Gå til innhold

Jeg - en simpel butikktyv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok storhandelen rett før jul. Betalte, pakket varene i poser og la dem tilbake i handlevogna før jeg begynte den strabasiøse ferden mot bilen. Å dytte full handlevogn på en snødekket parkeringsplass er tungt! Da jeg satte den siste posen inn i bilen oppdaget jeg at det lå igjen en vare i vogna, som jeg ikke hadde betalt for. Akkurat da var jeg så sliten at jeg bare lempet varen oppi en pose og kjørte hjem, men så begynte jeg å tenke på at jeg selvfølgelig burde ha snudd og gått inn igjen og betalt. Nå føler jeg meg som en tyv, så hvor teit vil det være å dra tilbake til butikken på torsdag og bekjenne mine synder? Hva ville du forresten ha gjort?

Anonym poster: d497ed21cdd06a6022ecf8f32028740f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyven tyven skal du hete for du stjal, min lille venn...

Anonym poster: 885b421582811331bd709b5d70746694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på verdien på varen.

Anonym poster: 7a7af8cd48b974c4ae746dee2c52621b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du forresten ha gjort?
Dratt hjem, sjekket kassalappen nøye, for å se om den var betalt likevel. Hvis ikke ville jeg tatt med etiketten, tomemballasjen eller skrevet av nummeret under strekkoden, forklart situasjonen i kassen og gjort opp for varen på neste handletur.

Det er stor forskjell på å naske og å overse noe, selv om sistnevnte selvsagt ikke er en plausibel unnskyldning dersom du hadde blitt tatt på fersk gjerning.

Bare presiser at det var en vare du skulle kjøpe, og at grunnen til at du ikke betalte for den da var at den gjemte seg blant virvaret av poser i en smekkfull handlevogn. Har skaden først skjedd spiller det vel liten rolle om du kommer inn og betaler samme dag eller noen dager seinere. Faktisk er det trolig greit at du ikke opptok en ekstra køplass i førjulskaoset, når du likevel skal ha fersk melk på hvilepuls i romjula.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville betalt varen.

Fordi, det store "vi" som blir mindre ærlige, er ett resultat av MINE og DINE handlinger. Så dess flere som ikke retter opp slike små feil, dess mindre ærlige blir "vi".

Om ikke annet, er du med på holde balansen:-))

...og så er det så godt å være ett godt menneske...

Anonym poster: 72367753a76338da35f54fc60a98b116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke giddet å dra tilbake. Har hent et par ganger at jeg har oppdaget lignende. Har aldri gått tilbake så sant det ikke oppdages rett i kjøpssituasjonen. Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet.

Anonym poster: b124e2fa5e6ee419664bff688404935e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde betalt for varen. En gang jeg hadde vært på seven eleven kom jeg hjem med mer i posen enn jeg hadde betalt for (var jenta bak disken som la det oppi). Da jeg så dette gikk jeg tilbake og leverte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort opp for meg. Tok emballasjen med til butikken og fortalte at den hadde kommet med uten at den var betalt og at jeg ville betale. Varen kostet nesten seksti kroner, så det var jo en del penger. Den ansatte takket faktisk for at jeg kom tilbake, hun sa at det var ikke alle som ville ha gjort det. Gjett om jeg sjekker handlekurva grundig heretter!

Anonym poster: d497ed21cdd06a6022ecf8f32028740f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort Ts:) Og bra at du gjorde opp for deg:)

"Stjal" en pakke bleier engang, handlet bare litt som jeg la på toppen av vogna og bleiepakken under da jeg ikke orket å bære på ei kurv. Oppdaget ikke bleiepakken før jeg var kommet hjem. Betalte den dagen etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tilbake slik en gang, det var på bensinstasjon der jeg hadde fylt bensin, gikk inn for å betale, og sa også at jeg skulle ha sigaretter.Jeg trakk kortet og tenkte ikke mer på det,før jeg kom hjem,og fant ut at jeg hadde kun betalt for sigarettene.

Jeg kjørte innom neste dag,forklarte saken at de kun hadde belastet sigarettene på kortet, men ikke bensinen, og ville betale det nå.Å du som jeg fikk kjeft! Fortalte hvordan de hadde kamera på hver av pumpene,og at de skulle nok tatt meg allikevel under neste gjennomgang av kassen, og at de alltid politianmeldte! Eh ja,jeg står jo her og skal betale,helt av meg selv...

Siste gang jeg går tilbake om slikt skulle skje igjen,tenkte jeg for meg selv!

Anonym poster: 76dc03f74388ffb63b49c00852da447b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett på det som kompensasjon for at de ikke måker parkeringsplassen skikkelig.. Hehe neida men jeg ville faktisk ikke tatt det så tungt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarandus

Takk for at det finnes kunder som deg, som faktisk tenker over slike ting. Det finnes nok av dem som stjeler, nasker og river med seg mest mulig, spesielt i desember... Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville returnere varen og forklare situasjonen. Tror ikke det blir noe straff i dette tilfelle. Hvis du hadde tenkt å kjøpe det likevel, så er det bare å betale. Alle setter pris på ærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville gått tilbake, fordi jeg har en overaktiv hjerne som hadde tenkt på dette sånn ca. hver dag i to år. Og det å betale for en vare jeg faktisk prøvde å kjøpe er en svært billig pris for sjelero og god samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt tilbake og betalt. Gjør meg ikke til kjeltring for 60 kr. :) Ærlighet varer lengst og her snakker du med hun som gir beskjed om hun får igjen noen kroner for mye på bussen, butikken etc.. Eller om det ligger mynter fra forrige kunde i myntveksleren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende situasjon selv her. Hva ville dere gjort om dette skjedde dere?

Var på en sportsbutikk og handlet en del der. Han som sto i kassa ble tydeligvis litt for opphengt i å flørte med meg, så han glemte å slå inn et plagg. Merket jo dette ganske raskt selv, da prisen ble en del lavere enn forventet. Men jeg holdt kjeft om det.. Det var jo han som hadde gjort en feil ved å ikke slå inn varen. Bonus til meg, føler meg absolutt ikke som en tyv av den grunn. Hadde bittelitt dårlig samvittighet, men tenkte at "hey, det er jo faktisk hans skyld, ikke min"..

Anonym poster: 1098dcdec93ed0da4e56d875975a0480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på verdien på varen.

Anonym poster: 7a7af8cd48b974c4ae746dee2c52621b

Bullshit, jeg jobbet i butikk før og skal love deg det småtingene som ble stjålt samlet seg opp til å bli mye penger, nesten nok til å gå konkurs. Er forøvrig 2 nabobutikker som ble nedlagt akkurat pga. dette og det økte kundeantallet våres i siste liten, men jeg synes synd på alle de som mistet jobben sin pga. drittfolk som stjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...