Gigi Skrevet 25. desember 2012 #1 Skrevet 25. desember 2012 Hei, Jeg har lyst på en typisk norsk, gammeldags ryggsekk slik som disse? Har vært litt rundt å sett i butikker og på nettet, men har ikke funnet noe.
Upadiela Skrevet 25. desember 2012 #2 Skrevet 25. desember 2012 http://www.etsy.com/search?q=backpack&view_type=gallery&ship_to=NO :D
Kamikatze Skrevet 25. desember 2012 #3 Skrevet 25. desember 2012 (endret) De du har bilder av ser mer ut som ransler enn ryggsekker. Prøv å søk etter alicepack. Haversack kan også være et alternativ, men mange av de gamle originale har kun en stropp. De er litt mindre enn alicepack. Alicepack var den typen Ludvig fra Flåklypa brukte, trolig. For den fikk vi mange av fra Amerikanerne etter krigen. Endret 25. desember 2012 av Kamikatze
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 25. desember 2012 #4 Skrevet 25. desember 2012 (endret) Hei!! Den skinnsekken går under navnet "Amandasekken", annenhver skolejente i Bergen har denne sekken, inkludert meg. :gjeiper: De selger den på Deguy (Galleriet i Bergen) og Amanda (Kong Oscars gate)! Angående den andre typen aner jeg ikke hvor de selger, men har sett dem rundt omkring. De du har bilder av ser mer ut som ransler enn ryggsekker. Morsomt at du bruker ordet ransel, det er nærmest utdødd i dag virker det som. Kanskje ikke blant gamlinger. Brukte ordet ransel da jeg gikk i 1. klasse, men nå bruker jeg kun ordet "sekk". Endret 25. desember 2012 av Valiumsjunkie
Kamikatze Skrevet 25. desember 2012 #5 Skrevet 25. desember 2012 men nå bruker jeg kun ordet "sekk". Oslosk språkforurensing! Også i selveste gammelhovedstaden, og alt!
Gjest Oblivion Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Om det ikke er så viktig at sekken er splitter ny så ville jeg tatt en titt innom loppemarked og bruktbutikker, både de som selger klær og de som selger litt av hvert annet. En venninne av meg har en amandasekk som hun betalte rundt femtilappen for -ren, luktfri og veldig lite brukt. Du finner nok sikkert mange slitte også, men om du ikke har dårlig tid så kan det være verdt å lete litt!
Gjest Badabing Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Ludvigsekk selger de på slike militærutsalg i alle fall. Har også sett slike på loppemarked.
hermoine Skrevet 4. januar 2013 #8 Skrevet 4. januar 2013 venninna mi fant en slik sekk på loppemarked:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå