AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #1 Skrevet 24. desember 2012 Forloveden og jeg har vært sammen i 8 år. Vi har bodd sammen i 7 av dem. Vi er begge i midten av tjueårene. Vi har hele tiden hatt det fint, men i det siste har jeg merket at det ikke er det samme lenger: Vi er leie av hverandre, på en måte, gleden vi får av hverandre er svært dempet. Vi er ikke like ivrige etter å være sammen lenger (før var vi uadskillelige), vi har nesten aldri sex, vi går og er småirriterte på hverandre og vi har det rett og slett ikke like gøy sammen lengre. Utfra tegnene jeg får fra ham, føler vi det begge slik. Nå sier kanskje kg-mafiaen "dump ham!", som vanlig, men det vil jeg ikke. Jeg vil heller få tips om hva vi kan gjøre for å gjøre forholdet bedre! Hva kan vi gjøre for å sette pris på hverandre igjen, når vi nå har blitt slik at vi går rundt og er irriterte og leie på hverandre? Kyssene og godordene er borte, og slik det er nå, finner jeg ikke dem igjen... Vi har ikke snakket sammen om dette, men jeg har planer om å nevne det så snart jeg har håndgripelige forslag til hva vi kan gjøre for å sette pris på hverandre igjen. Han er ingen "snakke-type", nemlig, så å sette ord på noe før en eventuell løsning er i sikte er antagelig dumt fra min side. Så, tips til å få tilbake forholdsgnisten igjen? Anonym poster: 957400990791a2ecbd4117008bc8111e
Silfen Skrevet 24. desember 2012 #2 Skrevet 24. desember 2012 Snakk sammen, hva fikk frem godfølelsen før? Evt. hva syns du fikk frem godfølelsen? Finne på ting som fremkaller dette? Reise bort litt hver for seg om det lar seg gjøre? Legge opp til intime aktiviteter, massasje, flørte, romantisk middag? I det hele tatt se hva det er som mangler og prøve å finne gnisten igjen. Hver av dere må også da ta seg i å være irritert. Tenk over situasjonen når du er litt sur og finn ut HVA som trigger irritasjonen og om du har en grunn til å være irritert. Kom med små komplimenter i hverdagen. En fin lapp i lunsjpakken, en sexy sms, magnetbokstaver på kjøleskapet som du skriver fine ting med. Det trengs jobbing gjennom "syvårskrisen" for mange og det ser jo ut som du er villig til å gjøre det.
Gjest SpaceBaby Skrevet 24. desember 2012 #3 Skrevet 24. desember 2012 (endret) Vi har ikke snakket sammen om dette, men jeg har planer om å nevne det så snart jeg har håndgripelige forslag til hva vi kan gjøre for å sette pris på hverandre igjen. Han er ingen "snakke-type", nemlig, så å sette ord på noe før en eventuell løsning er i sikte er antagelig dumt fra min side. Dette er en god start. Dersom han ikke er en "snakke-type" er det hans problem. Han bør tåle å snakke om det, spesielt dersom han opplever det samme. Bare forhold deg rolig, ikke noen beskyldninger, ingen bitterhet, så går det forhåpentligvis bra. Kanskje dere kan reise en plass etterpå. Det er vel vanlig at man etterhvert må gjøre litt spesielle ting for å få forelskelsen tilbake i små øyeblikk, og så lever en litt på det en stund....før det er på an igjen. Endret 24. desember 2012 av SpaceBaby
Gjest Dina Skrevet 25. desember 2012 #4 Skrevet 25. desember 2012 Nå sier kanskje kg-mafiaen "dump ham!", som vanlig, men det vil jeg ikke. Jeg vil heller få tips om hva vi kan gjøre for å gjøre forholdet bedre! Hva kan vi gjøre for å sette pris på hverandre igjen, når vi nå har blitt slik at vi går rundt og er irriterte og leie på hverandre? Kyssene og godordene er borte, og slik det er nå, finner jeg ikke dem igjen... Så, tips til å få tilbake forholdsgnisten igjen? Anonym poster: 957400990791a2ecbd4117008bc8111e Det er ikke alle på DG som sier dump til slike mailen, bare les litt godt så ser du det! Men en del som leser og skriver på seksjon "Samliv og relasjoner" har nok vært gjennom sin del av samlivsbrudd og dritt og svarer ut fra egen erfaring. Men tilbake til mitt svar til deg: Fordi du ikke vil gå fra han, har dere de beste forutsetninger for å klare dette. Alle par (i hvert fall de aller fleste) går gjennom perioder hvor forelskelsen er borte og følelsene ikke så sterke for hverandre. Det er fordi kontakten og nærheten har blitt borte, og det har den blitt fordi dere ikke har vært oppmerksom på det. Noen ting dere kan gjøre: Avtale fast en kveld i uka som er kjærestekveld der dere går ut på kino, teater, restaurant, besøke venner, annet - og at den kvelden er det også sex selv om dere er litt slitne:-) Og så må dere finne en aktivitet som begge liker og bruke tid på denne, f.eks. slalåm, trening, friluftsliv, hunder, dykking, klatring eller annet. Noe dere kan planlegge sammen og glede dere til å gjøre sammen. For å få tilbake kontakt og nærhet må dere gi litt innsats, det kommer ikke av seg selv. Men belønningen er et sterkere forhold med dypere følelser.
Gjest Marmot Skrevet 25. desember 2012 #5 Skrevet 25. desember 2012 Jeg mener helt oppriktig at dersom man skal dumpe partneren sin med én gang man føler det sånn du beskriver, kommer ingen forhold til å vare livet ut mer. Alle kjeder seg i det som er normalt og kjent innimellom, og du treffer spikeren på hodet med overskriften din; det handler om å lære seg å sette pris på hverandre selv om man er vant med hverandre. 1
Gjest Skrevet 25. desember 2012 #6 Skrevet 25. desember 2012 Tror dere må fokusere på å sette av tid til hverandre, og gjøre noe sammen som bryter mønsteret. Noe som kan gi forholdet er energi og driv. Dere må rett og slett prate. Hva ønsker han for framtiden? Hva ønsker du? Hvordan skal dere jobbe med hverandre for å få det sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå