Gå til innhold

Fedon Lindberg, noen som har prøvd?

lillemor

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg motet meg opp til å hive meg på fedon mat, men der ikke mye jeg liker...Fiber ..og atter Fiber... + en del proteiner....

Så nå går det på rå gulrot til frokost... den fiberrike maten er jo ikke god!

Til middag blir det salat... huff..

Det er 3 dagen min, JEG skal klare en uke... basta!

Er det noen her som har prøvd fedon sitt opplegg?

Hva kan jeg ha til pålegg?

Andre matsorter som skal være bra?

Hilsen lillemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke litt lite med bare rå gulrot til frokost og salat til middag? når du går på fedon sitt kosthold er det ikke meningen at du skal sulte deg, det er mer om livsstilforandring. og du kan jo ikke leve på rå gulrot resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har prøvd, og gikk ned i vekt også. Desverre er ikke Fedon en slankekur, men en livsstil. Siden jeg er altfor glad i mat gikk jeg rett opp igjen i vekt da jeg sluttet med dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Endelig har jeg motet meg opp til å hive meg på fedon mat, men der ikke mye jeg liker...Fiber ..og atter Fiber... + en del proteiner....

Hilsen lillemor

Jeg vil anbefale deg den første boka (husker ikke i farta hva den heter).

Som Arwen sier så er ikke Fedon-mat en slankekur, det er viktig å være klar over det. Det er ikke meningen du skal spise bare gulrøtter i ett måltid, du må ha proteinrik mat også, samt noe fettholdig mat. I prinsippet skal alle måltider bestå av en viss andel av hver matgruppe (beskrevet mer i boka). Dessuten skal du spise deg mett!

Dessuten holder det ikke med en uke, dette er en annerledes måte å sette sammen måltidene på og har virkning på lengre sikt. Det er ikke noe du kan gå på en uke, forvente å få effekt og så slutte. Da kan du heller ta deg en Nutrilett-uke.

Jeg har lagt om kosten delvis etter de prinsippene og merket bra effekt først og fremst på at jeg er mer opplagt og fungerer bedre i hverdagen. Jeg har ikke lagt meg på noe minimalkosthold og har dermed ikke gått så mye ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg går på Fedon. Jeg har holdt på i to-tre måndter nå. Det er så mye godt man kan lage, og jeg er aldri sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen lillemor

Hva er vitsen med å klare en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk
JA' date=' jeg går på Fedon. Jeg har holdt på i to-tre måndter nå. Det er så mye godt man kan lage, og jeg er aldri sulten.[/quote']

Fortell litt om hvordan du gjør det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tenkte at jeg skulle prøve 1 uke av gangen...

jeg skulle bare ta av meg 3-4 kilo...

Og desuten så tåler jeg ikke all mat, jeg har desverre operert bort god del av tarmene, er fri for endetarm, tykktarm og deler av tynn tarm.

Så det er mye mat som kan forårsake diare....

Vil gjerne høre mere bra matforslag fra

Hilsen lillemor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert altså. Men det er mye man kan spise. Jeg har nå aldri vært så glad i brød med brunost heller jeg da, så det passer meg utmerket at jeg ikke skal spise så mye brød.

Til frokost spiser jeg gjerne en omelett med sopp og løk, og har tomater og agurk ved siden av. Eller så lager jeg meg en frokostblanding med

All-bran, soyaflokker, linfrø og bær, og har biola og cottage chees over. Bruker gjerne litt fruktose også.

Til lunch har jeg kanskje en kylling eller skaldyrsalat, eller kald omelett, eller et par karbonader emd salat.

Middag kan jeg lage fisk med råkost, eller en wok.

Så har jeg gjerne et mellommåltid i løpet av dagen, og det er ofte en Yoplait yoghurt og rå gulerot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...