Gå til innhold

Hvordan ta "samtalen" om forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en mann en stund nå, nesten et halvt år. Vi har møtt hverandres familier og er så godt som i et forhold, men vi har ikke snakket om det..

Hvordan tar jeg dette opp? Jeg har jo ikke lyst til å vente evig heller, og jeg vil ikke presse ham eller skremme ham..

Anonym poster: 1d3b7d4a2fbda6403108af42b519be80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til han gjør det :)

Skrevet

Etter et halvt års dating og gjensidig introduksjon av familie ville jeg gått ut fra at vi var et par. Det er vel ingen som driver på slik med en FWB?

• Liker 1
Skrevet

Alle blir ikke kjærester fordi den ene "spør på" den andre. Noen blir kjærester gjennom å oppføre seg som kjærester lenge nok. Hvis dere oppfører dere som kjærester, og i tillegg har møtt hverandres familie, så vil jeg si at der er kjærester.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri datet en fyr og møtt familien hans uten at jeg kalte han for kjæresten min.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar, dere!

Det eg er redd for, er at vi kansje ikke er på samme side helt enda? At jeg omtaler han som kjæreste, mens han fremdeles omtaler meg som venninne, derfor vil jeg gjerne ta den samtalen for åvære sikker på at vi er på samme side..

TS

Anonym poster: ecc22639ff6990240ab77a497bb24d28

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Jeg har aldri datet en fyr og møtt familien hans uten at jeg kalte han for kjæresten min.

Haha, beste svaret her. Man driver vel ikke og drar med seg knullekompiser hjem til foreldrene. Da er man kjærester, og et par, basta!

Forøvrig TS, hva med å bare feire jul nå, og la spørsmålet om hvorvidt man er i et kjæresteforhold eller ei bero et par dager...?

Skrevet

Haha, beste svaret her. Man driver vel ikke og drar med seg knullekompiser hjem til foreldrene. Da er man kjærester, og et par, basta!

Forøvrig TS, hva med å bare feire jul nå, og la spørsmålet om hvorvidt man er i et kjæresteforhold eller ei bero et par dager...?

Jojo klart det, vi sees nok ikke før etter nyttår uansett da jeg har reist bort i jula, lurte bare på hvordan jeg kan ta det opp :)

Skrevet

Alle blir ikke kjærester fordi den ene "spør på" den andre. Noen blir kjærester gjennom å oppføre seg som kjærester lenge nok. Hvis dere oppfører dere som kjærester, og i tillegg har møtt hverandres familie, så vil jeg si at der er kjærester.

Det samme sier jeg. "Den store samtalen" har jeg igrunnen bare lest om på kg.

Anonym poster: d8831cf692cd49121468b240261cbe9b

Skrevet

Skjønner at det er vanskelig. Var i den situasjonen selv for ikke så lenge siden. Vi hadde datet i 5 måneder, og jeg hadde tatt opp ikke mindre enn 3 ganger (ene gangen i fylla, så det teller vel ikke) hvor vi sto. Han sa hver gang at vi bare tok det som det kom. Hva nå enn det betydde. Vi hadde møtt hverandres familier, jeg hadde til og med vært med hans familie på hyttetur! Men noen avklaring var det ikke mulig å få.

Plutselig en dag fikk jeg høre fra en venn av han "et eller annet og at jeg var dama hans". Jeg reagerte naturligvis nok på dette, fordi jeg hadde jo ikke fått noe skikkelig svar noen gang. Så jeg tok opp dette kompisen hadde sagt med han. Jeg var nok litt krass, og sa at han fikk versegod å informere om at vi ikke var kjærester. Etter det hørte jeg ikke noe fra han på en måned, når han plutselig hadde fått seg kjæreste. Jeg er fremdeles et eneste spørsmålstegn, men veldig glad for at det ikke ble noe mer med han.

Det jeg vil frem til er egentlig at du ikke må forvente at dere er kjærester, og at det nok er lurt å få avklart dette snart.

Anonym poster: 8b253388d805509e32cddaa32a794d69

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Har datet en mann en stund nå, nesten et halvt år. Vi har møtt hverandres familier og er så godt som i et forhold, men vi har ikke snakket om det..

Hvordan tar jeg dette opp? Jeg har jo ikke lyst til å vente evig heller, og jeg vil ikke presse ham eller skremme ham..

Anonym poster: 1d3b7d4a2fbda6403108af42b519be80

Vent til han gjør det :)

:nei: :nei: :nei:

Da spør du ham, rett ut face-to-face; er vi å regne som kjærester nå synes du, ja eller nei???

Hverken han eller du er tankelesere (skjønt det kan betviles når det gjelder kvinner har jeg forstått) så du gjør deg selv, og han, en tjeneste ved rett og slett å spørre.

• Liker 1
Skrevet

For guds skyld, om du lurer på det så snakk med ham? Da finner du det jo ut.

Typen min og jeg begynte å flørte i november, kysset og hadde til slutt sex i slutten av januar. Et par dager etter at vi lå sammen spurte han hvor vi var på vei, forsikret seg om at jeg var seriøs med ham og så begynte vi å kalle oss kjærester.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare spørre om dere er kjærester rett ut? Eller bare kalle ham kjæresten min en gang og se hvordan han reagerer.

Skrevet

Takk for råd, alle sammen! tror jeg satser på Gorgonzola sitt råd når anledningen byr seg.

• Liker 1
Skrevet

Spør ham vel, heller det enn å være usikker. Spør han om hvor han ser at dere er nå. Hva "statusen" på forholdet deres er og hva han vil. Vær ærlig med ham =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...