Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Julenissen
Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år, og men det året her har vært langdistanse forhold.

Glemte å legge til at vi er samboere...

Når vi ringer hverandre så føles det ut som jeg må dra informasjon ut av henne. Rett og slett suge informasjon ut av henne, som hva har du gjort idag, skjedde det noe spennende på jobben og lignende... Ringte hun idag og ville jo selvfølgelig høre hva hun fikk i gaver osv, og hvordan dagen har vært..

Responsen jeg får er at hun svarer med at hun fikk mye fint, og at dagen var fin.. Men det stopper der...

Rett og slett så sier hun ikke mer enn hun må og jeg begynner og bli lei av å suge informasjon som burte komme av seg selv.. Er det bare jeg som syntes dette er rart?

Jeg prøver å holde optimismen oppe men er ikke så lett når det du får tilbake mange ganger er: Ingenting , etc...

Jeg har prøvd så godt det året her og være mest mulig med hun med tanke på at jeg kun er hjemme kort tid av gangen. Hun tar ikke mye initiativ til å gjøre ting sammen, alltid jeg som må komme opp med en stor regle med ting vi kan gjøre.. Så blir det nesten alltid det samme...

Jeg må nesten alltid ta initiativ til sex, og har tatt opp at vi kunne godt prøve flere stillinger og lignende.. Sendt flere linker til ting vi kunne prøve, men hun sender alltid geipetegn tilbake eller skriver ok..

Jeg må bare dele litt av frustrasjonen min, for jeg har vell rett til å være det i denne saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om du burde ta en prat med henne om det. Er i et avstandsforhold selv, og det viktigste er å være ærlig med hverandre og ha en god kommunikasjon.

Kan være at hun syns at hun ikke trenger å gå så mye inn på det.

Selv fikk jeg vite av min venninne at noe hadde skjedd i kjæresten min sitt liv, uten at han har sagt noe som helst

Selv om det er noe helt annet, så venter jeg til han vil snakke om det.

Men hvis du føler at det her skjer ofte. Så prat med henne! Hvis ikke så kommer det ikke til å funke.

Skrevet

Låter som om hun har gått litt i metning, eller at du er gladest i henne, mens hun er gladest i å være i et forhold, slik som venninnene hennes er.

Uansett: Lær deg forskjellen på å stille åpne spørsmål kontra lukkede, slik at hun ikke føler at hun sitter i et avhør.

Gjest Julenissen
Skrevet

TS her.. Spør jeg om for mye? BUMP for noen flere synspunkter.

Skrevet

Hvordan har kommunikasjonen med henne vært før da? Det høres rart ut..

Skrevet

Høres sykt kjipt ut ts,har du prata med henne om hva du føler?

Håper det løser seg for dere:)

Gjest Julenissen
Skrevet

TS Her: Kommunikasjonen har vært fin. Har vært i det siste at hun har blitt litt "avvisende" hvis vi kan kalle det slik. Hun har fått en "god" kompis på jobben, som er en venn av meg. Hun sier hun kaster følelsene på hyllen hver gang jeg drar, og hun har forklart at hun syns det er rart og prate på telefon eller facebook.

De jobber sammen, sender ofte sms og er sammen på fest og lignende, men hun sier ikke at det er noe mer mellom de, og det stoler jeg på. Men føler at hvis hun har problemer og ting er litt galt, så er det han hun går til og forklarer hva som er galt, og ikke meg. Det hørtes kanskje rart ut.. Noen innspill ?

Skrevet

Går ikke ann å dytte bort kjærlighet,tror hun fucker med deg jeg..Kom deg unna!

Gjest julenissen
Skrevet

Vil gjerne ha noen flere innspill om dette..

mvh

TS

Skrevet (endret)

Hvordan kan dere være samboere i et langdistanse forhold?

Uansett sier det seg selv at et langdistanse forhold har store ulemper og gjør det aller meste mye vanskeligere.

Og denne "gode" kompisen hennes på jobben gjør heller ingenting lettere.

Endret av Steinar40
Gjest Julenissen
Skrevet

TS her:

Vi bodde sammen en liten stund før jeg dro.

Ja selfølgelig så har distanse forhold sine ulemper...

Så jeg burte sette meg ned med henne og fortelle det jeg skriver i denne posten?

