle har rå til å spare penger, ikke alle tjener masse penger. Anonym poster: 85d2ca610451f3ceeec583ef9bf10cd7 OK, takker så meget for svaret ditt!
origin Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2012 Finnes det forresten forsikringer som dekker sopp og råteskader på badet eller i huset ellers?? Ja jeg skal snoke på nettet selv men vil høre fra flere:)
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2013 Ok, et litt annet spørsmål. Hvor mye koster det å få inn folk på befaring? Ser det er noen selskaper som tilbyr gratis befaring, men er man da pliktig til å ta imot tilbudet i fra det firma som kommer på befaring?
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2013 Etter å ha snoket litt rundt ser jeg at det ligger på ca 250.000 kr å renovere/pusse opp et bad med flislegging og alt. Noen som har pusset opp et bad på 10 kvm og som kan si sånn ca hva de brukte for å pusse opp badet, om det ble 250.000 eller mindre/mer?
lillemeg90 Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Vi har akkurat laget til et vaskerom der vi ha gjort alt selv utenom rørleggearbeid og elektriker. Vi har brukt 60. 000 på fliser, veggplater, flyting av gulv, elektriker, rørlegger. Edit. Men da har vi sm sagt gjort det meste selv. Og når elektrikter/rørlegger har vert d har vi vert til stede og hjulpet for å minske på timene. Endret 8. januar 2013 av lillemeg90
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2013 Vi har akkurat laget til et vaskerom der vi ha gjort alt selv utenom rørleggearbeid og elektriker. Vi har brukt 60. 000 på fliser, veggplater, flyting av gulv, elektriker, rørlegger. Edit. Men da har vi sm sagt gjort det meste selv. Og når elektrikter/rørlegger har vert d har vi vert til stede og hjulpet for å minske på timene. Ok, takk!
Gjest hedgepig Skrevet 8. januar 2013 #13 Skrevet 8. januar 2013 Hvorfor ønsker de flislegging når de ikke har råd? Jeg hadde da sett på baderomsplater og våtromsbelegg til gulvet;) Billigere, og enklere å vaske. 2
Gjest Raggy Skrevet 8. januar 2013 #14 Skrevet 8. januar 2013 Hei. En i familien har et bad hvor det er ekstremt mye råte og muggsopp på, men vedkommende har ikke penger til utbedring av badet og frykter at snart taket over badet skal dette igjennom hvis ingenting blir gjort. Finnes det noen tilskudd eller ordninger man kan søke om støtte til dette, f,eks fra kommunen eller andre? Vedkommende har ikke råd til å ta opp lån i banken for å få det utbedret. What to do?? Tusen hjertelig for alle svar og hjelp! Hadde jeg hatt et bad med ekstremt mye sopp og råte så ville jeg startet med å rive det med en eneste gang! Dere kan ikke forvente at fagfolk skal komme å gjøre alt mulig når det ikke finnes penger så her er det bare å begynne å jobbe. Også får de heller bygge opp igjen badet over lang tid, for litt penger til overs hver mnd har de vel siden de eier. Les, jobb, finn tilbud, bruk tid så blir det bad til slutt. Også vil det nok lønne seg å endre på de kravene dere har, et bad behøver ikke å koste så mye visst man å står på selv.
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2013 Hadde jeg hatt et bad med ekstremt mye sopp og råte så ville jeg startet med å rive det med en eneste gang! Dere kan ikke forvente at fagfolk skal komme å gjøre alt mulig når det ikke finnes penger så her er det bare å begynne å jobbe. Også får de heller bygge opp igjen badet over lang tid, for litt penger til overs hver mnd har de vel siden de eier. Les, jobb, finn tilbud, bruk tid så blir det bad til slutt. Også vil det nok lønne seg å endre på de kravene dere har, et bad behøver ikke å koste så mye visst man å står på selv. Word!
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hadde jeg hatt et bad med ekstremt mye sopp og råte så ville jeg startet med å rive det med en eneste gang! Dere kan ikke forvente at fagfolk skal komme å gjøre alt mulig når det ikke finnes penger så her er det bare å begynne å jobbe. Også får de heller bygge opp igjen badet over lang tid, for litt penger til overs hver mnd har de vel siden de eier. Les, jobb, finn tilbud, bruk tid så blir det bad til slutt. Også vil det nok lønne seg å endre på de kravene dere har, et bad behøver ikke å koste så mye visst man å står på selv. Endret 8. januar 2013 av origin
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 8. januar 2013 Hvorfor ønsker de flislegging når de ikke har råd? Jeg hadde da sett på baderomsplater og våtromsbelegg til gulvet;) Billigere, og enklere å vaske. Ja, har lest om det og vurderer det, men elektrikker'n koster samme gjør rørlegger'n. I tillegg så er det vel noe som heter membran som må legges av fagfolk?
Suzy Skrevet 8. januar 2013 #18 Skrevet 8. januar 2013 Belegg er membran - du trenger ikke noe i tillegg til det. Jeg pusset opp bad fra bunnen (4,2 kvadrat) og brukte 30,000 - alt inkludert. Da gjorde vi all jobb bortsett fra å koble til strømmen på kablene og lys, og å koble til vann og rør.
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #19 Skrevet 8. januar 2013 Belegg er membran - du trenger ikke noe i tillegg til det. Jeg pusset opp bad fra bunnen (4,2 kvadrat) og brukte 30,000 - alt inkludert. Da gjorde vi all jobb bortsett fra å koble til strømmen på kablene og lys, og å koble til vann og rør. Allright! Takker:)
origin Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #20 Skrevet 8. januar 2013 Ok, da har jeg bestemt og da er spørsmålet om hva jeg MÅ kjøpe inn av materiale for å få et fungerende bad etter våtroms normen? Noen nevnte våtromsplater er det noe annet enn det å våtromstapet jeg trenger under veggene før våtromstapeten legges på? Ja jeg er n00b på å pusse opp badet. Er og noen som vet sånn ca hva det vil koste å skifte ut ett vindu på badet som er lite? Og hvor kan man få kjøpt vifte til baderommet for utlufting/sirkulasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå