Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i ett år å bli gravid.

Blitt det en gang før, men det endte med SA i 10'ende uke.

Mensen skulle kommet 23, men har enda ikke sett noe til den eller noe menssmerter. Pleier å få menssmerter to dager før mensen faktisk kommer.

I dag har jeg tilbrakt store deler av dagen over doskåla. Har ikke noe graviditetstest for hånda nå, og butikkene er jo stengt, så får vel bare vente til torsdag med å kjøpe. Klarer egentlig ikke vente.. Åååh..

Hvis jeg er gravid, er jeg bare et par uker på vei, men sist jeg var gravid hadde jeg veldig tidlige tegn som trøtthet og oppkast.

Velger å være anonym nå, i tilfelle jeg ikke er gravid. Blir så skuffa hvis jeg ikke er det nå...

Håper, håper, håper :rodmer:

*Fingers crossed*

Anonym poster: 8eaa78eca6bc0045cc1a0597f8586cfe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke ann å kjøpe test på bensinstasjon??

Lykke til, håper det går rette veien for dere :)

Skrevet

Vet ikke jeg. Syns det er flaut å gå inn på en bensinstasjon å spørre, spesielt hvis de ikke har.

Noen som vet??

Anonym poster: b2a2043f81805960a87560c408e59847

Skrevet

Vet ikke jeg. Syns det er flaut å gå inn på en bensinstasjon å spørre, spesielt hvis de ikke har.

Noen som vet??

Søkte ganske enkelt på google for deg, og det virker som de har det på noen bensinstasjoner ihvertfall. Dra på en med stort vareutvalg, så finner du det nok. Er det døgnåpen bensinstasjon i nærheten av deg kan du jo dra å kjøpe nå hvis du er våken enda, så har du til morgenurinen i morgen tidlig.

Si hvordan det går da :)

Skrevet

Søkte ganske enkelt på google for deg, og det virker som de har det på noen bensinstasjoner ihvertfall. Dra på en med stort vareutvalg, så finner du det nok. Er det døgnåpen bensinstasjon i nærheten av deg kan du jo dra å kjøpe nå hvis du er våken enda, så har du til morgenurinen i morgen tidlig.

Si hvordan det går da :)

Drar nok ikke før i morgen. Kvalmen har kommet tilbake, og da orker jeg ikke ut å farte. Spørs om jeg ikke må kjøpe to, så jeg kan ta en på dagen i morgen, og en om morgenen dagen etter. Klarer aldri å vente til morgenurinen :P

Er så spent!!

Skal fortelle deg hvordan det går, er jo eneste du som svarer :P

TS

Skrevet

jeg er også speeent! :D

Skrevet

Lykke til! Krysser fingre :)

Skrevet

Hvis du skulle være gravid, regner man svangerskapet fra første dag i sist mens- altså du vil da eventuelt være 4 uker og noen dager på vei.

Lykke til :)

Anonym poster: d13437a3276954e96b9de6ee2fd5b465

Skrevet

Funnet ut av det?? Kvalmen kan være fordi du håpet at du er gravid, kroppen kan narre oss pga psyken som håper at man er gravid, har opplevd det selv :P Gravid-kvalme er ikke vanlig å få før 6-7-8 uker på vei.

Anonym poster: 19e8cc6b789a872eff26fe1512e81d28

Skrevet

Det er ikke uvanlig å bli kvalm tidlig i uke 5 - slutten av uke 4 heller.. ;) Snakker av erfaring. Bah...

Håper du er gravid! :)

Skrevet

Det er ikke uvanlig å bli kvalm tidlig i uke 5 - slutten av uke 4 heller.. ;) Snakker av erfaring. Bah...

Håper du er gravid! :)

Det er uvanlig, og som regel innbilt. Kvalmen kommer normalt i uke 6-8.

Det at dette er din erfaring gjør det ikke automatisk til vanling ;)

Anonym poster: 9ead7a789aa4d701d50b02b076fde586

• Liker 1
Skrevet

Spennende. Funnet ut noe, TS?

Skrevet (endret)

Det er uvanlig, og som regel innbilt. Kvalmen kommer normalt i uke 6-8.

Det at dette er din erfaring gjør det ikke automatisk til vanling ;)

Anonym poster: 9ead7a789aa4d701d50b02b076fde586

Hvis man googler litt f eks kan man se at det ikke er så uvanlig. At jeg snakker om egen erfaring betyr jo ikke at det er det eneste jeg baserer det på. Prøv å fortelle en som er skikkelig kvalm at det er innbilt.. ;) Men det kan jo provoseres fram av summen av flere faktorer sikkert. Men nå vet ikke jeg hvor du/vitenskapen trekker linjen mellom unormalt og "i utkanten av normalt". Det er jo ganske forskjellig. Det er mye som er innenfor normalen.

Beklager avsporingen :)

Endret av siebaeo
Skrevet

Det er forskjell på å tru og håpe at man er gravid og på å vite. Jeg har flere ganger trudd og håpet at jeg er gravid, da jeg er prøver og har derfor blitt kvalm flere ganger rett før mensen dessverre kom, og da gikk kvalmen over. Alle de andre zsyklusene jeg ikke har vært prøver, altså i over 15 år (hvis vi tenker på fra når jeg fikk mensen for første gang, jeg er ikke 15 år gammel nå, hehe), så har jeg ikke vært kvalm rett før mensen. Så jeg er sikker på at min kvalme er pga håpet om å være gravid. Jeg har vært gravid en gang for noen år siden, det var ikke planlagt og var ikke ventet da vi bruke prevensjon, og kvalmen kom i uke 6. Jeg hadde da testet negativt få dager før kvalmen kom. Så da viste jeg ikke at jeg var gravid når kvalmen kom, og tok det som en selvfølge at jeg ikke var gravid pga negativ test flere dager etter IKM.

Har du testet deg TS?? :)

Anonym poster: 19e8cc6b789a872eff26fe1512e81d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...