Gå til innhold

Svigers gjør forskjell på barnebarna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke å være utakknemlig,men føler jeg har rett til å reagere på julegavene de ga sine barn og barnebarn i år. Jeg og mannen fikk tur til en storby i 3 dager,mens de skal ha barna hjemme hos seg. Kjempeglad og takknemlig for det. Jeg får så vite at de har gitt sin andre sønn med barn en ukes tur til syden i leiligheten dems. Barna(deres barnebarn) fikk like gaver ellers,men de andre barnebarna fikk altså en ukes tur til syden i tillegg. De sier at pengemessig så er det likt siden de bare trenger å betale for flybilletter til de andre,men opplevelsen for barna blir jo vidt foskjellig. Får så vondt av unga våre som begynner å bli så store at de jo får med seg denne forskjellsbehandlingen. Hva skal vi gjøre med dette? Vet av erfaring at det er vanskelig å ta opp ting med de. Må vel bare finne oss i det og late som ingenting!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke akkurat tvinge de til å gi likt eller droppe å gi fine gaver til de andre. Vil de fortsette med det de gjør så får de bare gjøre det.

Anonym poster: 368585ba4d7ba205821d9154c2c189ba

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke dere låne leiligheten en uke å betale billetter selv? Dere skal sikkert på sommerferie til sommeren uansett?

Mulig det bare var ubetenksomt av de, men om de har brukt samme sum, så synes jeg ikke det er så ille.

Personlig synes jeg en storbyferie inkl. barnepass er hakket bedre enn den andre gaven ;)

• Liker 21
Skrevet

Leligheten låner de gjennom jobben,så ikke så lett å få lånt den. Jeg får vondt av unga jeg,ikke så opptatt av hva de andre voksne skal.

Skrevet

Du kan ikke akkurat tvinge de til å gi likt eller droppe å gi fine gaver til de andre. Vil de fortsette med det de gjør så får de bare gjøre det.

Anonym poster: 368585ba4d7ba205821d9154c2c189ba

Er jo det jeg veit at jeg ikke kan og det gjør det jo bare verre synes jeg.

Gjest pålogget
Skrevet

makan til utakknemlighet. kan ikke måle mine ullsokker med en storbyferie i 3 dager. skjerp deg! kommer flere jul etterhverandre, kanskje er dere heldige da.

• Liker 17
Skrevet

makan til utakknemlighet. kan ikke måle mine ullsokker med en storbyferie i 3 dager. skjerp deg! kommer flere jul etterhverandre, kanskje er dere heldige da.

Tenkte meg jeg fikk kommentarer på at vi var utakknemlige,men dette handler om prinisppet om at man ikke skal gjøre forskjell på barnebarna. Jeg hadde aldri i livet hatt hjerte til å gjøre så stor forskjell på mine barn. Spiller ingen rolle hva det handler om, om det er sydenferie eller om de hadde fått timer sammen med besteforeldrene i gave. De andre barna får en uke sammen med sine besteforeldre og foreldre i syden,mens våre får tre dager med besteforeldrene hjemme. STOR forskjell spør du meg!

Skrevet

Jeg mener ikke å være utakknemlig,men føler jeg har rett til å reagere på julegavene de ga sine barn og barnebarn i år. Jeg og mannen fikk tur til en storby i 3 dager,mens de skal ha barna hjemme hos seg. Kjempeglad og takknemlig for det. Jeg får så vite at de har gitt sin andre sønn med barn en ukes tur til syden i leiligheten dems. Barna(deres barnebarn) fikk like gaver ellers,men de andre barnebarna fikk altså en ukes tur til syden i tillegg. De sier at pengemessig så er det likt siden de bare trenger å betale for flybilletter til de andre,men opplevelsen for barna blir jo vidt foskjellig. Får så vondt av unga våre som begynner å bli så store at de jo får med seg denne forskjellsbehandlingen. Hva skal vi gjøre med dette? Vet av erfaring at det er vanskelig å ta opp ting med de. Må vel bare finne oss i det og late som ingenting!!??

Så foreldrene dine dere ga ingenting, mens foreldrene hans ga ferieturer både til deg, typen din og broren hans og dama hans. Og endatil finne du det misunnelsesverdig og rom for å være utakknemlig? Så du skulle ønske foreldrene hans var som foreldrene dine, altså ga dere ingenting?
  • Liker 4
Skrevet

Så foreldrene dine dere ga ingenting, mens foreldrene hans ga ferieturer både til deg, typen din og broren hans og dama hans. Og endatil finne du det misunnelsesverdig og rom for å være utakknemlig? Så du skulle ønske foreldrene hans var som foreldrene dine, altså ga dere ingenting?

