Gå til innhold

Fra regelmessig til uregelmessig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ung! 18 år, og har hatt mensen 4 år ca. Har hele tiden hatt regelmessig mens, kommer på akkurat samme dato hver måned. Men i sommer begynte den å bli innmari uregelmessig. Kan f.eks ha mensen den 10. så kommer den ikke før den 20. neste måned. (Alt fra 1 dag til 2-3 uker ''for sen'' Har ikke gått på p-piller på ca 1 år, men gikk før det.

Vet ikke om dette hjelper, men er verdt forsøket:

*Har i over et år hatt krampe lignende smerter i venstre side av magen(nederst) Er ikke ofte, noen ganger et par ganger om dagen. Andre ganger kan det gå en til to uker før det kommer igjen. Legen har ikke funnet svar, vært på GU.

*Har testet for klamydia to ganger, men negativ begge gangene. Blir heller aldri gravid. Så jeg lurer;

1. Hva kan være grunnen til denne uregelmessige mensen?

2. Har jeg eggløsning når jeg har uregelmessig mens, og isåfall hvordan kan jeg regne ut denne?

3. Noen forslag til hva disse krampene kan være?

Anonym poster: da0502face4f84787f4dd0ddbbb3c4aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet (endret)

Det er vanlig at mensen blir uregelmessig når man ikke går på p-piller, den kan variere mellom 20-35 dgr uten at det er noe i veien. Du vil normalt sett ha eggløsning med uregelmessig mens, eggløsningen er det som setter i gang mensen. Du får menstruasjon 12-16 dgr etter eggløsning om syklus er normal.

Men det du skriver om at du aldri blir gravid stusser jeg litt over. Du er atten år, prøver du virkelig å bli gravid i så ung alder?

Endret av Trivia
Skrevet

Nei, gravid prøver jeg ikke å bli. Har bare ikke brukt p-piller denne tiden av religiøsbakgrunn.

Skrevet

Det finnes kondomer ... ren idioti å ikke bruke prevensjon om man ikke vil bli gravid.

Skrevet

Så var ikke det spørsmålet mitt her heller ;)

Skrevet

Men hva gjør du om du blir gravid?

Jeg synes du virker uansvarlig.

Skrevet

Beholder.

Skrevet

Er du i et stabilt forhold? Ferdig med utdannelsen din allerede?

Det er ungt å bli mor som atten-nittenåring. Skader ikke å vente noen år til.

Skrevet

Går lærling, stabilt forhold og god inntekt med samboer som har fast jobb, ferdig utdannet.

Skrevet

eneste spørsmålet jeg kan svare deg på er nr 2

ja du har eggløsning selv om mensen er uregelmessig, og nei du kan ikke regne ut når den eggløsningen inntreffer

i en fast syklus så kan en regne det ut, men ikke i en varierende en, eggløsning er to uker før mens

jeg er selv av de som har varierende syklus, mellom 5 og 7 uker så min eggløsning er alt fra 3 til 5 uker etter mens

de andre spørmålene er "lege-mat", men kanskje er svaret på sørsmål 1 at du bare er sånn, hvordan var det før du startet på ppiller da

Anonym poster: 6f40b27ac568264520a5e8c34f9ffff7

Skrevet

Feil forum...?

Anonym poster: 151831e64f543ab40710e1c16f474dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...