Kamikatze :Du sier også at jeg stiller for åpne spørsmål, den tar jeg på min egen kappe. Ser det selv nå.

Som steinar sier gjør ikke denne gode kompisen det noe bedre, men hvordan burte jeg gå frem i dette tilfelle?

Føler at jeg gir , men ikke får tilbake.. Er frustrert og lei meg over hele situasjonen, føler ikke at jeg blir møtt halvveis ...

Skrevet

Som jeg tenker her så er det sentrale spørsmålet om du skal flytte tilbake snart eller ikke.

Hvis ikke, så kan jeg vanskelig se noen lysende framtid for dere to.

Gjest Julenissen
Skrevet

TS her: Ja kommer hjem fra utenlandstjeneste om 20 dager, så da flytter jeg tilbake selfølgelig.

Skrevet

TS her: Ja kommer hjem fra utenlandstjeneste om 20 dager, så da flytter jeg tilbake selfølgelig.

Ja, da bør dere ta en skikkelig prat ansikt-til-ansikt da.

Skrevet

Men hvis det er slik at det er bare du som tar iniativ ol så kan du jo prøve å være litt avvisende selv, for hvis du er av typen som løper etter henne så er de mange jenter som synes det er "slitsomt"...Det må være en balanse, det gjelder for gutter og, de blir jo drittlei hvis dama ringer 5-7 ganger og sender min 10sms hver dag, satt på spissen...

Prøv å vær litt utilgjengelig og litt likegyldig, ikke som en logrende bikkje som ALLTID er der....Jeg sier ikke at alle burde være lettere avvisende mot dama/typen, men at det kan hjelpe hvis dama/typen ikke virker interessert.

Skrevet (endret)

Nå som jeg har lest mer, sitter jeg med et inntrykk av at det ikke nødvendigvis er det at du stiller lukkede eller ledende spørsmål, men snarere at hun begynner å bli kald. Har opplevd dette når jenter får en annen fyr i sikte. Kvinner er ofte seriemonogame, og får derfor et sterkt behov for å kvitte seg med sin eksisterende flamme når hun har fått et mer attraktivt bytte i siktet. Ofte begynner de å irritere seg over nesten alt ved deg, men betror seg gjerne heller til en venn eller venninne enn til deg, slik at det kommer som lyn fra klar himmel, den dagen hun har bestemt seg (les: opplever at hennes "nye flamme" viser interesse tilbake).

Endret av Kamikatze
Gjest badeand1
Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år, og men det året her har vært langdistanse forhold.

Glemte å legge til at vi er samboere...

Når vi ringer hverandre så føles det ut som jeg må dra informasjon ut av henne. Rett og slett suge informasjon ut av henne, som hva har du gjort idag, skjedde det noe spennende på jobben og lignende... Ringte hun idag og ville jo selvfølgelig høre hva hun fikk i gaver osv, og hvordan dagen har vært..

Responsen jeg får er at hun svarer med at hun fikk mye fint, og at dagen var fin.. Men det stopper der...

Rett og slett så sier hun ikke mer enn hun må og jeg begynner og bli lei av å suge informasjon som burte komme av seg selv.. Er det bare jeg som syntes dette er rart?

Jeg prøver å holde optimismen oppe men er ikke så lett når det du får tilbake mange ganger er: Ingenting , etc...

Jeg har prøvd så godt det året her og være mest mulig med hun med tanke på at jeg kun er hjemme kort tid av gangen. Hun tar ikke mye initiativ til å gjøre ting sammen, alltid jeg som må komme opp med en stor regle med ting vi kan gjøre.. Så blir det nesten alltid det samme...

Jeg må nesten alltid ta initiativ til sex, og har tatt opp at vi kunne godt prøve flere stillinger og lignende.. Sendt flere linker til ting vi kunne prøve, men hun sender alltid geipetegn tilbake eller skriver ok..

Jeg må bare dele litt av frustrasjonen min, for jeg har vell rett til å være det i denne saken?

Sånn var forholdet mitt også. Utrolig kjedelig. Nå er det slutt og jeg er egentlig glad for det. Forholdet var kjedelig og uten kommunikasjon. Du har all rett til å bli frustrert, det hadde jeg/det var jeg også.

Som andre her sier - prat med henne. =)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...