Aldri sagt at vi ikke fikk noe av våre foreldre.... Hva mener du?

Skrevet

Aldri sagt at vi ikke fikk noe av våre foreldre.... Hva mener du?

Jeg mener at så lenge foreldrene dine ikke ga dere en storbyferietur, - så forskjellsbehandler jo foreldrene dine og foreldrene hans dere deres unger. Jeg mener, skulle du ønske foreldrene hans ikke ga dere storbytur eller at foreldrene hans ikke ga svigerbroren din en ukes ferietur? Jeg forstår ikke problematikken, er problemet at dere fikk storbytur eller at svigerbroren din fikk ukesferietur? Jeg for eksempel har ikke råd til å være borte en uke på ferie, men en helg går fint, derfor hadde jeg blitt mer takknemlig for helgeturen enn ukesturen.
Skrevet

Jeg mener at så lenge foreldrene dine ikke ga dere en storbyferietur, - så forskjellsbehandler jo foreldrene dine og foreldrene hans dere deres unger.

Du er syk i hodet.

Anonym poster: a19d2f1e3bd2c7c6fc0b38724221ef74

• Liker 3
Skrevet

Du er syk i hodet.

Anonym poster: a19d2f1e3bd2c7c6fc0b38724221ef74

Jeg er ihvertfall ikke utakknemlig fordi andre folks sine foreldre gir forskjellige presanger.
  • Liker 2
Skrevet

Men hva vet du om hva besteforeldrene finner på med barnebarna sine imens dere er på ferie i 3 dager da? For alt du vet, kan det være mye mer verdt enn en uke i syden.

Anonym poster: e21094b3874bf1646a0c60ceb473c83e

• Liker 4
Skrevet

Jeg mener at så lenge foreldrene dine ikke ga dere en storbyferietur, - så forskjellsbehandler jo foreldrene dine og foreldrene hans dere deres unger. Jeg mener, skulle du ønske foreldrene hans ikke ga dere storbytur eller at foreldrene hans ikke ga svigerbroren din en ukes ferietur? Jeg forstår ikke problematikken, er problemet at dere fikk storbytur eller at svigerbroren din fikk ukesferietur? Jeg for eksempel har ikke råd til å være borte en uke på ferie, men en helg går fint, derfor hadde jeg blitt mer takknemlig for helgeturen enn ukesturen.

Ja,blir for dumt,huff!

Skrevet

Men hva vet du om hva besteforeldrene finner på med barnebarna sine imens dere er på ferie i 3 dager da? For alt du vet, kan det være mye mer verdt enn en uke i syden.

Den ene av besteforelderen jobber og den andre skal bare være hjemme. Har spurt.

Skrevet

slutt å syt, noen får ikke gave hos svigerforeldre i det hele tatt.

Anonym poster: 08b952c05fb225e8bf4300637bbfe698

• Liker 1
Skrevet

Ja,blir for dumt,huff!

Problemet er at det på langt nær ble en lik gave til to sønner og barnebarn. Både opplevelsesmessig og pengemessig. Våre unger får mindre tid med besteforeldrene,ingen tur sammen med oss som foreldre,ingen opplevelsesrik ferietur som de andre får!! Skjønner dere ikke at det er STOR froskjell så la vær å svare!!!

Skrevet

Det koster vel mer på storbyferie pga hotell også som er ganske dyrt. søskene får jo låne leilighet.

blir kanskje litt trangt å ha alle i leiligheta på en gang?

• Liker 2
Skrevet

Den ene av besteforelderen jobber og den andre skal bare være hjemme. Har spurt.

Men du vet fortsatt ikke hva den som skal være hjemme finner på med barna. Kanskje de er ute og aker og koser seg, eller hva de enn liker å gjøre. Jeg hadde heller ville vært hos mine besteforeldre da jeg var liten enn i syden tror jeg.

• Liker 3
Skrevet

Det koster vel mer på storbyferie pga hotell også som er ganske dyrt. søskene får jo låne leilighet.

blir kanskje litt trangt å ha alle i leiligheta på en gang?

Vår tur kostet 5500 kr. Flybilletter med Norwegian koster for 3 barn og to voksne 14500 kr!!! OG IGJEN,jeg er ikke opptatt av pengene,men at barna vår ikke får tur med besteforeldrene,men det får de andre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...