AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #1 Skrevet 25. desember 2012 Dere som er glade i dyr, kunne dere vært sammen med en person som ikke likte dyr, eller som ikke likte det/de dyrene dere liker (har)? Jeg liker katter. Kjæresten liker hunder. Vi er begge allergiske. Han mot katt, jeg mot hund (og alle andre dyr med pels, men har funnet noen katteraser jeg tåler). Jeg merker jeg blir litt trist, han sier katt er utelukket uten engang å tenke at det (kan) finnes allergivennlige katter. Jeg merker at jeg ikke vet helt om jeg vil være i et forhold med en som ikke er så veldig glad i katter. :/ Er sikkert teit, men... Anonym poster: a597ce2a153e2bce861c01cb956f505a
Alina X Skrevet 25. desember 2012 #2 Skrevet 25. desember 2012 Vel,jeg kunne aldri blitt sammen med en mann som ikke liker hunder da jeg selv er hundeeier. Jeg er forøvrig veldig obs på mennesker som misliker dyr. Er han allergisk så får han finne seg ei ny dame hehehe. 4
Gjest SheWolf Skrevet 25. desember 2012 #3 Skrevet 25. desember 2012 Kan ikke komme til meg å være allergisk nei.. Her er det både katt, hund, burdyr og hest.. Synd, egentlig! Men sånn er nå det! 2
Chelmon Skrevet 25. desember 2012 #4 Skrevet 25. desember 2012 Er du villig til å ha allergivennlig hund? Villig til å hente hjem en flott liten kattunge for så å risikere å måtte levere tilbake til oppdretter om kjæresten din reagerer? Kanskje dere kan finne et annet dyr dere kan vurdere? 1
Thalassos Skrevet 25. desember 2012 #5 Skrevet 25. desember 2012 Å være sammen med en som ikke liker dyr er utelukket, selvom vi ikke skulle hatt dyr selv. You can judge the heart of a human being by its treatment of animals - det sier mye. 13
sjakalen321 Skrevet 25. desember 2012 #6 Skrevet 25. desember 2012 Jeg er glad i de fleste typer dyr, men nå som jeg har en American Akita, så veit jeg hvor mye ull og hår det blir. Så hvis jeg hadde møtt en flott kvinne, som ikke var keen på dyr i huset, kunne jeg gått med på det. Jeg har flere andre artige hobbyer jeg kan drive med!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #7 Skrevet 25. desember 2012 Jeg er veldig glad i dyr - bortsett fra hunder. Å være sammen med en som har hund hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. Det hadde også vært uaktuelt å være sammen med en som ikke likte de dyrene jeg har/ønsker å skaffe meg senere. Anonym poster: e75bdea5c7e6f9a23a197988c8604508
Gjest Elissima Skrevet 25. desember 2012 #8 Skrevet 25. desember 2012 Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke liker dyr. Jeg er ganske allergisk, men har sibirkatt, som jeg ikke reagerer på. Heldigvis er kjæresten min like glad i dyr som meg. Vi vurderer å skaffe oss en japansk spisshund etterhvert, da dette er rasen jeg tåler. Å være glad i dyr er en superviktig egenskap, da dyr er en stor del av mitt liv. Hvis din kjære ikke vil være med på noe kompromiss må du nesten velge hva som er viktigst.. 1
missdior Skrevet 25. desember 2012 #9 Skrevet 25. desember 2012 hadde vært helt utelukket å være sammen med en "dyrehater". kjæresten min hadde egentlig ikke noe forhold til katt før han ble sammen med meg som elsker katter. vi skaffet oss en liten kattunge i lag, og han elsker henne! han skjønner ikke hvordan han kunne leve uten katt før. hihi, oppdrag utført! 5
Thalassos Skrevet 25. desember 2012 #10 Skrevet 25. desember 2012 Jeg er glad i de fleste typer dyr, men nå som jeg har en American Akita, så veit jeg hvor mye ull og hår det blir. Så hvis jeg hadde møtt en flott kvinne, som ikke var keen på dyr i huset, kunne jeg gått med på det. Jeg har flere andre artige hobbyer jeg kan drive med! Jeg bare lurer, hadde du kvittet deg med hunden om en dame som ikke likte hunder kom inn i livet ditt nå, og det ble aktuelt å flytte sammen? 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2012 #11 Skrevet 25. desember 2012 Jeg kunne ikke vært sammen med noen som misliker dyr, siden jeg mener det er en karaktersvakhet, som indikerer at personen har flere dårlige sider jeg ikke kan leve med. Dersom de er allergiske, eller av andre grunner ikke kan ha dyr, på tross av at de liker dem kunne vært greit, men da måtte vi evt ventet med å flytte sammen til eventuelle dyr jeg har per i dag hadde avgått naturlig. Dvs, jeg kunne gått med på å ikke skaffe meg nye dyr, men ville aldri kvittet meg med de jeg har. Anonym poster: bd2b943a41ec9de25fb47706a3ebe404 11
Gjest Lille-pus Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 Med meg bor det tre katter. De 'eier' meg. De var her først. De har hevd på meg. En gang tidligere måtte jeg omplassere den aller første katten som eide meg, - og resten av sin levetid så lette han etter meg hver eneste dag. Det gjør jeg ikke en gang til, så den som skal/vil være med meg får tre godt voksne katter med på kjøpet. De tre har ingen andre så hvordan skulle jeg kunne overlate dem til en uviss skjebne ? Ikke ville de nødvendigvis klare å kapre et nytt hjem heller, som middelaldrende og en av dem med funkjonshemning. Men, liker de en mann som liker meg, og de kaster seg ikke over hvemsomhelst, så er vel jeg et enkelt bytte for ham Den som aksepteres av dem er et godt menneske, man klarer ikke skjule aggresjon for disse tre. ' Så i praksis er det vel opp til mine 3 og eventuell mann å bli venner og rotte seg sammen 3
Glynis Skrevet 26. desember 2012 #13 Skrevet 26. desember 2012 Jeg kunne aldri vært sammen med en hundeelsker. Nå har jeg heldigvis fått påvist allergi, slik at jeg har noe å skylde på, men perioden før jeg fikk det resultatet var jeg av samme mening. Derimot kan jeg ikke se for meg et liv med noen som ikke forstår verdien av katter. Det trenger ikke være en katteelsker, men hvis han ser på det å ha en purrende, småsovende kosekatt i fanget som noe unaturlig er det ikke typen for meg.
sjakalen321 Skrevet 26. desember 2012 #14 Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg bare lurer, hadde du kvittet deg med hunden om en dame som ikke likte hunder kom inn i livet ditt nå, og det ble aktuelt å flytte sammen? Jeg hadde ikke avsluttet forholdet mellom meg og hunden min nå, til fordel for en kvinne! Endret 26. desember 2012 av sjakalen321 7
Gjest Pia22 Skrevet 26. desember 2012 #15 Skrevet 26. desember 2012 Jeg har to Chihuahua jenter, og jeg kunne ikke engang vurdert tanken å bli sammen med en mann som ikke likte hundene mine. Hundene mine betyr alt for meg og er fullverdige familiemedlemmer, så det må en eventuell fremtidig mann akseptere. 2
Rainbow Skrevet 26. desember 2012 #16 Skrevet 26. desember 2012 Kunne ikke vært sammen med noen som ikke liker dyr. Kjærligheten min til dyr er for stor. Jeg skal ha hund i fremtiden, og jeg har hest. Å ha en kjæreste som ikke viste forståelse for det eller som ikke likte hester og hunder ville ikke funka. Heldigvis har jeg en kjæreste som liker begge deler veldig godt!! 2
Gjest Chin Skrevet 26. desember 2012 #17 Skrevet 26. desember 2012 Jeg lot være å date en mann for en del år tilbake fordi han aldri ønsket å ha noen dyr. Jeg var fast bestemt på å skaffe meg en hund eller katt i fremtiden, men det ville jo ikke vært aktuelt med han. Nå er jeg sammen med en som først godtok at jeg fikk meg hund og han endte opp med å elske vovven like mye som meg. Selv om jeg tar meg av alt det praktiske, så er det fint å se at han koser med hunden og leker med den. S Så nei, kunne ikke vært sammen med en som ikke ønsket eller godtok dyr i huset. Selv ikke allergi, da får vi heller ha særbo =p
Gjest meh Skrevet 26. desember 2012 #18 Skrevet 26. desember 2012 (endret) Å være sammen med en som ikke liker dyr er utelukket, selvom vi ikke skulle hatt dyr selv. You can judge the heart of a human being by its treatment of animals - det sier mye. Trenger ikke å være en som er villig til å behandle dyr dårlig selv om en ikke liker dem... Endret 26. desember 2012 av meh
Glynis Skrevet 26. desember 2012 #19 Skrevet 26. desember 2012 You can judge the heart of a human being by its treatment of animals - det sier mye. Det sier ingen verdens ting. Det finnes da en mellomting mellom hundeelskere og hundemishandlere. Jeg har aldri gjort noe vondt mot en hund, men jeg synes de er masete og ekle og de gir meg ingenting. Det forringer ikke hjertet mitt. 1
Gjest Naria Skrevet 26. desember 2012 #20 Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg elsker alle dyr og drømmer om å skaffe meg hund igjen når livssituasjonen og bosituasjonen min tillater det. Jeg kunne ikke vært sammen med en som ikke likte dyr, men at han ikke kunne ha dyr på grunn av allergi hadde jeg kunnet leve med. Endret 26. desember 2012 av Naria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå